Rechts vasthouden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Rechts vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 17:43

Tja, ieder paard is natuurlijk wat scheef net als mensen Knipoog en mijn verzorgpaard zet zich rechts wat vaster...
Nou rijd ik haar nog niet zo heel lang, maar tot nu toe ging het redelijk goed. Gisteren was ze echter heel stijf, ze hield zich heel erg vast op rechts... De eigenaar is wat ziekjes, dus ik weet niet of ze wel heeft gereden, wel was ze de dag ervoor gelongeerd, maar ik weet niet of ze daarbij enkel beweging heeft gekregen of ook is gegymnastiseerd...
Nu weet ik niet zo goed wat ik ermee moet om haar op zo'n moment goed/beter te laten lopen.
Mijn instructeur zei bij het wijken dat ze zich losser liet dus dat ik dat de volgende keer al snel bij het losrijden moet gaan doen... ze is er echter de hele les maar wat tegenin blijven lopen, op enkele hele kleine stukjes na...
Nu moet ik natuurlijk ook nog aan haar wennen, dus moet ik nog door leren krijgen hoe ze het beste loskomt enzo Vingers aflikken

Maaruh, jullie hebben vast wel tips voor mij toch
Ze houdt dus op rechts vast...

Groetjes Brenda

Druk druk druk... Knipoog


Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 18:35

hoi!
Ik denk dat de oplossing bij elk paard verschillend is... Het klinkt een beetje krom, maar mijn vorige pony hield vast op links omdat ik veel druk heb op rechts ( ik ben zelf ook rechts met schrijven enzow ) dus moest ik juist rechts wat losser laten.. klinkt heel onlogisch , maar hielp wel

de pony die ik nu heb houd niet echt vast op links , maar wel ietsje strakker dan op rechts ( maar ze laat links ook vrij snel los ) en dar moet ik juist weer meer druk op rechts nemen ( de kant waar ze niet vast zit dus ) zodat je op 2 teugels evenveel druk hebt.

het verhaal klinkt een beetje vaag, maar het is zo moeilijk uit te leggen via i-net!

wat je in elk geval niet moet doen is terug trekken, geloof me dat win je niet!

veel voltes( en andere figuren ) , overgangen en ligt spelen ( NIET ZAGEN ) helpt ook.

(L)

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 21:04

Ja, ik weet dat je niet terug moet gaan trekken... ik vind het trouwens wel lastig, als een paard aan een kant zo erg vasthoud dan moet ik echt heel erg oppassen dat ik daar ook niet vast ga houden... want ja, dat maakt het alleen maar erger natuurlijk, maar ja Knipoog

Groetjes Brenda

Druk druk druk... Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:10

NEEEHEEE, Paard houd niet vast JIJ houd vast

Clown [color=#][/color] Echt waar. Ik heb zelf het probleem ook gehad. Let op Ik heb het opgelost door heel consequent de hand van de kant die "vasthoud" iets voor de hand te doen die niet vasthoud. (wel met gelijke teugellengte natuurlijk Haha! Haha! anders speel je vals) Maar dat helpt wel.... enuh ontspannen in de schouder en bovenarm. Dus heeeeeel erg bewust paardrijden en het gaat echt weg Knipoog Knipoog


Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 22:01

Ik doe haar pas sinds kort, dus dan houdt de eigenaar haar blijkbaar aan dezelfde kant vast volgens jou?
Maar hoe kan ik de hand naar voren doen en wel gelijke teugellengte houden en niet de teugel laten klapperen Clown?
Heb je trouwens nog tips voor het ontspannen van de schouders? Daar heb ik namelijk wel moeite mee Knipoog Tenminste... ik doe ze zo snel helemaal naar voren weet je wel, ronde schouders maar das niet goed... maar keb ook wel vaak last van mijn schouders Gaaaap dus probeer er wel goed op te letten dat ik ze niet vastzet ofzo, maar ik weet soms niet zo goed hoe ik het nou moet doen Knipoog
Maar die les ervoor gign het super hoor... toen vond ik dat ze niet zo stijf was en dan kan ik ook gewoon los zitten...
Maarja, het zal wel een circel zijn, het paard is wat stijfer, daardoor kan ik me niet goed loslaten en houdt zij ook weer meer vast, of niet?
Maar wie o wie heeft er tips Knipoog?

Druk druk druk... Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers