wat is een fijne rijbroek voor de wedstrijden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-01 12:18

Ik ga volgende maand starten met die grote jongen van mij en ik moet dus weer een paar dingen aanschaffen. (witte rijbroek, wit dressuursjabrak)
Ik heb nog wel een aantal dingen, maar ik heb nog een beige rijbroek ipv wit (was goed genoeg voor de onderlinge wedstrijden op de manege)
Nu wil ik weten wat voor merken jullie dragen en wat fijn zit.
Knipoog Ik ben trouwens we benieuwd hoe het zal gaan die eerste wedstrijd Kwijl)


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 12:22

Mijn witte rijbroek is een Kentucky met hoge band (wil nooit meer een rijbroek zonder hoge band) en mijn lievelings rijbroek voor gewoon is een Anky met hoge band en bandplooi. Ik heb ook nog een rijbroek van Global van lycra met hoge band / bandplooi en die zit heel zacht, als een legging maar er zitten wel gaten in, die gaan vrij snel kapot. Verder vind ik Pikeur erg mooi, maar die ik gepast heb zaten niet zo mooi.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 12:24

Ik ben ooknheel benieuwd maar we lezen het wel toch? ene ik heb een witte rijbroek van horca met een leren kont want daar zit ik een tikkie stiller mee ze zijn wel behoorlijk prijzig. omdat ie zo goed beviel heb ik een kocht ik 'm later in het groen.. na 2 mnd liet het leer los terug gestuurd naar de fabriek gemaakt 2 keer rijden en het liet weer los toen heb ik dus van horca een nieuwe gehad en die heb ik nu 1 mnd en gaat perfect! dus dat was heel tof van ze.
Janneke heeft een cavallo met leer ik heb 'm in het blauw zonder leer maar wil 'm zeker ook met leer hebben ik vind ze nog fijner dan horca maar een stuk duurder:(
misschien als deze witte op is dat er een cavallo komt met leer.
Ik gebruik ze bijna om de week voor shows/wedstrijden etc.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-01 12:26

Hoi Nimber,

Ik draag normaal ook een horka met leer en die vind ik inderdaad zalig rijden.Lachen Weet jij zo ongeveer een prijs voor de wedstrijd"uitvoering" en natuurlijk laat ik weten hoe het is gegaan...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 12:29

zelfde als de gewone in kleur.. de precieze prijs weet ik dus niet wel dat ze de goedkoopste waren met leer Lachenteminste eurostar was goedkoper enzo maar hadden ze niet

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 12:39

Ik heb een dikke katoenen van Cotton naturals, met een hoge band. Zit heel fijn en hij schijnt niet door, dat vind ik ook wel fijn, ik draag wel atijd een witte onderbroek met wedstrijden maar toch. Hij was eigenlijk 167,- maar ik heb hem in de uitverkoop gekocht voor de helft van de prijs.
Voor gewoon heb ik meestal een eurostar rib aan, het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, als het maar lekker zit, in de wasmachine kan en geen kunstof is want daar ik krijg ik de kriebels van

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 12:41

Ik heb een Cotton Naturals (ook met hoge band) die super draagt en niet duur was (fl 180 geloof ik). Ik heb daar ook een grijze van voor de week, en daar ben ik ook heel tevreden mee.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 13:30

Ik ken dat merk niet, waar kan je dat kopen?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 13:40

Ik heb er 2 op dit moment. Een Eurostar Rib een simpel model maar het zit wel erg lekker. Deze gebruik ik voor de springwedstrijden dan zit ik beter in mijn zadel (gevoel). De andere is van Global het is een bandplooi wel een mooie broek maar hij zit niet zo lekker als de Eurostar. Ik gebruik deze met dressuur. Het is ook jammer dat er geen riemlusjes aan zitten. Mijn gewicht kwakelt nogal en de ene keer zakt hij af en de andere keer is hij te klein. Hij is wel slecht schoon te krijgen en vertoont snel slijtplekken en dat voor een broek van bijna fl. 200,00. Was dus een slechte keus.

Ik ben ook welbenieuwd na die Cottons Natuals ik ken dat merk ook niet??


Succes met het uitzoeken van een broek.

Gr Pris

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 14:18

Ik heb ze gekocht bij mijn paardensportzaak in Berlicum (N Brabant). Ik zal eens navragen waar ze verder te koop zijn.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 15:29

Ik heb een witte cavello mey leren zitvlak. Die broek is van kantoen en schijnt bijna niet door. Hij kostte 199 gulden. ik heb er ook twee blauwe van. heerlijk. Ik vind een leren zitvlak erg prettig. maar als je er anders niet mee rijdt zal ik het voor wedstrijden ook niet doen

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Kitty

Berichten: 7687
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 15:45

Ik heb een Eurostar en die bevalt me erg slecht. Bovenaan is hij te wijd, bij de enkels is hij te smal en te kort...
Binnenkort maar eens een nieuwe kopen. Op zich zou ik ook even naar Divoza kunnen rijden, maar om nou in die drukte een rijbroek uit te zoeken. Bovendien wil ik er graag goed advies bij en dat kan ik daar wel vergeten...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 15:48

Zo'n leren zit lijkt me wel prettig maar volgens mij heeft het een groot nadeel: dat je niet meer zonder kunt, dat gewone rijbroeken dan niet meer lekker zitten. Daarom heb ik er nog nooit een geprobeerd. Volgens mij kan je ook beter kunstleer nemen want echt leer wordt hard door het wassen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 15:52

Ik heb ook kunstleer. En als je er eenmaal aan gewend bent?!?

maar ik rijd ook nog wel eens op een broek zonder leren zitvlak hoor. het is even wennen maar gaat best.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 17:15

ik heb daar geen last van eigenlijk of ik met leren kont of zonder rijd vind dat ik met leer een tikkie stiller zit dan zonder leer. maar verder hoef ik niet om te schakelen of te wennen.
groetjes

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kitty

Berichten: 7687
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 17:29

Hmmm... klinkt niet verkeerd, zon leren-kont-rijbroek! Moet ik ook maar eens naar kijken. Ik rijd nu in een ribbroek. En als die in de was zit, rijd ik met een oude ribbroek. Is op zich wel lekker warm en ik vind het ook wel goed zitten, maar die broeken met leren zitvlak lijken me ook wel wat!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-01 17:56

Normaal rijd ik ook met leren zitvlak en het is inderdaad wennen als ik een rijbroek aan heb zonder leer.
Ik denk dat ik dan ook maar bij de wedstrijdbroek leer wil...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 20:04

Wil iemand wat meer vertellen over die rijbroeken met leer? Loopt het leer bij jullie dan ook door nar de knien?
En wat hebben jullie ervoor betaald?

Ben ffies benieuwd. Ik heb er in Dtsland ooit 1 aangehad, maar die zat heel stijvig. Ik liep zeg maar alsof ik in mijn broekgepiest had. Hadden jullie dat ook of gaat dat na inrijden over?


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 23:20

Ik heb 2 witte Pikeur broeken met bandplooi, hoge band en leren zitvlak. Ik vind ze wel lekker, maar voor mij hoeft dat zitvlak niet perse.
Pikeur vind ik wel het allerlekkerste zitten, ik heb nog 4 'normale', ook met bandplooi en hoge band.
Ik heb 1 Golden Dress, die vind ik iets minder. En sinds kort 1 Anky, die zit net als die Pikeur.
Heb ook 2 jasjes (voor normaal) van Anky, ben verslaafd aan die stofjes. Alleen jammer dat op sommige dingen dat merk er loeigroot op staat, dat vind ik zo genant. Nu heb ik er 1 waar het heel bescheiden en klein op staat.

Groetjes Suzanne

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 23:22

O,ja
Bij die Pikeur loopt het leer tot onder de knieen door. Ze waren iets van achter in de F350,-. Bandplooi en leer maken het altijd weer duurder.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 23:57

Ik heb een cavallo met leren zitvlak die doorloopt tot de knieen. ik wilde geen bandplooi. dat is deze ook niet. Hij kostte 199 en dat is een schappelijke prijs. Je hebt alleen keuze uit, wit, zwart, bruin, blauw en grijs. niet echt veel maar ik vind ze echt wel fijn.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 18:56

Jantina> bij mijn groene van Horca heb ik als ik niet op het paard zit niet eens in de gaten dat het leer is het zit heel fijn en van die witte heb ik dus wel dat ie opmoest rekken in het begin na het inrijden ging het een stuk beter maar nu nog elke keer met het opstappen gaat dat wat minder soepel.. dus gewoon merken gaan passen tot je er 1 hebt die meteen fijn zit

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 19:33

Moet binnenkort dus maar eens een pashokje binnen!! Hahaha koop ik er direct een mooie jas bij!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, GoogleAdsense, sas27, sterregoud en 18 bezoekers