wel of niet in laten slapen? (foto)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

wel of niet in laten slapen? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 16:15

Het gaat over mijn cavia.
En nou hecht je je daar meestal wel minder aan als een paard,
ik vind het een erg moeilijke beslissing.
En ik hoor vooral veel mensen:
'waar maak je je druk om,voor 10 euro heb je een nieuwe' Boos!

maar goed.Ik heb de cavia van de dierenwinkel waar ik stage loop meegekregen.
Mensen hadden hem gekocht,en 1 v/d kinderen heeft hem laten vallen.
Toen had hij z'n pootje gebroken,en ze wilden er niet mee naar de dierenarts,dus het groeide heel scheef en verkeerd weer aan elkaar.
Toen brachten ze hem terug naar de winkel,want ze hoefden hem niet meer. Boos!

Hij was bang voor mensen,echt heel bang.
het duurde even voor hij mij vertrouwde,maar daarna was hij heel lief,herkende me,piepte als hij me hoorde.
Daarom is het een bijzondere cavia,hij is gewoon heel dapper.

Maar nu dus waar het om gaat:
Bij die val heeft hij waarschijnlijk ook hersenletsel gekregen,
want hij heeft nu steeds een soort aanvallen.
Dan verkrampt hij helemaal,en gaat in de raarste houdingen liggen,
en rollen.Ook rolt hij met de ogen enzo.
Het ziet er echt heel raar uit,en als het over is loppt hij gewoon vrolijk verder en gaat rustig eten.
Buiten die aanvallen om heeft hij dus niks,en hij eet en drinkt goed.

Wat dus het grootste probleem is,dat hij zichzelf open krabt in die aanvallen.Op en rond z'n kop,heeft hij altijd plekken,die steeds weer open gaan.Straks gaat dat ook nog ontsteken.

Hij heeft dit nu 2/3 weken,en de laatste dagen ging het goed,daarom wachtte ik nog af,maar nu heeft hij wel weer aanvallen,een paar op een dag.

Ik wil aan de ene kant wachten of het nog overgaat,
maar aan de andere kant weet ik dat die kans heel klein is.
Hij heeft verder zolang je er niet aan komt niet veel last van de plekken,
daarom blijf ik steeds afwachten,maar de kans dat het overgaat is toch klein.

Wat zal ik nou doen,zal ik hem in laten slapen,of nog afwachten??


Het lukt me even niet om de foto's los te halen,maar het is de rechtse.
De foto is eigenlijk te donker om de plekken op z'n hoofd te kunnen zien.

Afbeelding


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:20

Ben je al met hem naar de dierenarts geweest? Zo niet ga dan zo snel mogelijk, hoe langer je wacht, hoe groter de kans dat er inderdaad niets meer aan te doen is.
Een van onze vroegere cavia's had een vorm van epilepsie, daar doet dit me een beetje aan denken. Ze heeft het met medicijnen nog een aardig tijdje volgehouden. Ik zou hem in ieder geval snel laten nakijken.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:21

Moeilijk...ik acht de kans ook erg klein dat het nog beter wordt. Ik kan me voorstellen dat die wondjes niet bepaald lekker zijn voor hem. Misschien kun je de DA eens vragen of hij pijn heeft tijdens die aanvallen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:22

Waarom vraag je het niet aan een dierenarts, een goede arts is heus wel eerlijk genoeg om een eerlijk antwoord te geven. Ik heb zelf ook twee cavia's en ik weet hoe ontzettend leuk ze zijn.

XANTHA

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:22

jeetje wat vervelend.
Ik denk zelf dat het voor het beestje beter is als je hem in laat slapen...
Het is een moeijke beslissing zeker als je toch wel een beetje gehecht er aan bent.
Sterkte ermee!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:30

Ik denk dat je idd even langs de DA moet gaan. Die zal je echt wel eerlijk vertellen wat je het beste kunt doen...
Sterkte.

* To Belg, or not to Belg *

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:40

kijk naar het beesje. heeft hij er nog zin in. zo ja wacht er dan mee. zo nee kap er dan mee.
ik heb het bij mijn konijntje. hij heeft een parasiet in zijn hoofd waardoor hij zijn kop scheef houd en zijn horizon draaid. inprinciepe gaat het goed en kan hij er mee leven, maar nu heeft hij een oog ontsteking gekregen e3n hij is door die parasiet te zwak om te opereren, dus het zal niet lang meer duren.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 16:44

Ik ben er al een paar keer mee naar de dierenarts gegaan,en ik heb nu vaak contact om te vertellen hoe het gaat.
Ze heeft gezegd dat ik het moet aankijken,en als de aanvallen echt steeds blijven dat ik hem dan misschien in moet laten slapen.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:47

huh ahhhhhhhhh jeetje zeg.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:49

ons vorige konijn had ook van die aanvallen. Wij zijn toen wel naar de da geweest, maar die zij dat hij er niets aan kon doen. Dat ging heel lang goed, en na een aanval huppelde hij ook weer vrolijk verder of wat dan ook. Maar de laatste aanval was zo erg dat hij zijn achterpootjes niet meer kon bewegen. Toen hebben we hem laten inslapen, want dat was echt zielig.
Maar hij heeft deze aanvallen gekregen van ouderdom en is er toch nog 12 mee geworden.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 18:48

Tjee, nou sterkte hoor. Ik zou ook vooral kijken naar het beestje zelf, zie je veranderingen qua doen en laten? Nah, hoe dan ook sterkte hoor!


WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 18:56

Moeilijk hoor... zelfs bij een cavia. Ik heb een hamster gehad die 4 jaar is geworden Lovers , en dat schijnt vrij oud te zijn voor een hamster. Gelukkig is die gewoon van ouderdom gestorven.
Het is natuurlijk moeilijk te zien aan zo'n beetsje of ie pijn heeft, maar als ie dat heeft zou ik er zelf voor kiezen om hem in te laten slapen.
Die plekken zijn natuurlijk helemaal vervelend.. kan je er niet iets op smeren dat het sneller heelt? Over de aanvallen; als ze steeds vaker komen of steeds erger worden, weet je al dat het de verkeerde kant op gaat. Maar komen ze vaker, of blijft dat hetzelfde? Anders zou je toch echt een keuze moeten maken... Verdrietig

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 20:40

De aanvallen komen niet steeds vaker,en nlijven ook redelijk hetzelfde.Hij heeft een hele antibioticakuur in zalf gehad,en daar moet hij nu niet meer van hebben,want dan is het schadelijk.
En het heeft ook weinig zin om er zalf op te doen dat de wonden eerder helen,want bij een aanval krabt hij het weer open.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 20:49

Ik zou aan de dierenarts vragen wat die denkt. En als hij veel pijn heeft zou ik hem laten inslapen wanthet is ook zielig om hjet zo pijn te laten lijden.............

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:46

Het lijkt alsof je cavia epilepsie heeft. Als hij er niet onder lijdt zou ik het gewoon laten gaan en blijven aanzien. Als hij er onder lijdt dan zou ik opgeven want ik zou het vreselijk vinden om mijn beestje te zien lijden. Mijn hamsters zijn ook allemaal van ouderdom gestorven en ik heb er ook een paar traantjes over gelaten! Vier jaar is inderdaad oud voor een hamster hoor!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 22:12

Morgen krijgt hij een spuitje. Verdrietig
Dan heeft hij eindelijk geen pijn meer,
ik voel me eigenlijk schuldig dat ik het niet eerder gedaan heb.
Morgen krijgt hij het beter... Huilen


Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:38

Arm beestje.......... Maar als jij denkt dat het de juiste beslissing is, moet je het doen. Zo'n diertje laten lijden zou alleen maar egoïstisch zijn. Ik vind het een dappere keuze en wens je heel veel sterkte toe.

Marianne

:D

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:42

ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt
je hebt het beesje de kans gegeven om zich te herstellen en denk na nu je weet dat ie pijn heeft en (denk ik) niet over zou gaan is dit de goede beslissing!

}>

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 11:16

Ik denk ook dat je een goeie keuze hebt gemaakt.
Want het is ook zielig om hem zoveel pijn te laten lijden...............
Sterkte ermee!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-03 11:38

Bedankt allemaal.Ik ben net terug van de DA.
Z'n pijn is nu over.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 12:00

aah!! nou denk maar zo.. tis beter voor hem, hij heeft geen pijn meer en ik heb de goede keuze gemaakt! sterkte ermee!

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 12:45

He, wat sneu! Sterkte meis!
Mijn cavia is ook ziek (zie mijn topic op AM) en ik ben bang dat ook hij het niet gaat halen... Scheve mond
Maar je moet je niet schuldig voelen hoor! Hij heeft een mooi leven gehad bij jou en je hebt hem veel liefde gegeven. En net zoals je zelf zegt: zijn pijn is nu over...

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 19:04

het is maar beter zo..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boyca, ComscoreBot, Eretria, IASCrawler, IlBuono, Laurora, MarJon, MiniTrex113, Petra_O, Sabbientje, Xayah, xemmafalcon, YandexBot en 177 bezoekers