Chippen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-01 19:12

Hoe duur is chippen en wordt het door alle dierenartsen gedaan, of moet je naar een speciaal iemand toe?


Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 19:28

Bij ons Stamboek kost 65,- gechipt met Paspoort, maar we kunnen je ook een chip toesturen die je door je eigen dierenarts kan laten inbrengen
lees voor meer info naar(adressen en telefoonnummers) http://www.ihwstudbook.com

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 20:35

Alle dierenartsen kunnen chippen. De prijzen verschillen wel. Als je gaat wedstrijdrijden heb je bovendien een paspoort aanvragen bij het stamboek van je paard. Dat kost ook nog eens extra, de prijs daarvan is afhankelijk van het stamboek.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 22:49

bij ons was het ook 65,- + pasport
kusjes marjolein

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-01 12:05

Als je paard niet is ingeschreven bij een stamboek, hoe werkt het dan? Gewoon het zelfde?

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 14:29

Volgens mij bij ons ook 65 met paspoort (heb het niet laten doen maar we hebben er wel naar gevraagd).

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 16:47

Ik moet ook nog laten chippen...weten jullie ook of de veearts komt voor een paard? Ik hoorde laatst van niet in ieder geval, en dat zou nie zo leuk zijn Verward

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 17:05

Volgens mij komen de meeste artsen ook wel aan huis hoor, maar dan heb je wel de voor rij kosten natuurlijk. Moet je gewoon effe overleggen met hem.
Als je paard niet is ingeschreven, kun je hem, gewoon laten chippen. Wil je wedstrijden rijden moet je hem wel in laten schrijven in een stamboek (bv NRPS) en kun je daar een paspoort aanvragen.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 17:28

Ja, ik heb al een paspoort van het NES, maar ze is nog niet gechipt

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 17:40

mona ( pony die ik heb gereden) heeft ook geen stamboekpapieren maar is wel gechipt dus dat maakt niks uit. maar ze hadden het geluk dat ze al wedstrijden liep dus dat ze nie meer ingeschreven hoefde te worden bij een stamboek...

bij mij was het ook F65,- met paspoort erbij

Love the life that you live, live the life that you love


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 20:45

ligt aan deze faktoren:is je paard ingeschreven bij en stamboek en heb je al een paspoort:dan zijn de kosten bij een dierenarts rond de 75-100 gulden,als je nog ingeschreven moet worden én nog een paspoort bij het stamboek moet aanvragen moet je op 50,- a 75,- meer rekenen.
let wel dit is de dierenarts prijs.als je op je stal kunt organiseren dat zo'n persoon van de NHS komt dan zijn de kosten goedkopen als je een groep van 10 of meer hebt

soms is het beter om te zwijgen

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-01 22:18

Mijn paard heeft dus wel een NRPS papier, maar is verder niet gekeurd (hij is nu ruin) en staat ook niet op naam overgeboekt. Kan ik nu als ik hem heb laten chippen gewoon wedstrijd rijden, of gaat het NRPS dan moeilijk doen?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 22:23

dan gaat het nrps moeilijk doen... dit heb ik dus ook met soraya gehad... die zou ook gechipt geworden heeft ook NRPS papierenmaar nooit meer een keuring gelopen... nou bleek dus dat ze uit stamboek is geschreven dat schijnt zo te zijn dat als paarden geen keuringen hebben gelopen ze uit het stamboek worden geschreven.....

Love the life that you live, live the life that you love

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 22:35

hij moet ook op jouw naam worden overgeschreven ej je dient tevens ook een paspoort aan te vragen

soms is het beter om te zwijgen

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 11:02

Ik heb even een mailtje naar het NPRS gestuurd en dan hoor ik het wel. Zal het anders wel effe op bokt zetten, is misschien voor anderen ook wel handig..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne77, Kimmej, wendyh en 122 bezoekers