lange teugel dag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

lange teugel dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 00:13

Vandaag dacht ik laat ik eens kijken of Capriola, mijn wilde merrie Haha! , het lange teugel gebeuren snapt. Ik krijg al een poosje les met het lange teugelen met Primavera een lipi van een vriendin en met mijn bruine en mijn bruine snapt het aardig en werkt lekker mee. De draf koste in het begin wat moeite, langzaam draven is moeilijk Haha! ! Maar die had ik lekker mee het bos in genomen vandaag dus Capriola moest er aan geloven. Ze stond me eerst zo aan te kijken van heh wat wil je en wat doe je daar achter? Verward Maar het woordje voorwaarts doet wonderen oh ja lopen, en nog een paar keer omkijken tijdens het lopen, maar toen was het kwartje gevallen dat ik er niet op klom vandaag. Ze was vreselijk braaf, deed net of het de normaalste zaak van de wereld was en liep vrolijk en vooral heel netjes voor me uit! Ik dacht nou eens een zijgangetje proberen, ik veranderde me teugels en hup daar ging mevrouw netjes in een schouder buiten, echt mega scheef ! Ik helemaal trots en appeltjes gevoerd Tong uitsteken ! Jaa ze vond het wel leuk en vooral smakelijk. Nou maar eens een drafje proberen en daar geschiedde het wonder, ze kon langzaam draven.... Bloos ik kon heel normaal in een normaal tempo achter haar blijven lopen, ze bleef netjes aan de teugel en de dikke billen voor me neus swingde de pan uit in die draf Haha! ! Wat was ik trots op me meisje! Ze deed het geweldig, ik heb echt de hele dag verder met een big smile rond gelopen! Lovers

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 00:15

Leuk joh!!
Ja zoals bij Primavera is het zo vanzelfsprekend maar als je dan achter een ander paard kruipt merk je dat het nog best moeilijk is allemaal *LOL*
Ik heb vorig jaar met Aldira, de Haf een paar keer gelangeteugeld. Ze keek net als Capriola steeds om van: "wat doe je achter mij" maar toch snappen de meeste paarden het vrij snel! Lachen

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 09:57

Stoer!!!!!!!!!!!!! Echt gaaf dat het meteen zo goed gaat!
Den en ik zijn al een hele tijd bezig en ik krijg er echt nog geen zijgangen uit hoor(en dat ligt echt aan mij, iemand anders heeft het wel eens met Den gedaan).

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 14:27

Je moet goed het verschil aangeven met de teugels of je rechtdoor wil of zijwaarts. Rechtdoor is teugels 1 aan elke kant en zijwaarts teugels aan 1 kant waarbij de buitenteugel schuin over de kont komt te zitten. Moeilijk uit te leggen. Ik heb al een jaar les met een ervaren paard en dan is het ook niet zo moeilijk om andere paarden het te leren!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:08

Ik zou dit ook wel graag leren, lijkt me heel fijn. Bestaat hier een boek over ofzo?

Fijn voor je dat ze er aanleg voor heeft!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:40

Oh wauw, wil ik oooookkkkkk! Stoer hoor, dat ze t zo snel oppikt!

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:42

Nou regine, dit wordt lesgeven komende week. Heb al gehoord dat jeVanessa van onze stal aangestoken hebt met het Lange-Teugelen-Virus en ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen.