hoe leer ik een paard trucjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cash
Berichten: 104
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-01 15:17

hoi ik zie soms mensen die dr paard kunnen laten liggen, zitten, steigeren, buigen, dat soort dingen.
hoe leer je een paard dat? weet iemand misschien boeken waarin dat staat ofzo?
groetjes fenna



Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 15:21

Het boek paardenschool van Nicolle nogwat geloof ik (kan vast wel iemand even aanvullen, hebben we het al vaker over gehad). Er leuk en leerzaam boek.
Op het moment ben ik er zelf ook me bezig met mijn 2 jarige welsh pony. Ik krijg 'les' (over inet hihi) van Stef. Ze raadde me aan om HELEMAAL bij het begin te beginnen. Dus met stemcommando's. Dat is het allerbelangrijkste. Ik ben nu al zo'n 1,5 maand bezig met stilstaan zodat ik wegloop en Pink dus blijft staan. Ik ga niet verder voordat dat 100% gelukt is, nog een lang leven voor ons! Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 18:53

Het boek van Nathalie Penquitt's 'Paardenschool' is een hele goeie!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 22:00

Hoi, ik heb toevallig twee weken geleden ook het boek paardenschool gekocht en ook ik ben nog bezig met het stilstaan. Halt lukt goed; ze begrijpt het wel, maar zodra ik weg wil lopen komt ze het liefst achter me aan, en daar blijf ik waarschijnlijk nog wel even mee bezig dus. Maar eerst dit commando helemaal goed erin hebben, en dan pas verder gaan met de volgende oefening. Je kan wel denken; die eerste doe ik niet, dat kan mijn paard wel, maar is toch verstandig aan het begin te beginnen. We zien wel wat het wordt, of ze intelligent genoeg is daarvoor. maar koop dus dat boek! een aanrader

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 22:08

hoe duur is dat boek??? Die wil ik ook wel hebben.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 22:35

ik heb hem bij de bieb gehaald..

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 13:20

Dat boek kost geloof ik fl 49,95 en je kan hem ook via Heike der site bestellen, dan gaat er weer wat geld naar Brooke hospital.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 13:26


littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 19:15

Denk dat ik morgen maar even naar de bieb toe vlieg Haha!

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

hannie

Berichten: 37
Geregistreerd: 17-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 14:06

Kan iemand dat adres van Heike d'r site geven?

Ik leer mijn kunstjes via de clickertraining, is nog een beetje taboe denk ik, maar wel in opmars. Voor mijn paard werkt dit prima, ze is namelijk heel leergierig, maar super onzeker. (Heel moeilijk mee om te gaan)

Het boek paardenschool is een uitstekend boek, daar heb ik zelf ook veel uit geleerd. Het belangrijkste is eigenlijk dat je voor jezelf een plan maakt over het aan te leren gedrag. Het allerbelangrijkste is dat je tevreden bent met elke mini-kleine-vooruitgang die je boekt. Is voor beide partijen stimulerend.

Zijn er trouwens meer mensen die via de clicker trainen of er van gehoord hebben?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 14:12

ik heb van clicker training gehoord, en heb het ook geprobeert.
Alleen, mijn pony neemt geen genoegen met een klik als beloning. En dat kan ik haar eerlijk gezegd niet kwalijk nemen.
Als je baas jou een Klik geeft omdat hij zo tevreden over je is....
Dan heb ik liever een schouderklopje.

Hier trouwens heike;s site http://www.welshcob.nl

hannie

Berichten: 37
Geregistreerd: 17-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 15:07

Dat is een kleine misvatting. Bij iedere klik die gegeven wordt moet een beloning volgen. Het verschil is dat je kan klikken op het moment dat ze het goed doet, de beloning komt daarna. Als je niet bij iedere klik beloont dooft het enthousiasme. Het is ook niet de bedoeling dat de beloning wordt uitgesteld, maar de klik.

Ik heb haar site gezien en de andere site die je opgaf, beiden erg interressant! Zo kom je nog eens iets te weten.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: hannie op 2001-07-17 15:08 ]</font>

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 18:30

Ha, gevonden Haha!
ja, ik clicker dus ook. Momenteel doe ik het niet zo heel veel maar ik wil het wel weer graag helemaal op gaan pakken. Wat ik nu eigenlijk alleen doe is het targetten van allerlei enge/rare dingen die we tijdens het wandelen tegenkomen, en ik beloon hem met de clicker als hij normaal langs iets heel gevaarlijks (zoals een ramenlappende mevrouw Haha! ) loopt. Verder wat simpele dingen zoals achter- en zijwaarts, hoofdje laag, voetje geven etc.
Trucjes wil ik wel gaan doen, maar ik doe het rustig aan. En ik wil ook eens een keer gaan kijken hoe het gaat als ik tijdens het rijden de clicker ga gebruiken.
Het boek van Nathalie Penquitt heb ik trouwens ook, erg goed boek vind ik.

hannie

Berichten: 37
Geregistreerd: 17-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:19

Leuk om een mede-clickeraar te spreken.

Ben je al lid van de clickruiter groep? Dat is een hele leuke discussie groep via Yahoo.

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:23

Ja, daar ben ik lid van. Alleen post ik niet zoveel (nauwelijks eigenlijk) vandaag toevallig, reactie op jouw mail Lachen ik lees wel altijd alles en daar leer ik een hoop van.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:23

heb wel eens vaag wat over clickeren gehoordt.
hoe werkt het precies? ben namelijk erg benieuwd naar deze methode

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

hannie

Berichten: 37
Geregistreerd: 17-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:41

Tja, hoe het precies werkt is een lang verhaal. Kort gezegd komt het neer op een warm/koud spel dat je met je paard speelt. Ik zou zeggen, als je echt interresse hebt, surf dan eens naar http://www.klix.nu Leuke site van een stalgenoot en zij is ook de owner van de lijst.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:46

zou ik het adres mogen van die Yahoo mailinglist ofzo?
Lijkt me namelijk best interessant.

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 13:56

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 14:18

kijk maar in de lijst van gebruikers onder Stef, daar staat haar site en emailadres

Niets zo charmant als een paard in her land.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 15:58

hihi *bloos*
Die supershet is van mij!!!
EN wij halen al die rare fratsen uit Haha!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 20:04

staat in dat boek dus ook hoe je het aan moet leren? dat is eigenlijk wat ik graag wil weten.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 20:15

Ik heb met mijn hondje klicker training gedaan en het werkte inderdaad best goed Pling

xElinex

Berichten: 23
Geregistreerd: 22-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:44

Hahha, ben best nieuwschierig naar dat boek, ik denk dat ik snel een keer naar de bieb racee!
Ik ben ook bezig omm mijn paard de spaanse pas te leren, alleen heb je er heel veel geduld voor nodig!

Bonita ~KWPN, 10-03-2006
Eldamasja's Fahriesja ~NRPS, 12-06-2002

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:11

Nou Elinex je krijgt van mij een gouden plak wat betreft oude topics omhoog halen. Deze is van 2001!!!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Nanu en 22 bezoekers