Rydar's levensverhaal..van pluisje tot superfjord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Rydar's levensverhaal..van pluisje tot superfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:04

Mijn fjord Rydar-Rjosstar:

Rydar is een 7 jarige ruin geboren op 30-05-1996
Ik werkte in de tijd als vrijwilliger op een kinderboerderij waar ik de pony's trainde en bereed. Daar stond ook een hoogdrachtige fjordenmerrie "milotte" de bedoeling was dat er een merrie veulen uit moest komen zodat ze 2 fjorden hadden , maarja dat kan je natuurlijk niet weten van te voren.. Dus helaas voor hun werd het een hengstje.. Rjosstar genaamd.. Totdat er klachten kwam over de naam Rjosstar was een plek ergens op de wereld waar veel mensen vermoord waren ( Verward ) dus kreeg het hengstje een nieuwe naam : Rydar

Afbeelding
naarmate Rydar groeide hoe meer ze er last van kregen dat hij een hengst was.. Ja het besluit was genomen "hij moet weg" , want al met zijn 3 maanden was hij naar hun woorden "onhandelbaar".. Dit vond ik erg jammer dus heb ik in een opwellig geroepen "oke dan neem ik hem wel!!" goh hoe moest ik dat aan mijn ouders gaan vertellen dat ik als 14 jarig meisje een pony wilde kopen terweil ik er al 1 had... Maar mijn ouders waren eigenlijk heel makkelijk.. ondanks het weinige geld wat we hadden mocht ik hem echt kopen!! Wel van mijn eigen gespaarde centen maar het mocht!! Dus vanaf dat Rydar 4 maanden oud was is hij van mij geworden...
Afbeelding
Onder tussen was Rydar al met 3 maanden bij zijn moeder weggehaald en verhuist naar een manege in Renesse , waar ook mijn andere pony Skipper stond. Daar werd hij moederziel alleen in de wei gezet tussen andere merrie's met veulens.. T arme beetje was al veel te vroeg bij zijn moeder weggehaald... gelukkig was daar nog een fjordenmerrie met veulen.. Lyla met haar veulen Roosje ..Lyla heeft Rydar opgevangen als haar kind en heeft zo nog een aantal maanden met 2 veulens aan haar zij gelopen.. (links roosje rechts rydar)
Afbeelding
Maar ook na een paar maanden werd dit geluk verstoord. Rydar en Roosje werden gespeent bij Lyla en verhuisden ze naar een weiland vol met jong grut.. Waar ze nog even een jaartje samen hebben rondgebanjerd... Rydar werd toen hij 9 maanden oud was erg ziek... Er kwam snot uit zijn neusje en hij werd in korte tijd erg mager.. het echt verschrikkelijk! Snel heb ik de dierenarts erbij gehaald en werd hij onderzocht, Hij bleek ernstige maagklachten te hebben , zijn darmen waren behoorlijk van slag en zijn luchtwegen zaten vol snot. Het was echt een kwestie van leven en dood.. We hebben een stalletje voor hem gehuurt en daar is hij gelukkig weer zo goed als mogelijk was opgeknapt..
Afbeelding
De zomer kwam er aan dit deed Rydar goed hij knapte helemaal op van zijn ziekte en groeide behoorlijk.. Er was alweer een jaar voorbij Rydar had zijn eerste verjaardag gehaald..en dat hebben we geviert!
Afbeelding
Toen Rydar de leeftijd had van 1,5 jaar kon hij niet in de kudde blijven hij kwam er achter dat hij hengst was en ik wilde hem nog niet laten "helpen" dus ik moets een ander plekje vinden voor mijn mini hengst Haha!
Afbeelding


Wil je weten hoe het afloopt????????? kijk dan maar in mijn profeil voor het HELE verhaal Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-02-03 16:11, in het totaal 4 keer bewerkt


Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:06

wat een zielig verhaal, maar gelukkig heb jij hem nu!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:13

Mooi verhaal joh..maar ook wel heel zielig.
Ziet er echt heel mooi uit met vrijheidsdressuur hoor!
Veel plezier nog met Rydar,

Boque | Bokai | Buka | Boksel


shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:17

triestig verhaal...maar wel leuk om te lezen en ik vind dat vrijheidsdresuur er echt heel goed uitzien Kwijl

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:19

he genieperige muts Haha! zo krijg je wel een hoop profielviews Haha!


wel een zielig verhaal Boos! Maar tis errug goed met hem afgelopen! en ik heb lekker niet in je profiel gekeken Tong uitsteken maar dat doe ik nog, ik kan t niet laten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:21

snowdon schreef:
he genieperige muts Haha! zo krijg je wel een hoop profielviews Haha!


wel een zielig verhaal Boos! Maar tis errug goed met hem afgelopen! en ik heb lekker niet in je profiel gekeken Tong uitsteken maar dat doe ik nog, ik kan t niet laten Lachen


whahaha zie je wel.. je moet gewoon ff weten hoe het afloopt... Tong uitsteken


ja kijk ik weet t al... Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:26

ach ik heb meer profielviews Tong uitsteken Mijn profiel is dan ook zeer de moeite waard Haha! Snow is bokttinker 2002 he Knipoog

Maar je hebt een leuk profiel Debo! En het verhaal tja mooi geschreven!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:35

Ik ga lekker niet in je profiel kijken want ik heb het net optijd gelezen Haha!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:48

Evy schreef:
Ik ga lekker niet in je profiel kijken want ik heb het net optijd gelezen Haha!



Bloos Verdrietig ............ ships... whahaahahaa

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 18:13

Wat een mooi en ontroerend verhaal. Gelukkig dat het allemaal toch goed afgelopen is en dat hij nu lekker bij jou is.

Paardentaxi Zeeland

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 18:15

wat een happy verhaal Haha! echt geluksvogel...!!

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 18:16

whaha ik ga wel even kijken Haha!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:00

maar goe dat jij em had gekocht.....wat zou er anders van em geworden zijn.................

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:03

Wel een lief en leuk beessie...................

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

boefjelover
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: de Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:24

ahhh wel mooie fjord!!!!!!!1
xxxxx

heeej mensjus!!!!!
i love boefje 4 evahh

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:19

Wat een mooi verhaal, en ik ga zeker in je profiel kijken

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:50

grr jij bent echt gemeen, maar vooruit voor rydar hoor niet voor jou Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:56

Lieke schreef:
grr jij bent echt gemeen, maar vooruit voor rydar hoor niet voor jou Tong uitsteken


whahahaha oke dan Haha! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers