Na een lange onderbreking maakt de KWPN hengst Junior waarschijnlijk dit jaar zijn wedstrijdrentree. De hengst staat sinds een maand in training bij dressuur amazone Manuela Poulsen die woonachtig is in het Duitse grensgebied bij Sittard.
"Ik ben ontzettend blij met de mogelijkheid die ik krijg met Junior. De hengst is nog steeds eigendom van Biemans en ik hem hem nu ruim een maand in training. Tot dusver klikt het tussen ons. Junior is in de omgang en onder het zadel een braaf paard. We gaan rustig werken aan de conditie. We hebben nog geen planning gemaakt, maar waarschijnlijk zal ik Junior aan het begin van de zomer gaan starten. We gaan trainen bij Hans Peter Minderhoud, die de hengst ook op stal heeft gehad". vertelt de amazone.
Junior werd in het verleden gereden door onder meer Anky van Grunsven en Anne van Olst. De hengst zag het levenslicht in de stallen van Stoeterij 't Vierspan te Handel.
Manuela Poulsen is gevestigd in het duitse Selfkant en heeft daar haar dressuur/handelsstal. Momenteel heeft ze 11 paarden op stal, waarvan ze er 2 in het ZZ-licht uitbrengt. Met deze Grafiet (v. Grosso) en L'amour (v.Havidoff) nam Poulsen afgelopen weekend deel aan de kampioenschappen in de regio Limburg. Het resulteerde in een reservekampioenschap Klasse Z2 met Grafiet en een 5de plaats in het Z2 met L'amour.
bron: de paardenkrant (overgetypt)
Heeft Junior dan toch zijn leven gebeterd?