Frustratie voor westernrijders...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Frustratie voor westernrijders...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 00:33

Ik moet even iets kwijt. Ik zat de Hemel op Paarden te lezen (haha, mijn lijfblad) en toen las ik dit: (het ging erover dat een redactrice van Hemel op Paarden en haar man samen een week naar Andalusië zijn geweest om daar op de ranch van Jean-Claude Dysli rond te kijken en daar een beetje western te rijden)

"Eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat het ons (Engelse ruiters dus....) zeker niet meeviel om de omschakeling te maken, maar we hebben van elke minuut genoten en een goed begin gemaakt! We kunnen ons voorstellen dat veel mensen zich afvragen of een week voldoende is om western rijden te leren

Eh.... wie leert Engels rijden in een week??? Western rijden is echt niet simpeler dan Engels. Net alsof je leert om staan-zit te doen in draf (dat kan je eventueel wel in een week leren, maar de een doet er lang over en de ander een stuk korter)..
Ja sorry hoor, maar ook al ben ik een beginnende westernruiter, zelfs ik vat dit al op als een flinke belediging... Lips are sealed

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 00:39

Nou, er zijn veel mensen die denken dat het westernrijden binnen een paar lessen onder de knie is te krijgen, is inprincipe een beetje raar om te horen als je er zelf al zo lang over doet Haha! Maar ik zie hier nergens een bevestiging daarvan staan. Eerlijkheid gebiedt MIJ dan ook te zeggen dat ik niet weet waarom je je nu beledigd voelt Haha!

Een omschakeling van Engels naar western verliep bij mij behoorlijk soepel. De één zal daar meer moeite mee hebben dan de ander. Soepel wil ook niet zeggen dat ik het binnen een week door had, daar gingen wel een tijd overheen natuurlijk, maar ik stuitte niet op al te veel problemen Lachen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 00:51

Ik bedoel eigenlijk dat voor mijn gevoel als het ware gesuggereerd wordt dat veel mensen denken dat je westernrijden na een week wel onder de knie kunt hebben. Zij 'vragen zich af' of dat lukt, maar op een of andere manier stuit het mij een klein beetje op m'n borst dat westernrijden nog steeds als 'recreatief' etc. wordt gezien. Ik weet dat hier al talloze topics over zijn geweest, maar ik kreeg het gevoel bij deze zin dat over westernrijden nog steeds een beetje minderwaardig wordt gedacht. Maar het kan ook aan mij liggen uiteraard. Ik las het verhaal eigenlijk al een beetje met de instelling: "Oh, Engelse ruiters die een weekje western gaan rijden, dan denken ze vast dat ze het meteen moeten kunnen en ook meteen kunnen" (per slot van rekening rijd je met een westernhoofdstel en een westernzadel op een totaal Engels beleerd paard ook ineens western... Frusty )
Maar misschien ligt het echt aan mij dat ik het zo opvatte. Maar toen ik het las dacht ik echt: "Daar gaan we weer". Nu ik het over lees, kan het ook precies 'the other way round' bedoeld worden. Ach in de journalistiek leer ik altijd dat je tekst maar voor een uitleg vatbaar moet zijn, dus er klopt in ieder geval iets niet aan dit verhaal, haha Knipoog

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 02:13

ach joh je moet maar zo denken daar komen ze wel achter Extreme duivel als ze eens westernwedstrijden gaan rijden of serieuse lessen gaan nemen ik rijd al 5 jaar en kan (voor mijn gevoel) nog niet fatsoenlijk rijden zelfs proffessionals hebben nog les nodig!!
laat ze maar Lips are sealed banketstaaf ze komen er toch nog wel achter

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:16

Gera schreef:
Ik weet dat hier al talloze topics over zijn geweest, maar ik kreeg het gevoel bij deze zin dat over westernrijden nog steeds een beetje minderwaardig wordt gedacht. Maar het kan ook aan mij liggen uiteraard.

Ach Gera, ik denk niet dat het aan jou ligt. Dit is inderdaad al in talloze topics aan de orde geweest en ik heb nog steeds het zelfde gevoel als jij nu hebt, dat westernruiters niet serieus genomen worden door veel (niet alle) dressuurruiters. Die opmerking in dat blad verbaasd me dan ook helemaal niets, en ik moet je zeggen dat het mij ook irriteerd als ik het lees.

Ik ben het met Naiomi eens, zelfs al rij ik al jaren, ik heb ook nog steeds niet het gevoel dat ik goed kan rijden. En profs nemen inderdaad zelf ook gewoon les. Dat vind ik overigens ook maar heel normaal, als iemand op het punt is aangekomen geen les meer nodig te denken te hebben, denk ik dat ze fout bezig zijn. Paardrijden kun je nooit volledig leren naar mijn idee. Ieder paard is anders en elke dag is anders.
Alleen de opmerking 'ze komen er nog wel achter' geloof ik niet zo. Ze willen het gewoon niet weten om een of andere duistere reden.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:12

Beste Gera,
neem van mij aan (ik ken die "Redactrice" van Hemel op Paarden) dat het kennisniveau van deze mensen nou niet van een niveau is waar jij je echt druk over moet maken.
De bedenkers van dit blad en tv-serie (niet Henny Huisman!! maar hele foute andere types) hebben ooit een paard gewonnen bij een loterij (paar jaar geleden) en geloven inmiddels dat ze paardenland beheersen.
Door over lijken te gaan en personeel niet uit te betalen (dat gaat over honderd duizenden guldens) hebben ze dit tot stand gebracht.

Marieke en ik zijn, tijdens het maken van Pony Express, op alle fronten gedwarsboomd door deze types waarin ze rechtzaken tegen ons probeerde aan te spannen omdat zij vonden dat ze alleenrecht hadden op het maken van een paarden-tv-programma.
Terwijl ze items van ons kopieerden (bekende snuit op Snuit was daar een van).
Ik heb jaren lang me mond gehouden omdat ik het niet netjes vind om hier over te praten maar als ik dit lees ga ik letterlijk over mijn nek!
Misselijk

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 12:16

En toen kwam plots de waarheid op tafel. Ik had me zoiets nooit voor kunnen stellen vera. Hebben we het hier overigens over de dochter van Henny Huisman en haar man? Ik heb het programma weleens gezien, maar toen werd me al duidelijk dat deze mensen er eigenlijk te weinig verstand van hadden om kinderen erin te onderwijzen. Het voorbeeld in dit topic maakt dat extra duidelijk Haha!

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 12:26

Xono, het waren andere mensen

vera schreef:
De bedenkers van dit blad en tv-serie ( niet Henny Huisman!! maar hele foute andere types)

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 12:42

Vooroordelen hebben mensen altijd. Je kan er tegen aan trappen, je kan je er woest over maken. Het is ook goed dat er mensen zijn die dat doen hoor, want soms veranderen er wel dingen door. Maar meestal zitten de mensen zo vastgeroest in hun mening of zijn ze niet gehinderd door kennis van zaken.
Nog een voorbeeld: Military is dierenbeulerij en levensgevaarlijk.
Ongefundeerd gal spuien of een mening vormen terwijl je onvoldoende onderzoek hebt gedaan is aan de orde van de dag Scheve mond

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 12:55

Als ik het stukje lees vat ik het toch niet hetzelfde op als jullie. Verward

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 12:57

Oke, ik zal dan ook maar een duit in het zakje doen, over vooroordelen gesproken...
Met mijn eerste pony reden mijn dochter recreatief engels, dochterlief deed af en toe mee aan een springwedstrijdje en samen hadden ze de grootste lol.
Ik speelde op een gegeven moment met de gedachte deze pony te laten betuigen, je wilt niet weten wat ik over me heen kreeg, het zou slecht zijn voor zijn rug, ik maakte er een karrepaard van etc. etc.
Daar kwam nog bij dat ik op die stal de eerste vrouw was die zoiets ging doen en dus werden al mijn verrichtingen met argusogen bekeken.
Toen het project tot een goed einde was gebracht slikten alle "kenners" hun vooroordelen in en binnen de kortste keren was het aangespannen rijden een rage en werd door sommige mensen zo slecht en haastig gedaan dat ik me er voor schaamde als ik het zag.
Mijn pony vond het in ieder geval prettig om te doen en wij hadden er ook lol in.
Later ben ik naar een andere stal gegaan en daar kwam ik Jolande en Adrienne tegen die mij weer veel leerden over de westernsport. Onze pony is nog eens naar een clinic meegeweest in Vorstenbosch waar Jolande hem gereden heeft. Voor mij was dit puur voor de lol en uit nieuwsgierigheid naar het hele westerngebeuren. De trainer aldaar vond het geen enkel probleem dat de pony ook aangespannen liep, in Amerika wordt dit ook wel gedaan.
Hiermee wil ik maar zeggen dat paardensport in welke vorm dan ook leuk, boeiend en zeer interessant kan zijn mits het op de juiste manier bedreven wordt uiteraard.
Ik sta in elk geval altijd voor alles open en natuurlijk zijn er wel eens dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet maar is dat niet overal zo?
Moraal van mijn verhaal, luister, kijk en geniet en er valt overal wat te leren Haha! .

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 12:57

Romkabouter schreef:
Nog een voorbeeld: Military is dierenbeulerij en levensgevaarlijk.


Ik ben het helemaal met je eens Rom wat betreft onwetendheid. maar ik denk, misschien ook door onwetendheid Knipoog dat het military voorbeeld een beetje ongelukkig is gekozen. Want als ik dat zie bekruipt mij ook het gevoel "waarom is dit nog steeds toe gestaan waarom wordt dit niet verboden? Als je een kalf wil vangen met een lasso staat 100 man dieren bescherming op je stoep maar als je een paard over een vaste hindernis jaagt en dan een goeie meter naar beneden laat lazeren in een modderbak dan mag het wel. Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Nou zeg ik eerlijk ik heb geen verstand van military en ga af op wat ik zie en hoor. Maar misschien heb jij voor mij wel een verklaring, waardoor ik begrijp waarom dit niet verboden is. Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd?!?!

Ik denk overigens het zelfde over die grand national wedstrijden waar een paard over of beter gezegt door een heg wordt gejakkerd.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:09

Eventing-paarden horen goed getrainde springpaarden te zijn, die donders goed weten dat een hindernis 'vast' is. Het is de ruiter die een paard stuurt c.q. niet in de hand heeft en dat leidt tot ongelukken.
Overigens staat het paard meestal eerderop dan de ruiter Haha!
Je kunt de hindernis op meerde manieren 'nemen' , het is aan de ruiter te oordelen wat zijn paard aan kan. Ongelukken ontstaan dus vaak door een overmoedige ruiter.

Voor de Derby geldt dat er vaak te veel paarden meedoen, die daar nog niet aan toe zijn. Maar de eigenaars willen het ($$, maar dan in ponden Haha! ), dus geeft een trainer misschien te snel toe. Overigens bestaan die heggen uit losse takken, waar een paard dus echt zo door heen kan springen.

Er gebeuren normaal best wel veel ongelukken op drafbanen en springwedstrijden, maar daar hoor je verder niemand over.

skybandit
Berichten: 36
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:19

Adrienne schreef:


Nou zeg ik eerlijk ik heb geen verstand van military en ga af op wat ik zie en hoor. Maar misschien heb jij voor mij wel een verklaring, waardoor ik begrijp waarom dit niet verboden is. Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd?!?!

Ik denk overigens het zelfde over die grand national wedstrijden waar een paard over of beter gezegt door een heg wordt gejakkerd.


Ik kan me degeeltelijk vinden in jouw mening, als je bijvoorbeeld de 3 sterren militairy's in Engeland weleens op TV gezien hebt, deze militairy's zijn echt zwaar voor ruiter en paard. Sommige hindernissen vind ik gewoon onacceptabel, hier mag zeker weleens wat van gezegd worden. Maar ik moet zeggen dat ik uit eigen ervaring weet, dat paarden er lol in hebben. Zo heb ik van iemand gehoord dat zijn paard in springparcoursen overal voor weigerde, maar in een cross nooit. Dan moet dat paard het toch wel leuk gevonden hebben?

Om toch even on-topic te blijven:

Sommige mensen denken inderdaad dat als ze een westernzadel op een paard leggen, ze meteen zichzelf westernruiter kunnen noemen en ze precies weten wat western rijden is.

Ik heb hier de volgende mening over:
1 je hebt mensen met een westernzadel die leren westernrijden en dus ook echt bezig zijn met western rijden.
2 je hebt mensen die denken dat als je met een westernzadel rijdt, je gelijk een western ruiter bent, dit zijn van die irritante BETWETERS.
3 je hebt mensen die een westernzadel gebruik om comfortabel buiten te kunnen rijden en zichzelf nog steeds al engelse ruiters beschouwen, dit zijn de mensen die het western rijden met als bij 1 op waarde schatten en gewoon met de voeten op de grond blijven staan!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:26

skybandit schreef:
Maar ik moet zeggen dat ik uit eigen ervaring weet, dat paarden er lol in hebben. Zo heb ik van iemand gehoord dat zijn paard in springparcoursen overal voor weigerde, maar in een cross nooit. Dan moet dat paard het toch wel leuk gevonden hebben?


Nog even offtopic: sorry sm Haha!

Moet hier even op inhaken. Ik kan me voorstellen dat paarden het leuk vinden. Misschien een verkeerde vergelijking, maar omdat jouw kind het leuk vindt om met een aansteker te spelen, laat je het toch ook niet toe omdat het hartstikke gevaarlijk is?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:40

Ik zou dat kind eens goed zijn vingers laten branden, dan laat ie wel in het vervolg Lachen

Ik vind het appels met peren vergelijken Xono.
gezien de 3 punten van Skybandit ben ik nog steeds aan het uitzoeken waar ik toe hoor Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:46

Adrienne"]
Als je een kalf wil vangen met een lasso staat 100 man dieren bescherming op je stoep maar als je een paard over een vaste hindernis jaagt en dan een goeie meter naar beneden laat lazeren in een modderbak dan mag het wel.

Nou zeg ik eerlijk ik heb geen verstand van military en ga af op wat ik zie en hoor. Maar misschien heb jij voor mij wel een verklaring, waardoor ik begrijp waarom dit niet verboden is. Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd?!?!
[/quote]

Ten eerste is het natuurlijk zo dat het paard het niet uit zichzelf doet. Hetzelfde geldt voor de dressuur. En paard kan plezier hebben in dressuur, maar de meeste oefeningen zal hij niet uit zichzelf doen. Ook al zijn de oefeningen op natuurlijke bewegingen gestoeld. Het lijkt me dat een kalf geen plezier heeft als zijn benen aan elkaar gebonden worden Scheve mond

Tuurlijk is het zwaar voor mens en dier. Maar daarvoor wordt getraind en gefokt. Sterke paarden met een bere conditie en een flinke dosis lef.
Ongelukken worden meestal veroorzaakt door een ruiterfout. Het paard kan zich natuurlijk ook verstappen. Dat heb gedeeltelijk in de hand door de grond door het hele parcours te bekijken (ik loop dus ook altijd met mijn hoofd naar de grond te staren als ik cross verken) Je let op gevaarlijke plekken en onthoudt die dan. 1 keer cross lopen is daarom ook niet genoeg. De risico's zijn uiteraard hoger dan dressuur, alhoewel een zware dressuurproef ook behoorlijk belastend is, alleen dan in een andere vorm.

[quote]
Ik denk overigens het zelfde over die grand national wedstrijden waar een paard over of beter gezegt door een heg wordt gejakkerd.
[/quote]
Geld, geld, gokken, gokken. Is een heel andere wereld dan de military.

[quote="XoNo schreef:
Moet hier even op inhaken. Ik kan me voorstellen dat paarden het leuk vinden. Misschien een verkeerde vergelijking, maar omdat jouw kind het leuk vindt om met een aansteker te spelen, laat je het toch ook niet toe omdat het hartstikke gevaarlijk is?

Als blijkt dat je kind dat leuk vindt, kun je het leren hoe er mee om te gaan om de risico's te beperken. Net als vuur. Bovendien gaat het kind op eigen houtje met een aansteker spelen, terwijl je een paard nooit alleen een cross instuurt. De vergelijking is dus idd een beetje scheef.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:58

Sugarmiss schreef:
Ik zou dat kind eens goed zijn vingers laten branden, dan laat ie wel in het vervolg Lachen

Ik vind het appels met peren vergelijken Xono.
gezien de 3 punten van Skybandit ben ik nog steeds aan het uitzoeken waar ik toe hoor Lachen

Nog even off topic:
het kind brand zijn vingers en doet het niet meer. Het paard breekt zijn been en wordt afgemaakt (en heeft als hij het overleeft niet de keuze de volgende keer te zeggen: liever niet).
On topic:
Ik ben het met je eens sky bandit en vooral die klasse 2 (volgens jou nummertjes Knipoog ) zijn inderdaad irritant. Klasse 3 is afhankelijk hoe ze er mee omgaan. Als ze zeggen dat ze een westernzadel erop leggen om lekker buiten te rijden maar tegelijk gewone dressuur blijven rijden en dit ook vasthouden (dus niet zeggen dat ze westernrijden terwijl ze dat niet doen) dan heb ik er ook helemaal geen probleem mee.
Ik weet eigenlijk vrij zeker dat de presentatrice van 'Hemel op paarden' de dochter van Huisman is en dat die man die er bij was haar man is. Het programma vond ik overigens ook niets. Maar nou denk ik dat het ook moeilijk is een goed paarden programma te maken. Het programma de Hoefslag vond ik ook niet geweldig. Zo werd daar een keer aangekondigd dat ze de week erna een trailertest zouden laten zien. Interessant dacht ik, tot ik naar de uitzending keek en het alleen over de trailer van v. Grunsven ging met video bewaking en automatisch verhoog/verlaagbare laadklep enz. Wat moet ik daar nou mee! Het was inderdaad een trailer test van 1 trailer die het gros van paardrijdend nederland alleen in zijn dromen kan betalen!

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 14:09

gera schreef:
maar we hebben van elke minuut genoten en een goed begin gemaakt!
We kunnen ons voorstellen dat veel mensen zich afvragen of een week voldoende is om western rijden te leren




Er wordt duidelijk gezegd dat ze een goed BEGIN gemaakt hebben en ik denk dat ze met "We kunnen ons voorstellen dat veel mensen zich afvragen of een week voldoende is om western rijden te leren" hun eigen week bedoelen.

Ik heb vorig jaar de basisclinic gevolgd van Jean-Claude Dysli en ga dit jaar de reining clinic volgen en ik kan me echt niet voorstellen dat ze die man niet serieus nemen!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 14:13

Jolande: Een paard breekt echt niet zomaar een been in een cross hoor Scheve mond
Ongeveer even snel als in het weiland Knipoog
Komt bij dat het paard die keus wel heeft. En die keus ook maakt, maar het de ruiter is die in de fout gaat als hij het paard er toch over wil sturen.

Ontopic: Ik behoor tot categorie 1 (imo Haha! )

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 14:39

Nog even off topic, het gaat niet om of het ene een koe en het andere een paard is. Het gaat om het principe van nutteloos een dier in gevaar brengen voor iemands “plezier”. Ik vind military wat nu even om een beter imago te krijgen Eventing wordt genoemd balanceren op de grens van het toelaatbare net als grand nationals. Er verongelukken meer paarden mee dan bij een goed georganiseerde rodeo en dat mag hier weer niet zo maar!
Ik vind het vreselijk dat er dieren moeten sneuvelen omdat mensen hun grenzen willen verleggen! Want zeg nou eerlijk wat is nu het voordeel van een vast liggende hindernis boven gewoon een los liggende??? Waarom moet een paard bijna blind over een hindernis gaan om er achter te komen dat de mens de grond even een meter lager heeft gelegt dan voor de hindernis???????? Ik persoonlijk denk dat het alleen maar is omdat de uitdaging voor de mens dan groter is, dat heeft niets met het plezier van een paard te maken. Je zult zelf ook niet erg hard lachen als je over een hekje wordt gestuurd en dat je er boven het hek achter komt dat er geen grond is om op te landen maar een gapend gat met water waarvan je niet kunt inschatten of het diep genoeg is om gewoon bommetje in de spelen of dat het zo ondiep is dat je je enkel breekt!
Maar zo als ik al zei dit is persoonlijk.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 14:41

Nu weer even on topic. We zijn het er waarschijnlijk allemaal over eens dat de western sport nog steeds niet serieus wordt genomen. Ik dacht eerst altijd wacht maar tot we europees goed aan de weg timmeren dan veranderd dat wel, maar nee hoor. Ik erger me mateloos aan de opmerkingen van anderen die de sport niet serieus nemen. Opmerkingen als “maar wij hebben wedstrijden” en “de kinderen rijden ook western, dat is wel zo makkelijk ze kunnen zich aan zo’n zadel goed vasthouden” of erger nog “zo’n zadel hoort toch aan de muur”

Misschien moet we het "het is zoooo gemakkelijk", gaan zien als een kompliment voor de echte western ruiters. Wij zorgen er dus met zijn alle voor dat het er simpel uit ziet, dat kun je ook als heel positief zien.

En je kunt allemaal extra hard lachen als er weer eens een het probeerd en er achter komt dat er heel veel hard werken achter dat super soepel drafje of galopje steekt.

Ik geniet altijd met volle teugen als ik weer zo’n ongelovige knal rood zie aanlopen, het zweet over zie uitbreken, en hoor roepen het valt toch niet mee!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 14:47

Alles wat mensen met dieren 'doen' is voor het plezier van de mens (de enkele 'werk'dingen daar gelaten) en dan zijn er wel meer voorbeelden van 'sport' waar ik meer problemen mee heb. Sommige Western-onderdelen zijn daar geen uitzondering op.
Qua Eventing etc. verzanden we in een discussie die echt heel erg off-topic is en dus op een ander forum thuis hoort (en daar waarschijnlijk ook al tig keer gevoerd is).

Laten we het bij de Western-frustaties hoouden, die zijn er tenslotte ook genoeg Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:03

Je hebt geljik Sugarmiss, ik zal me even inhouden en alleen on-topic blijven.
Een groot deel van de western-ruiters doet lekker mee aan dit imago.
Hoe vaak hoor je niet dat mensen die western rijden zo trots zijn dat het "zo ontspannen" gaat.
Dat wordt heel erg vaak geventileerd, dit terwijl engels ook ontspannen hoort te zijn. Logisch dat mensen gaan denken, dat ziet er ontspannen uit, dus zal het wel makkelijk zijn. Maar paardrijden kun je jezelf zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt.