mening over bijrijders en verzorgers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Edjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Groningen

mening over bijrijders en verzorgers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 17:11

Wat vinden jullie er eigenlijk van dat mensen verzorgers voor hun paard zoeken?

IK heb zelf ook een verzorgpaard. Dus opzich heb ik er geen problemen mee, want anders had ik mijn lieve paardje niet gehad, Pling maar ik wou gewoon even jullie mening weten.

[Edit] titel & verplaatst [/edit]


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 17:19

tja,voor een of twee keer in de week vind ik eigenlijk niet gek,als je je paardje wilt houden maar er net die twee dagen niet kunt,dan vind ik het een prima idee.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 17:51

Ik lees ook wel eens advertenties waarin staat dat ze een bijrijder zoeken, die meedeelt in de kosten omdat ze het anders niet kunnen betalen?!?!?!
dat vind ik raar!
je zoekt toch iemand omdat je zelf te weinig tijd hebt??

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 17:55

Tsja dat moeten ze zelf weten. Ik zou bijvoorbeeld best een paard kunnen verkopen en er dan gewoon 1 helemaal zelf doen, maar ik wil ze niet weg doen allebei dus heb ik iemand die me helpt.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Edjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 18:03

Ik hoef gelukkig niks te betalen. Dat is ook echt belachelijk. De eigenaar van de pony die ik verzorg heeft 6 kinderen van 1 tot 8 en heeft heel vaak weinig tijd voor haar pony. En als ze er is kan ze maar heel even. Dus ik kom der elke dag. Even rijden,uitmesten enz

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:09

lieke2 schreef:
Ik lees ook wel eens advertenties waarin staat dat ze een bijrijder zoeken, die meedeelt in de kosten omdat ze het anders niet kunnen betalen?!?!?!
dat vind ik raar!
je zoekt toch iemand omdat je zelf te weinig tijd hebt??


weinig tijd hebben is net zo raar toch? Je weet van te voren waar je aan begint. Dus ook hoeveel tijd het kost. en hoeveel geld het kost. Maar ja beide situaties kunnen wel eens veranderen.
Boevendien, ik hoef geen bijrijder voor ons paard als ze er niet voor willen betalen. Voor niets komt de zon op.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:27

Ja, maar het is wel zo dat jij de eigenaar helpt met het bijrijden van het paard. Tenzij er heel wat anders aan de hand is (uitzondering bevestigd de regel) Ik heb er zelf niet zo heel veel problemen mee, vooral omdat ik nog thuis woon, maar toch blijft het vreemd vind ik...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:33

Ik verzorg 2 pony's en die doe ik elke dag verzorgen en rijden of voor de kar. Ik hoef niets te betalen Pling Ideaal ik mag er alles mee doen, hele aardig eigenaars ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:35

Ik zou het persoonlijk niet doen; als ik geen tijd of zin meer zou hebben om dagelijks met mijn paard bezig te zijn zou ik hem verkopen. Als je tijdelijk een oplossing zou zoeken (vanwege ziekte ofzo) dan zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen. Ik vind het zowiezo vervelend als er iemand anders op m'n paard zit, de enige die hem heel af en toe rijdt is mijn instructrice.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:43

Lang leve de mensen die hun paard beschikbaar stellen.
Zelf heb ik het geld niet voor een eigen paard. Noukan je zeggen, je kan er voor werken, maar wat als mijn paard dan ziek word?>

Voor Flan moest ik om persoonlijke reden, een bijdrage leveren, voor pats niet.

Ik vind het ook super dat ik patsje mag rijden en ben diegene ook heel dankbaar!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:44

Ik verzorg Chica, omdat ze iemand nodig hadden om haar te rijden en zelf te groot waren of niet durfden (na een gebroken nek).

Ik rij en verzorg Chica en ik help hun zoon op wedstrijden. Maar ze nemen me echt overal naartoe, ik eet vaak bij ze en ze hebben me gesteund toen mijn opa en oma omgekomen waren.
Ik ben er gewoon vreselijk blij mee dat ik Chica verzorg!

Maar ik ben niet de enige die er harstikke veel lol in heeft. Ik ben volgens 1 van hun een 'aangenomen dochter' ( en zus Knipoog). Je moet eens weten hoe ik zat te glunderen toen ik dat hoorde! Het is mijn 2e huis geworden en ik geef echt om die mensen. Ik hoop ze nog jaren te kennen!

Het hoeft niet alleen maar te zijn dat je een paard verzorgt of rijdt, maar er kan echt heel veel bijkomen. Hechte vriendschappen bijvoorbeeld, zoals bij mij Lachen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:54

Bij mij is het zo Marilyn, José en Racer zijn me verzorgbeestjes. Als ik van school kom mest ik de stallen uit als het nodig is. Ik haal balen hooi en stro. Ik wandel, longeer of rijd de paarden. In de avond voer ik altijd. In het weekend en de vakanties voer ik in de ochtend en avond.

Eigenlijk doe ik dus het meeste op stal, maar dat komt ook omdat Gaby het erg druk heeft etc. Die komt gemiddeld 3 uurtjes in de hele week. Soms minder soms meer

22 Januari verwachten we ons kleintje

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 19:01

Melissa schreef:
Lang leve de mensen die hun paard beschikbaar stellen.
Zelf heb ik het geld niet voor een eigen paard. Noukan je zeggen, je kan er voor werken, maar wat als mijn paard dan ziek word?>

Voor Flan moest ik om persoonlijke reden, een bijdrage leveren, voor pats niet.

Ik vind het ook super dat ik patsje mag rijden en ben diegene ook heel dankbaar!


Offtopic:
Ja en bedankt, nu heb ik weer trek in een flan!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 19:03

Ik help meestal in het weekend & vakantie's mee met verzorgen/rijden en uitmesten bij Rooslover, en doe het super graag.. aan de ene kant wel logisch en makkelijk als je een verzorger er bij hebt net zoals bij Rooslover die hebben er gewoon veel (stuk of 16 geloof k..) en als je die allemaal alleen zou moeten doen..

boemel

Berichten: 8358
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 19:35

Ik was vroeger zelf altijd bijrijder. Altijd op jonge paarden, die ik zelf zadelmak maakte. Meestal v. mensen, die zelf niet reden, maar het leuk vonden een paard in de wei te hebben staan en er naar te kijken als je aan het rijden was. Natuurlijk werden ze allemaal verkocht op het moment dat ze wedstrijd klaar waren. Dat werd echt vervelend, daarom ook de keuze zelf een paard te kopen.

Ik heb nu tijdelijk een bijrijdster voor 1x per week. Niet omdat het echt nodig is voor mijn paard, want in principe rijd ik zelf genoeg. Maar zij kan momenteel niet zoveel met haar eigen paard, rijd beter dan ik dat doe en ze vind het gewoon leuk. Ik vind het een prima oplossing zo.

Ik vind dat iedereen hetzelf moet weten of je een bijrijder hebt of niet en of die nu 1x of 5x per week rijdt. Als het maar goed gaat met je paard en het dier niets te kort komt.

Een bijrijder zoeken, die de kosten met je deelt met als reden dat je het ander financieel niet redt, vind ik niet zo'n goed plan. Je bent dan tenslotte afhankelijk van iemand anders en als je paard wat mankeert, waardoor hij (tijdelijk) niet gereden kan worden, kan je er ook geen geld voor vragen en kom je misschien in de problemen.

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 21:03

Ik ben dus zelf ook een bijrijder!
Voor mij een prima oplossing, omdat toen ik met Jelka begon ik nog op school zat en dus weinig geld had, ik wilde wel graag rijden maar de manege's hier in de buurt zijn niet goed (naar mijn maatstaven) en wil ik dus niet spekken.
Toevallig kende ik Michiel (broertje van Maarten) en heb gevraagd of ik niet af en toe een paard van hen zou kunnen huren, dit kon dus niet *LOL* maar ik mocht wel gratis rijden! Dit was natuurlijk helemaal een super aanbod! Uiteindelijk wil ik wel zelf een paard aanschaffen maar zolang dit nog niet zo is, is dit voor mij een super oplossing en ik ben ze dan ook heel dankbaar!
Zouden ze mij vragen voor een bijdrage in de kosten dan zal ik dit ook zeker doen, een paard is duur en ik geniet er net zo van als hen, dus vind dit niet zo'n vreemd idee.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 00:48

Voor ons oudere gezelschapspaardje hebben we een bijrijder en Dendro kan niet meer meedraaien in de sport en wordt ook door iemand recreatief bereden. Zelf rijdt ik niet meer op deze paarden. De bijrijders moeten 4x in de week rijden, de stal bijhouden en betalen 50 euro/maand die wij apart zetten voor ziektekosten. Ze zijn lid van de rijvereniging en ik breng ze daar 3 avonden in de week naar toe. De twee paarden waar ik op rijdt, worden niet door andere bereden. Die rijdt ik zelf ieder 4x/week.
Bij ons op de vereniging zijn vrij veel bijrijders omdat bijv. de menners maar 1 of 2 keer mennen. Door de week hebben zij dan hun meisjes lopen.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 00:59

Ik ben ook bijrijder en dat bevalt me prima. Ik zou zowel financieel en qua tijd niet rond kunnen krijgen om een eigen paard te houden. Helaas ben u nu weer zoekende naar een nieuwe pony/paard, aangezien het bij de vorige door omstandigheden niet meer goed ging.

Ik rij ook aangespannen en daarbij moet je sowieso met z'n tweeen zijn, omdat je het anders niet redt.


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 01:07

Mijn bijrijdster betaalt niets bij mij. Ik ben veels te blij dat ze betrouwbaar is (in die zin van ze laat me nooit in de steek) en als ze om-een-of andere reden op de afgesproken dag niet kan, zegt ze dit van te voren en bied dan meteen aan om op een andere dag te komen!
Ze zorgt er altijd voor dat zij er ook is als de hoefsmid komt (door problemen met een schouder is het voor mij moeilijk om hoeven op te houden Scheve mond ), mest uit, en brengt altijd een flinke zak wortels mee als ze komt! Mocht Dikke een koliek hebben, zou ze beledigd zijn als ik haar niet zou opbellen, omdat zij ook een deel van het lopen op zich zou nemen!
Toch vind ik het niet raar als mensen geld vragen hoor! Mijn vriendin heeft een bijrijder gehad, waarvan ik lang heb gezgd dat ze hem er uit moest knikkeren Boos! ! De goede man was met 60 jaar begonnen met paardrijden en kwam via onze toenmalige stalbezitter bij mijn vriendin terecht. Helania was door zijn rij-stijl om de haverklap kreupel, zodat ze het geld wat ze daarvoor kreeg, meteen weer naar de DA kon brengen Boos! !
Het heeft even geduurt voordat mijn vriendin dit inzag, maar sinds hij haar paard niet meer rijdt, is ze ook niet meer kreupel geweest Scheve mond ...

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 01:07

Ik verzorg zelf dus 4 paarden. De eigenaar was niet op zoek, maar het kwam wel goed uit. Hij is boer en is dus de hele tijd aan het werk. Behalve in de zomer, dan heeft hij meer tijd en dan zet hij ze dan ook voor de kar.

Maar ik vind het dom van mensen die paarden blijven kopen, ook al hebben ze totaal geen tijd. Maar jah, dan krijgen andere mensen wel de kans om een VZ te krijgen en te berijden

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 01:12

Vind het onzin dat mensen moeten betalen voor bijrijden. De personen die een bijrijder zoeken die weten wat de kosten zijn, en kunnen niet verwachten dat iemand die hun uit de brand helpt er voor gaat betalen.

Bij ons op stal lopen er ook een aantal meiden rond, die rijden een paard en doen deze ook 5 a 6 dagen per week. Hiervoor word absoluut geen geld voor gevraagd, we zijn alleen maar gebaat bij deze meiden. De paarden worden gereden, en zijn daardoor beter verkoopbaar.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 03:20

hey ik heb zelf ook 4 verzorpaarden de 1st een ondeugende shet!! is van een man, die heeft dat shetje gewoon voort plezier ik rij daar nu op zodat hij niet de dik wordt (was eerst veel te dik Knipoog ) en zodat hij wat rustiger is (wat hij eigenlijk nooit is Haha! ) zodat zijn kleinkinderen er soms eens op kunne rond stappen (heb hem dan wel vast want anders Tong uitsteken ) de ander 3 zijn van een vrouw die het heel erg druk heeft met haar werk!! en geen tijd heeft om haar paarden te rijden, ze rijd maar heel soms eerst niet omdat de paarden dan te fris waren maar nu ik op ze rij hebben ze beweging en kan zij ook al eens gaan rijden Haha! Dus ik ben super blij met mijn verzorgpaardjes Pling

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 10:24

Ik vind het wel normaal...
Maar als ze er helemaal nooit naartoe komen is het wel een beetje gek...

it must be love

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 11:24

Ik vind het niet erg. Zelf laat ik 1 van mijn pony's ook verzorgen. Aangezien een pony alleen houden niets is, en ik geen zin en tijd heb om elke dag hem uit te mesten, poetsen en beweging geven.
Dus verzorg ik zelf alleen mijn WelshCob en mijn vriendin de Haflinger. Ik vind het ook eerlijker om haar gewoon de vrijheid te geven met hem, en niet te zeggen op sommige dagen heb ik tijd dus doe ik hem zelf.
Wel heb ik als ik tijd over heb nog verzorgpony's.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 19:56

Ik zelf heb ook een verzorgster die ambertje doet maar dit is zodat amber dan meer aandacht krijgt.Niet omdat ik tijd te kort kom hoor.
En het is zo af en toe wel eens lekker dat je niet hoeft maar niet te vaak want dat zou ik niet eens fijn vinden.

En als een ander een verzorgster/bijrijdster zoekt dan moeten ze dat zelf weten.Tuurlijk ze wisten van te voren dat paarden tijd vreten maar waarom zou je geen verzorgster mogen dan als je tijd te kort komt?Lijkt mij fijner voor dat beessie dan dat hij 24 uur per dag op stal staat.En een paard kan het best doen hoor met 2 mensen.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Bielsje, ComscoreBot, Marigo, singa, Slmt9, Supertje, xDeena_, ziechriet en 121 bezoekers