Tandenvraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Tandenvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 11:36

Ik weet niet of dit wat voor medisch is, maar goed, ik zet de vraag hier er maar op...
Zaterdag ontdekte ik bij Mirk dat een van zijn voortanden Haha! afgebroken was. Niet mooi recht, maar scheef en die tand is redelijk kort afgebroken. Het eten gaat verder goed.
Maar is het noodzakelijk een veearts erbij te halen?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:14

Ik zou even met hem naar de paarden tandarts gaan...

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:29

jah ik ben het met chantal_cs eens laat hem even nakijken door de paarden tandarts

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:13

Het kan zijn dat het wortelkanaal open ligt, omdat de tand plotseling is afgebroken heeft het tandsterretje zich niet kunnen vormen. Dat kan tot ontstekingen leiden.
Ook kan het zijn dat er scherpe randen aan de tand zitten die dan de binnenkant van de lip irriteren.
Dan zit je nog met de tand in de andere kaak, die er tegenover zit. Normaal zouden de beide tanden tegen elkaar afslijten, dat gaat nu dus niet meer. De andere tand kan nu erg lang worden.

Laat Mirk nakijken door iemand die wel verstand heeft van gebitten, dat hoeft niet noodzakelijk een DA te zijn.

joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 00:06

volgens mij geeft nzoiets niet zoveel problemen, ik ken een pony die een voortand helemaal mist, en die heeft nergens last van, kan ook gewoon grazen enzo. is wel een oude pony hoor jaar of 27 er blijft soms ook wat voer in hangen, maar dat kun je er zo uithalen.