jullie mening over frikandellen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-01 18:43

wat vinden jullie nou van (mora) frikandellen eten jullie ze??? want het is toch wel algemeen bekend dat daar paardenvlees in zit Boos!

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 18:44

haha dat klinkt zo kakkerig, 'algemeen bekend'.
ik eet ze niet wantr ze zijn zo zout en ik lus geen zout (alleen drop Haha!)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 18:48

ik eet helemaal geen frikandellen (helemaal geen vlees trouwens) daar zitten gemalen koeienogen in *LOL* Misselijk *LOL*

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 18:52

Ik eet wel frikandellen!! Sorry maar wat dan nog dat er paard in zit??? Is het voor een paard zieliger dan voor een koe dan?? Nee toch!? Ik vind van niet.. Paarden-rookvlees is ook lekker en paardenbiefstuk ook Party!! Vingers aflikken

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-01 19:02

tja, voor een koe vind ik het ook niet leuk! maar een koe is niet mijn lievelingsdier... Party!! Party!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 19:04

Ja nou en.. wat maakt het uit of het je lievenlingsdier is? Dat vind ik dus eigenlijk nergens op slaan. Voor elk dier is het even zielig, dus waarom wel koe en niet paard Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 19:12

Ik eet geen paardevlees (gewoon omdat ik het niet lekker vind)
Maar ik vind frikandellen, liefst speciaal heerlijk.
En het maakt me niet uit wat er inzit aan koeie ogen of zo als het maar lekker is.
En de Mac loop ik ook niet zomaar voorbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 19:13

Nee ik eet geen frikandellen want er zit vlees in en dat eet ik niet Haha!
Alleen voor vlees van de ecologische slager maakt ik misschien 3 keer per jaar een uitzondering Schijnheilig maar dan maakt het me echt niet uit of dat nu vlees is van een koe, paard of varken.

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 19:27

Nou het intresseerd mij dus niet echt of er een paard in zit, (een stukje ervan dus...) zolang het maar geen katten of honden zijn!
Die paarden gaan meestal niet voor niets naar de slacht. op de manege tenminste niet. Ze hebben altijd wel iets ernstigs, gebroken been ziekte ofzo iets. Zo heb je er ook nog wat aan!

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 19:31

MMM, frikandellen, heerlijk. Als je maar niet precies weet waar ze van gemaakt zijn en ze lekker smaken maakt 't mij niks uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 19:53

Jammie, frikandel speciaal! Wat maakt het nou uit dat daar paard in zit? Ik zie het verschil tussen paard, koe, varken of konijn niet hoor!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 20:34

tja ik lust alleen maar groentenkroketten Haha! Haha!
tja en er is toch ook paardenrookvlees?en ik dierenvoer zit ook paarden vlees.tis gewoon niet anders.erg?hmmmm nee niet echt.kan het wel heel erg gaan vinden maar das verspilling van mijn energie

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 21:46

ik hou niet van frikandellen maar ik lust wel een kroket of bitterballen daar zit ook paardenvlees in. Ik zelf zou ook niet zo snel paardenvlees kopen maar toch is het ook zielig voor een koe en voor een varken en van die gemalen koeien ogen dat is niet waar!!!!!!!!!!!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 21:52

ik lust geen vlees op kroketten en gehakt en kip na.
Ik vind het niet zielig maar lust het gewoon niet.
Ik zie het verschil tussen een koe opeten en een paard opeten ook niet.
STeef

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 22:19

Paarden vlees eet ik niet.
En frikandellen ook niet, dat slaat nergens op, want ik lust het wel, maar eet het dus gewoon niet omdat er koeiuhogen en nog meer prutzooi inzit! Ja ik weet 't als je zo gaat denken kun je nisk meer eten, maar frikandel eet ik gewoon niet, ja eg weer zoiets raars voor mij Haha!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 23:15

Ik eet helemaal geen vlees. Koeien en varkens e.d. hebben net zoveel gevoel als paarden. Sterker nog; de meeste paarden die naar de slacht gaan hebben een heel wat beter leven gehad dan andere consumptiedieren (bio-industrie). Dus eigenlijk zou je dan nog het beste paardenvlees kunnen eten Verward

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 23:17

Ik eet alleen frikandellen als ik weet wat er allenmaal in zit, dus naar de ingrediënten kijken

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 23:32

Ik eet heel af en toe een frikandel, maar zou het niet laten omdat er paardenvlees in zit. En er zitten geen koeienogen in!! maar gewoon restvlees, wat ze niet gebruiken voor andere stukjes vlees, net als in gehakt. er zitten ook echt geen uiers of oren ofzo in, hoor. De vader van een vriend van mij werkt namelijk bij een slachterij/vleesverwerkingsbedrijf. Vind frikandellen alleen niet zo heel lekker, wel kaassoufflés!!! Maar dat ook al niet meer zo omdat ik in een snackbar werk, dan heb je ûberhaupt geen zin meer in gefrituurd eten, geef mij dan maar een broodje oude!! kaas.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 00:02

Niets mis met fricandellen. En als je gaat kijken op waar (restjes) paardenveels in zit zou ik toch maar iets secuurder doen want dat zit namelijk niet alleenmaar in frikandellen.
Ik eet gewoon fricandellen, ik eet gewoon wat ik lekker vind. Ik zou best vegetarier willen worden (voor de dieren), maar dan eet ik zelf niets meer. Ik eet amper groente en ik ben toch al te dun, dus voor mij blijft er niets over. Op paardenveels ga ik dus geen onderscheid maken, dieren zijn dieren en de een is niet meer dan de ander.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 10:05

Ik vind frikandellen niet lekker, maar mijn hondje Polleke wel. Tsja, paardenvlees eten doe ik niet omdat ik te veel met paarden heb. MAar aan de andere kant.... het is ethisch wel veel verantwoorder om paardenvlees te eten. Die zijn immers geen slachtoffer van de bioindustrie. laatst shoarma scharrelvlees gegeten. Is wel veel duurder hoor, maar smaakte prima. Was bij Albert Heyn.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 10:43

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Ik vind ze heerlijk


Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 11:12

ik vind ze ook wel lekker, maar ik zal het dus nooit over mijn hart krijgen dat ik paardebiefstuk zou eten ofzo... Verward

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 11:57

sterker nog: als Joop doodgaat zou ik voor hem een feestmaal aanrichten en m met een hele boel goeie vrienden opeten...
Misschien ietwat overdreven, maar ik eet m liever zelf op dan dat een of andere idioot er niet eens van kan genieten. Ik wil nog steeds eens een keer paardenvlees proberen. Ik heb er niet zo heel veel problemen mee dat er paarden opgegeten worden, ze zeggen niet voor niets: eten en gegeten worden...

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 12:04

er zitten wel koeien ogen in kroketten Misselijk
want heeeeeel lang geleden at mijn zus bij een vriendin en daar gingen ze dus kroketten eten en in de kroket van de zus van mijn zus haar vriendin (volg je het nog) zat een hele koeienoog!!!!!! Misselijk Verward *LOL*
nou eet smakelijk zou ik zeggen... Vork

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 12:51

Ik heb nog nooit een frikandel gegeten en ik zal er ook nooit een eten. Ik eet sowieso geen paardenvlees omdat ik teveel met paarden heb, uit respect voor het dier eet ik het niet. Ik moet er niet aan denken dat iemand mijn paard waarmee ik jaren lang plezier heb gehad zit te eten!! Mijn paard zou dus ook nooit naar de slager gaan. Verder eet ik bijna geen vlees. Ik kook het in ieder geval niet zelf. Als ik het eet is het bij iemand anders of in een restaurant.

En over goed leven gesproken, bij ons op de boerderij lopen de koeien de hele dag in een enorm groot, mooi weiland en ze kunnen zelf kiezen of ze 's nacht binnen willen slapen of buiten. Dus of ze het nou zoveel slechter hebben dan paarden...??