DA die geen tijd voor je neemt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

DA die geen tijd voor je neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 10:55

Gister kwam de DA om mijn paardjes te enten. Toen ik de afspraak maakte vertelde ik dat ik wat vragen had over de dracht en straks het veulenen van honey.
Ik had niet mijn eigen DA (we hebben hier een kliniek) en diegene die ik had nam amper de tijd voor me. De vragen werden beantwoord met korte standaart antwoorden waarbij hij nogal ongeduldig stond te kijken van "ben je nou nog niet klaar?"
Ik vind dit eerlijk gezegd niet kunnen, ik snap ook wel dat die mensen het druk hebben, maar ik had aangegeven dat ik vragen had. Dan vind ik ook dat ie daar de tijd voor moet nemen, of ben ik nou maf?


XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:57

nee je bent zeker niet maf
wat ook zo vervelend is als een DA niet verteld wat hij aan het doen is dan sta je daar ook van HALLO EN TOEN???

}>

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:02

Ow daar kan ik best kwaad om worden hoor, jee zeg je bent een batalende klant en een beetje info zou wel mogen vind ik. Ik heb nu een d.a. die altijd luistert maar nou gaat hij er mee stoppen en moet ik weer een ander zoeken

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:27

Ja ken het wel een beetje, de éne dierenarts neemt vaak veel meer tijd voor je dan die ander. En ja soms hebben ze het idd druk, maar dat kunnen ze dan ook gewoon even zeggen en dan gewoon een andere keer ff terugkomen of vragen of je daar even over terug belt toch? Daar zou ik tenminste geen problemen mee hebben.
Maareh stef... brand maar los met je vragen daar is bokt voor! Knipoog

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:50

Hey,
Je kan natuurlijk ook niet zo zeggen van "hey joh ik praat tegen je"
Dan denkt ie ook van je kan de pot op.
Als ik jou was zal ik zeggen van, meneer kan ik u even spreken ik weet dat u het druk heeft maar neem even de tijd ok?
En dan stel je je vragen.
En onthou altijd, klant is koning.
Daar betaal je m toch voor?
Niet alleen dat ie even langs komt maar dat ie ook je vragen beantwoord.
Suc6 er verder mee!
Doei,
[naam]

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:23

Bekend probleem!!!
Naast alle andere onenigheden die ik heb met veeartsen....................

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 08:03

Ligt eraan wat voor vragen je hebt/had Haha!
Misschien waren ze wel heel erg voor de hand liggend, als het dan eind van de dag is en je hebt al een aantal van zulke klantjes gehad met die kou...
Ik zeg niet dat het netjes is, maar kan me er wel wat bij voorstellen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 09:48

Sjuim, het is mijn 1e veulen, dan lijkt het me logisch dat ik vragen heb. Ik zat bijv met dat de klieren naar haar uier toe al heel erg dik zijn. Dit schijnt Oedeem (hoe schrijf je dat??) te zijn en komt vaker voor bij het 1e veulen. Maar ik kreeg de kans niet om te vragen wat oedeem was.
Verder heb ik gevraagd wanneer het veulen voor het eerst ontwormd moet worden (10 tot 14 dagen)
Of ie een veulenprik moet ja of nee (nee, tenzij er complicaties zijn)
Of ik de stal moet ontsmetten (nee, alleen wel schoon houden)
En wat ik met de navelstreng moet (als je erbij bent een bandje eromheen (???) en anders gewoon blauwsel erop.
Jij hebt meerdere veulens gehad in je leven, dus jij zal dit allemaal wel weten. Ik niet. Kan ik ook niet helpen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:43

stef schreef:
Jij hebt meerdere veulens gehad in je leven


*proest*
En, was het een zware bevalling? Knipoog

Sorry, off-topic.

Nulla tenaci invia est via

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:46

Stef, even een paar tips, al ben ik ook geen kenner. Oedeem noemen ze volgens mij vaak zucht. Mijn verzorgpaard had (bij alle veulens, maar de eerste wel wat erger) een hele bult onder haar buik hangen. Kan geen kwaad, het is wel het beste om ze veel beweging te geven.
Ik weet niet wanneer ze moet bevallen, maar op dat moment moet ze wel zonder deken kunnen (ze is toch geschoren), en eventuele hoefijzers eraf.

Verder wil ik ook gewoon mijn vragen kunnen stellen, zowel bij een DA voor Sheril als voor mijn huisdieren. Gelukkig hebben ze daar tot nu toe de tijd voor genomen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:17

ik heb dus hetzelfde probleem als jou Stef. Dit jaar komt ook mijn eerste veulen, en ik kom er nu eindelijk achter dat "zucht" normaal is. Bij mij is de veearts er ook voor geweest en die deed ook net alsof ik gek was. Over die veulenprik ben ik ook nog niet steeds uit, ik weet het gewoon allemaal niet.
Ik ga toch eens een lijstje maken met dingen die ik weten wil.

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 18:55

Margreet"]
[quote="stef schreef:
Jij hebt meerdere veulens gehad in je leven


*proest*
En, was het een zware bevalling? Knipoog

Sorry, off-topic.
[/quote]

*grin*

Ok, 1-0 voor jou Haha!

Miran: ijzers heeft ze niet, verder wordt ze 2 a 3x in de week licht bereden en longeer ik haar 1 a 2x in de week. Als het weer beter wordt gaan we weer wandelen (bermen zijn hier verrot gereden en nu bevroren wardoor ze haar nek half breekt)
Ze is half mei uitgerekend, dus ik mag toch wel hopen dat ze dan zonder deken staat

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 19:51

Bekend probleem, heb ik ook gehad en ook met een drachtig paard. Aan het einde van het verhaal, na 10 maanden gedacht te hebben dat ze drachtig was heb ik onderstaande brief geschreven, daarop volgde een uitgebreid (en zeer emotioneel gesprek) waarna hij eieren voor zijn geld koos en dit jaar ALLE kosten op zich neemt, maar ja daar heb ik nog geen veulen mee... mijn advies dus.. schud hem desnoods aan zijn nekvel maar zorg dat hij met antwoorden komt !!!! sucess

hier is de brief (scheelt mij typewerk door te kopieren en plakken)
Geachte heer xxx,

Afgelopen zaterdag was ik te overdonderd om adequaat te reageren, het drong pas een paar uur later tot mij door, toch heb ik alles op een rijtje gezet want eigenlijk kan nog steeds niet geloven hoe dit heeft kunnen gebeuren.

 Op 16 september 2001 heb ik u gebeld om te vragen of er in verband met de 1 oktober voorwaarde nog reden was om drachtigheid te controleren. U zei toen dat dit niet nodig was.
 Op 29 december 2001 bent u bij mij geweest voor mijn andere paard (gebit bijvijlen), u wilde toen naar Misty kijken, ik heb de deken er af gehaald en toen zei U: die hoef ik niet te voelen, ik kan zo zien dat ze drachtig is.
 Op 2-4-2002 was ik bij een vriendin die een hengst heeft waarop Misty prompt begon te plassen, dus hengstigheidsverschijnselen vertoonde, ik heb u toen gelijk gebeld, ik hoefde me geen zorgen te maken, een drachtig paard kan hengstigheidsverschijnselen vertonen.
 Op 5-4-2002 was S. Westendorp bij mij om mijn paarden in te enten, omdat ik toch nog twijfelde en de heer Westendorp het aanbood, heeft hij haar gevoeld, hij kon geen veulen voelen dus heb ik u weer gebeld: U zei toen dat Westendorp wat paarden betreft een leek was, en dat het goed mogelijk was dat hij geen veulen voelde. U zei wederom dat ik me geen zorgen hoefde te maken, als ze geaborteerd zou hebben dan zou ik dat gezien hebben, bovendien zou ze dan heel ziek geworden zijn.
 Op 23-7-2002 toen ze 2 weken “overtijd” zou zijn geweest, heb ik u nogmaals gebeld, dat er geen uiervorming was, weer vond u het niet nodig langs te komen.
 Tenslotte heb ik U afgelopen vrijdag, 16-8-2002 gebeld en heeft u 17-8-2002 geconstateerd dat het heel teleurstellend was dat ze niet drachtig was en dat we het de volgende keer “volgens de regels zouden doen”

Teleurstellend is dit zeker, om niet te zeggen dat ik er kapot van ben, temeer omdat dit alles voorkomen had kunnen worden als u mijn signalen serieus had genomen. Zoals u zelf zegt ben ik een leek, ik ben volkomen afgegaan op uw reputatie en het vertrouwen dat ik, en iedereen in mijn omgeving, in u had.

Dit verhaal betekent dat ik 750 Euro aan drachtigheidstoeslag kwijt ben, inmiddels weet ik dat 15%-20% van de merries jong of oud (hoewel een oude merrie natuurlijk meer risico geeft) in de eerste 2 maanden reabsorbeert Dit had dus wellicht voor 1 oktober 2001 vast kunnen komen te staan. Bovendien heb ik 1 jaar verloren doordat ik dacht dat ze drachtig was, en loop ik daarom ook de korting die Zangersheide daarvoor geeft mis (30%). En omdat een drachtige merrie meer voedsel en eiwitten nodig heeft heb ik bovendien het risico gelopen dat ze hoefbevangen had kunnen worden. Al mij vakantiedagen zijn opgegaan aan het “waken” bovendien heeft mijn moeder hiervoor, toen ik uiteindelijk zelf weer moest gaan werken, haar vakantie ook opgeofferd, zodat er iemand aanwezig zou zijn. Daar komen natuurlijk uw rekeningen ook nog bij ( hfl 436,00)

Ik hou al 18 jaar paarden, in die tijd heb ik nog nooit kosten of moeite gespaard om ze gezond te houden en het beste voor ze te doen. De dierenartsenrekeningen, die ik maar genoeg heb gehad, worden betaald op het moment dat ze op de deurmat vallen. Ik was verheugd dat ik, nu ik hier woonde Visdonk als mijn vaste steunpilaar zou hebben, u staat in de paardenwereld heel goed bekend, vandaar dat de klap dat dit heeft kunnen gebeuren zo groot is.

Maar omdat ik ondanks alles toch alle vertrouwen heb dat ik uit mijn merrie een gezond veulen kan fokken (dit veulen zou op 4 jarige leeftijd bij een professioneel springruiter in training gaan- op zijn aanhoudende verzoeken en omdat ik hem duidelijk heb gemaakt dat ik het veulen toch niet verkoop). Ik wil u daarom vragen mij te helpen dit via Zangersheide te bewerkstelligen. Indien zij naar aanleiding van dit verhaal, door u gesteund, mij uitstel willen geven m.b.t.. de 1 oktober voorwaarde is het misschien mogelijk mijn merrie dit jaar nog drachtig te krijgen (anders ben ik 2 jaar kwijt- ze is nu 20) en indien dit niet mogelijk is een soort korting te bedingen
als ik haar volgend jaar laat insemineren.

Ik hoop op uw medewerking, en aangezien het inmiddels midden augustus is, zou ik graag zo spoedig mogelijk van u vernemen.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:42

Stef: een veulen moet binnen 36 uur een veulenspuit hoor!!

Mist:Je hebt het over Visdonk.
Ik ken mensen die een recreatiepaard wilden kopen, en die klinish wilden keuren bij Visdonk.
Na 10 (!!!) afgekeurde paarden en alle bijkomende veeartskosten, hadden deze mensen op het laatst geen geld meer voor het paard aan te schaffen......
Als er van willekeurige verkoop adressen 10 paarden worden afgekeurd, vraag ik me af of de veearts wel redelijk keurt.
Over deze kliniek heb ik nog vele andere verhalen.
Zo verkocht ik eens een paard aan mensen, en dat moest door hem gekeurd worden.Die mensen zaten helemaal in de zenuwen, en hij kwam 2 uur later aan en zei:Zo zeg het maar eens.
Alsof hij de keizer is.


Maar sorry mensen, dit is nu precies het probleem wat ik met bijna alle veeartsen heb.
Ze doen net alsof alleen zij iets weten, en voor de rest niemand.Luisteren slecht, zijn eigewijs tegenover doorgewinterde paardeneigenaren.
Lachen particulieren gewoonweg uit als zij de spreekkamer hebben verlaten.

Ik kan gruwelijke fouten opnoemen.
Aan den lijve ondervonden:
Afkraken verkoopstal tov particulier
Afkraken collegas.

2 Paarden kapotgespoten

Paarden afkeuren die gewoonweg hardstikke goed zijn
Andersom komt zelden voor, want ze durven gewoonweg niet snel iets
goed te keuren.

Incident van kort geleden:
Moest om 10 uur bij kliniek zijn met magere kat.Conclusie van hem heel bot na een paar fotos:Mijn kat had leverkanker, zou smiddags accuut geopereerd worden, en afgemaakt als het te ver was uitgezaaid. Huilen
Ik was helemaal overdonderd door het nieuws, had hem al 12 jaar,en heb heel de middag lopen shaken.
Hij zou bellen belde niet.Ik belde om 4 uur eindelijk maar eens op: o de veearts is er niet.Misschien heeft ie vanavond tijd om de kat te opereren.
Ik ben de kat gelijk op gaan halen.
Ok zon man kan het druk hebben, maar dan bel je toch even??!!! Frusty

Daarna alternatieve therapie met kat gedaan.
Werd toch steeds zieker.
Kwam op het laatst met een doodzieke kat bij mijn andere veearts aan.Moest gelijk geopereerd worden zei ie.Ik zeg ik blijf er bij.Dat mocht niet.
Enfin na 2 dagen was het dan gebeurd, terwijl ik de kat het liefste thuis gehouden had.
Hij hoefde niet te worden ingeslapen,moest over een week maar terug komen om de hechtingen eruit te halen.
Bats deur achter me dicht.Ik kreeg geen kans verder nog vragen te stellen, maar de operatie was in ieder geval niet gelukt, de kat kon niet meer van zijn kanker genezen, maar kon nog wel blijven leven Verward
Het was een gruwelijk drama, die kat die al doodziek was voor de operatie, daarna een narcose en operatie ondergaan, en ik moest maar terugkomen over een week.
De kat was in coma dus, toen ik hem mee naar huis nam, en heeft heel de nacht gekrijsd , het was vreselijk.

De andere dag bij weer een andere veearts laten inslapen, en deze begreep maar niet waarom de veearts van de operatie de kat niet gelijk heeft laten inslapen.

Jantien, jij studeert in Utrecht toch?
Hoe kunnen dit soort dingen toch herhaaldelijk voorkomen.
Is er geen instantie die de veeartsen in de gaten houd?

Sorry voor dit langdradige verhaal, waarbij ik ook nog eens een gevoelig onderwerp aansnij. Lips are sealed

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:34

Er is in NL de KNMvD (koninklijke maatschappij voor diergeneeskunde), deze hebben een Code voor Dierenartsen. Daar heb je je (officieel) alleen aan te houden wanneer je lid bent van de KNMvD, niet iedere DA is verplicht lid te zijn.
Het is wel een handleiding voor wat binnen de beroepsgroep gebruikelijk is (dwz wat van een DA verwacht kan worden in z'n beroepsuitoefening).

Sinds 1992 (onder de Wet op de Uitoefening van de Diergeneeskunde (WUD) van 1990) is er Veterinair Tuchtrecht, dat is strafrecht toegepast op veterinaire zaken.
Hier kan je als burger een klacht indienen tegen een DA (of paraveterinair, castreur, dierverloskundige). Deze geldt voor alle DA's, dus ook die geen lid zijn van de KNMvD (koninklijke maatschappij voor diergeneeskunde).
Hier kan een DA een maatregel worden opgelegd wanneer hij door handelen of juist niet te handelen tekort is geschoten in de zorg die hij behoort te betrachten tov 1 of meer dieren.
Daarnaast kan een maatregel worden opgelegd wanneer een DA op een andere manier tekort schiet in wat van hem verwacht mag worden als DA waardoor ernstige schade kan ontstaan vor de gezondheidszorg voor dieren.
De Code zal dan ook gebruikt kunnen worden om te zien of een DA juist of onjuist gehandeld heeft.

De maatregelen die opgelegd kunnen worden zijn:
een waarschuwing, een berisping, een geldboete, een gehele of gedeeltelijke schorsing voor ten hoogste 1 jaar in de verleende bevoegdheid en als laatste een gehele of gedeeltelijke ontzegging van de verleende bevoegdheid.

Bij de tuchtcommissie kunnen dus burgers (degene die direct in zijn belang is getroffen, vaak de eigenaar) een klacht indienen tegen een DA.
Bij de ereraad kunnen collega's een klacht indienen tegen een DA. Deze wordt dan getoetst aan de code. Met als beperking dat alle partijen (klager en aangeklaagde) lid moeten zijn van de KNMvD.
De maatregelen die de ereraad op kan leggen zijn statutair vastgelegd.

Niet iedereen zal een klacht bij de tuchtraad indienen. Ik kan me indenken dat Stef sjacherijnig is dat de DA geen tijd voor haar wilde nemen terwijl ze dat van te voren duidelijk had aangegeven.
Aan de andere kant, een DA is ook maar een mens. En is dus ook kortaf en sjacherijnig op z'n tijd.

Communicatie is vaak een probleem bij DA's. Dat blijkt ook uit de zaken die uiteindelijk wel bij de tuchtcommissie terecht komen. Ik blijf er bij: iemand gaat geen diergeneeskunde studeren omdat hij zo goed met mensen om kan gaan.
Dat is misschien wat kort door de bocht, en er zijn ook hopen DA's die wel kunnen communiceren, maar het is wel de kern van het probleem. De eigenaren komen in principe op de 2e plaats. Een DA is er voor de dieren, daarna pas voor de eigenaar.
En arrogante mensen zijn er overal, dus ook onder DA's.
Maar het is zeker een probleem, er wordt nu ook tijdens de studie veel meer aandacht aan gegeven dan vroeger.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 00:09

Jantien schreef:
Er is in NL de KNMvD (koninklijke maatschappij voor diergeneeskunde), deze hebben een Code voor Dierenartsen. Daar heb je je (officieel) alleen aan te houden wanneer je lid bent van de KNMvD, niet iedere DA is verplicht lid te zijn.
Het is wel een handleiding voor wat binnen de beroepsgroep gebruikelijk is (dwz wat van een DA verwacht kan worden in z'n beroepsuitoefening).

Sinds 1992 (onder de Wet op de Uitoefening van de Diergeneeskunde (WUD) van 1990) is er Veterinair Tuchtrecht, dat is strafrecht toegepast op veterinaire zaken.
Hier kan je als burger een klacht indienen tegen een DA (of paraveterinair, castreur, dierverloskundige). Deze geldt voor alle DA's, dus ook die geen lid zijn van de KNMvD (koninklijke maatschappij voor diergeneeskunde).
Hier kan een DA een maatregel worden opgelegd wanneer hij door handelen of juist niet te handelen tekort is geschoten in de zorg die hij behoort te betrachten tov 1 of meer dieren.
Daarnaast kan een maatregel worden opgelegd wanneer een DA op een andere manier tekort schiet in wat van hem verwacht mag worden als DA waardoor ernstige schade kan ontstaan vor de gezondheidszorg voor dieren.
De Code zal dan ook gebruikt kunnen worden om te zien of een DA juist of onjuist gehandeld heeft.

De maatregelen die opgelegd kunnen worden zijn:
een waarschuwing, een berisping, een geldboete, een gehele of gedeeltelijke schorsing voor ten hoogste 1 jaar in de verleende bevoegdheid en als laatste een gehele of gedeeltelijke ontzegging van de verleende bevoegdheid.

Bij de tuchtcommissie kunnen dus burgers (degene die direct in zijn belang is getroffen, vaak de eigenaar) een klacht indienen tegen een DA.
Bij de ereraad kunnen collega's een klacht indienen tegen een DA. Deze wordt dan getoetst aan de code. Met als beperking dat alle partijen (klager en aangeklaagde) lid moeten zijn van de KNMvD.
De maatregelen die de ereraad op kan leggen zijn statutair vastgelegd.

Niet iedereen zal een klacht bij de tuchtraad indienen. Ik kan me indenken dat Stef sjacherijnig is dat de DA geen tijd voor haar wilde nemen terwijl ze dat van te voren duidelijk had aangegeven.
Aan de andere kant, een DA is ook maar een mens. En is dus ook kortaf en sjacherijnig op z'n tijd.

Communicatie is vaak een probleem bij DA's. Dat blijkt ook uit de zaken die uiteindelijk wel bij de tuchtcommissie terecht komen. Ik blijf er bij: iemand gaat geen diergeneeskunde studeren omdat hij zo goed met mensen om kan gaan.
Dat is misschien wat kort door de bocht, en er zijn ook hopen DA's die wel kunnen communiceren, maar het is wel de kern van het probleem. De eigenaren komen in principe op de 2e plaats. Een DA is er voor de dieren, daarna pas voor de eigenaar.
En arrogante mensen zijn er overal, dus ook onder DA's.
Maar het is zeker een probleem, er wordt nu ook tijdens de studie veel meer aandacht aan gegeven dan vroeger.


Bedankt voor je reactie Jantien.
Maar ja, een klacht indienen zal moeilijk zijn.
Het gaat mij eigelijk ook niet over 1 veearts, maar over de veeartsen in het algemeen.
Ze zitten er best vaak helemaal naast, maar staan niet open voor kritiek.
Toch geloven de mensen heilig in "WAT DE VEEARTS ZEGT"

Hierdoor ontstaan veel misverstanden!!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 00:34

Als ik het verhaal van Natascha's kat lees, dan twijfel ik een beetje aan de motivatie van die dierenarts. Voor mijn vorige kat had ik een arts die niet kon communiceren, niet kon lachen, niet aardig kon zijn en ga zo maar door. Maar het was zeker een goede arts, heeft zich het vuur uit de sloffen gelopen voor het poezenkind totdat ze op haar 9e overleed. Het verhaal van Natascha vind ik hartverscheurend en ik zou bijna de neiging krijgen om alsnog in de slag te gaan om in ieder geval aan hem duidelijk te maken dat het zo niet werkt. Maar goed, dat is misschien ook omdat ik wat onder de indruk ben van dat verhaal. Ik hoop echt nooit een arts tegen te komen die zo te werk gaat, echt nooit. Want je weet het soms zelf niet beter, ookal roept je gevoel van wel. Trieste zaak.
Onze kliniek heeft ook telefonisch spreekuur en dan kun je dat soort vragen makkelijk stellen en dat kost ook niks buiten de telefoonkosten. MIsschien is het een ideetje om daar eens gebruik van te maken??

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:24

Als ik al deze verhalen zo lees, dan heb ik het nog getreffen tot nu toe. Ik heb gelukkig alleen nog maar VA's en Da's meegemaakt die alle tijd voor mij en mijn dier namen. Ik verwacht ook niet anders van ze.
Een DA die geen tijd heeft voor mij, zal mij niet terug zien.

* To Belg, or not to Belg *

nicky88
Berichten: 30
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: Deventer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:45

echt banketstaaf
als ik jou was zou ik je eigen DA nog eens vragen
succes

-xxx-

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:38

Ook ik heb daar wel eens mee te maken gehad, en de betreffende DA ziet mij echt niet meer terug..

Sunny was kreupel en na onderzoek thuis, moest ze een week op rust, daarna was het niet over en moesten we maar naar de kliniek komen waar er foto's gemaakt zouden worden..
Het eerste wat hij deed was een spuit geven om een gedeelte van haar been te verdoven en kijken of ze nog steeds kreupel was..ja dat was ze, nog een spuit..stappen..na die spuit was ze volgens de DA niet meer kreupel, terwijl ze duidelijk nog zeer onregelmatig was, en mijn moeder en ik hebben dat ook tegen hem gezegd..wat zijn antwoord was..Ik ben hier de dierenarts en hij is niet meer kreupel en we gaan nu foto's maken!!
Natuurlijk kwam er niks uit de foto's omdat alles gewoon goed was, dus was zijn diagnose : een Hoefkneuzing..na ja het zal wel, ze moest 3 weken op rust..na 3 weken was het inderdaad over, totdat we weer gingen rijden..
Achteraf bleek het zadel niet goed te liggen waardoor ze onregelmatig werd, we hebben er een fysio bij gehad en we hebben er drie weken gelongeerd met de passoa om haar rug sterker te maken, omdat ze hele zwakke spieren had, en heel erg moeilijk haar rug ontspant..

Gelukkig heb ik nu een goede dierenarts die wel met je wil praten!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:44

Lovely schreef:
Als ik het verhaal van Natascha's kat lees, dan twijfel ik een beetje aan de motivatie van die dierenarts. Voor mijn vorige kat had ik een arts die niet kon communiceren, niet kon lachen, niet aardig kon zijn en ga zo maar door. Maar het was zeker een goede arts, heeft zich het vuur uit de sloffen gelopen voor het poezenkind totdat ze op haar 9e overleed. Het verhaal van Natascha vind ik hartverscheurend en ik zou bijna de neiging krijgen om alsnog in de slag te gaan om in ieder geval aan hem duidelijk te maken dat het zo niet werkt. Maar goed, dat is misschien ook omdat ik wat onder de indruk ben van dat verhaal. Ik hoop echt nooit een arts tegen te komen die zo te werk gaat, echt nooit. Want je weet het soms zelf niet beter, ookal roept je gevoel van wel. Trieste zaak.
Onze kliniek heeft ook telefonisch spreekuur en dan kun je dat soort vragen makkelijk stellen en dat kost ook niks buiten de telefoonkosten. MIsschien is het een ideetje om daar eens gebruik van te maken??

Helaas is mijn verhaal maar al te waar.
Toen ik heel voorzichtig de veearts nog eens vroeg waarom hij mijn kat toch niet gelijk heeft laten inslapen zei ie: ja maar dan was jij heel verdrietig geworden. Frusty
Ze kunnen er altijd aan uit.

En dit is mijn eigen veearts, die elke week wel bij ons op stal komt, om te enten, te checken ed.
Heb helaas nog geen betere ervaringen met andere veeartsen.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:47

Lovely schreef:
Als ik het verhaal van Natascha's kat lees, dan twijfel ik een beetje aan de motivatie van die dierenarts. Voor mijn vorige kat had ik een arts die niet kon communiceren, niet kon lachen, niet aardig kon zijn en ga zo maar door. Maar het was zeker een goede arts, heeft zich het vuur uit de sloffen gelopen voor het poezenkind totdat ze op haar 9e overleed. Het verhaal van Natascha vind ik hartverscheurend en ik zou bijna de neiging krijgen om alsnog in de slag te gaan om in ieder geval aan hem duidelijk te maken dat het zo niet werkt. Maar goed, dat is misschien ook omdat ik wat onder de indruk ben van dat verhaal. Ik hoop echt nooit een arts tegen te komen die zo te werk gaat, echt nooit. Want je weet het soms zelf niet beter, ookal roept je gevoel van wel. Trieste zaak.
Onze kliniek heeft ook telefonisch spreekuur en dan kun je dat soort vragen makkelijk stellen en dat kost ook niks buiten de telefoonkosten. MIsschien is het een ideetje om daar eens gebruik van te maken??

Oja, weet je wat hij ook nog zei?
Wat maak jij je druk over EEN kAT!!
Ik zeg"heb jij zelf ook huisdieren?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 00:12

Mijn tipje over het telefonische spreekuur was vooral voor Stef bedoeld trouwens.

Het verhaal van Natasha's kat vind ik gewoon erg. Het maakt toch niet uit over wat voor dier het gaat, al heb ik het over mijn wandelende tak FCOL, arts is arts en dan moet je een dier helpen of desnoods uit zijn lijden verlossen. Toch??

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 00:50

Margreet"]
[quote="stef schreef:
Jij hebt meerdere veulens gehad in je leven


*proest*
En, was het een zware bevalling? Knipoog

Sorry, off-topic.
[/quote]


WHOEHAHAHHAHAHA, oops off topic Schijnheilig

Ik weet alleen dat ik niets weet.
Socrates


Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 00:55

wandelende tak FCOL

uhhhhhh...wat is dat voor paarden ras???????

Ik weet alleen dat ik niets weet.
Socrates


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cavaletto, Misty12, Sky_As en 33 bezoekers