Bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 14:34

Steeds vaker vraag ik mij iets af bij het lezen van de verschillende topics op Bokt, is Bokt zijn doel niet voorbij geschoten? Ik kaartte het in een ander topic al aan, maar daar was het eigenlijk een beetje off-topic.

Ik neem aan dat Bokt is opgezet met als doel mensen met allemaal dezelfde 'hobby' gezellig met elkaar te laten babbelen en wellicht hier en daar elkaar te kunnen helpen. Okay, Bokt groeit groter en een en ander ligt met regels vast, geheel terecht. Maar als je toch weet dat sommige mensen al niet eens meer durven te posten uit angst om afgezeikt of afgeblaft te worden, dan vraag ik me af waar je mee bezig bent?

Ik vind dat een aantal bokkers en soms helaas ook moddies nogal 'aanwezig' zijn. Hun mening ligt er nogal dik boven op. Sommigen bokkers zijn akelig fanatiek en gaan behoorlijk te keer als ze zich aangevallen voelen in hun bokt-wereldje. Vervolgens wordt er weer een nieuw probleem geconstateerd (Bijvoorbeeld EA) en dat moet opgelost worden. Hoe ver moet je gaan om de meute tevreden te houden?

Ik heb het al meerdere mensen horen zeggen 'het lijkt wel een sekte' en nou hoorde ik het me zelf nog denken ook . . . .

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:08

Aan wie is deze boodschap gericht en wat wil je er mee bereiken cq. wat voor discussie wil je op gang brengen? (En: Wat is je oplossing?)

Ik mis de kernboodschap van je bericht een beetje geloof ik...

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:12

wist niet dat je tegenwoordig buiten pb's om ook de topics moest adresseren? Ik denk bedoeld voor iedereen die zich aangesproken voelt... en de boodschap? Er is meer in het leven te doen dan Bokt??

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:16

Vallerina = Talida Verward

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 15:22

Margreet"]
Aan wie is deze boodschap gericht en wat wil je er mee bereiken cq. wat voor discussie wil je op gang brengen?
[/quote]

[quote="Margreet"]
(En: Wat is je oplossing?)
[/quote]
Verward

[quote="Margreet schreef:
Vallerina = Talida

Frusty

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:23

Er wordt op hoogstaand nivo gediscussieerd in dit topic Scheve mond Ik kan niet echt zeggen dat de postings echt duidelijk c.q. volledig zijn Scheve mond Niet echt goed voor het wederzijdse begrip gok ik zo... Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:25

Ik wil het graag begrijpen Haha! Maar zo schiet het niet echt op natuurlijk...
Ik hoop dat er nog iets meer uitleg komt!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:25

Bokt een secte??

*LOL* Goeie van jou!! *LOL*

Maar goed, je zal wel een reden hebben voor dit bericht, hoewel deze mij volledig ontgaat.. Knipoog

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:29

Margreet schreef:
Vallerina = Talida Verward


met een beetje research zou je toch snel tot de conclusie komen dat dit niet zo is

maar dat is off topic, solly

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:29

BartVB schreef:
Er wordt op hoogstaand nivo gediscussieerd in dit topic Scheve mond Ik kan niet echt zeggen dat de postings echt duidelijk c.q. volledig zijn Scheve mond Niet echt goed voor het wederzijdse begrip gok ik zo... Haha!


Maar dat mag je als Moddie niet zeggen, want dan ben je te ´aanwezig´ Verward
Hopelijk levert de discussie echt iets op

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:30

Verklaar je nader Schijnheilig

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:31

Tja, een flink deel van de bovenstaande berichten zijn IMO een redelijk voorbeeld van wat Vallerina bedoeld Scheve mond
Niet echt open minded, meteen in de aanval of verdediging, conclusies trekken zonder fatsoenlijke gronden, dat soort dingen. Jammer Verdrietig

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:31

Sorry geen comentaar, slaat echt nergens op

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:32

Vallerina schreef:
'het lijkt wel een sekte' en nou hoorde ik het me zelf nog denken ook . . . .


Welkom bij de club Haha! je hoort het jezelf niet alleen zeggen, maar je plaatst ook nog eens berichten op het forum van deze 'sekte' Verward Draag je dan zelf niet bij aan het instand houden van deze 'sekte'? Knipoog

maareuh... Ik begrijp ook niet helemaal wat je nu precies wilt zeggen, dus als je het nog wat beter uit kunt leggen, dan kan er een normale discussie ontstaan Lachen

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:32

Dank je, Angus Haha! Een beter voorbeeld had ik niet kunnen verzinnen Knipoog

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:33

BartVB schreef:
Dank je, Angus Haha! Een beter voorbeeld had ik niet kunnen verzinnen Knipoog


Alles voor bokt bart Schijnheilig

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:34

Volgens mij gaat het erom dat bokt een groep is en dat anderen in die groep niet welkom zijn (volgens haar) Je kan idd neit alles plaatsen hier, soms frustreert dat mij ook, dat de kans gewoon bestaat om compleet afgezeken te worden, maar er zijn ook mensen die geen spatje kritiek kunnen hebben... Dat vind ik dan ook weer erg jammer.
Als iemand gewoon normaal zegt dat ik iets niet goed doe, maar vooral OOk hoe dat verbeterd zou kunnen worden vind ik het helemaal niet slecht...
Wat dat betreft ben ik het ook wel eens, er zijn hier wat mensen die heel goed kunnen zeggen wat er niet goed is, maar vervolgens geen suggestie aandragen hoe dat beter zou kunnen...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:34

Ook in het echte leven zijn er mensen die hun mening wat meer verkondigen. Ook in het echte leven zijn sommige mensen meer aanwezig dan anderen. En dus? En een sekte Verward
Dat is wel erg sterk uitgedrukt. Het is een forum hoor Scheve mond
Als mensen niets meer posten omdat ze afgezeken worden.... Weet je dat of denk je dat? Natuurlijk is dat erg vervelend voor die gebruikers, maar je kan niet verwachten van de beheerders dat ze elk wissewasje glad strijken tussen gebruikers onderling. (6500 gebruikers Bloos ) Sommige mensen zijn nu eenmaal minder vriendelijk of taalkundig begaafd dan anderen. Moet je dan dat soort mensen weren? Dat denk ik niet, je moet gewoon die meningen en berichten met een flinke korrel zout nemen of het op een andere manier lezen dan hoe het in eerste instantie op je overkomt.

En als het je niet bevalt wat ze posten, dan negeer je het toch? Harstikke makkelijk, want er zijn altijd zat mensen die WEL positief over je posten.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:38

Maarten, ik moest nav van jouw reactie denken aan een uitspraak van een collegaatje van me: "Als je niet bijdraagt aan de oplossing dan maak je deel uit van het probleem" Dat gaat best wel op denk ik Haha!

Maar ik hoop nog steeds op een toelichting van Vallerina, die wil ze vast wel geven
Laatst bijgewerkt door Margreet op 20-02-03 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:39

Ik heb het berichtje in het topic ook langs zien komen. En ondanks dat ik denk dat ik toch weer een sneer krijg m.b.t. het aantal door mij geplaatste berichten, denk ik dat ik toch echt genoeg in real life in te brengen heb, en me niet op bokt hoef te profileren, dankuwel. Dus bokt een Sekte? Ik heb er smakelijk om gelachen dat het de eerste keer werd geopperd. Ik denk zelfs dat ik je gelijk moet geven. Ik ben zo gehersenspoeld door bokt, dat ik niet meer zonder kan! Lips are sealed

Feit is nu eenmaal dat er mensen zijn die hun belevenissen met anderen delen (en dat graag doen) en mensen die passief op bokt meelezen. Of niet eens meelezen, bokt als goedkope plaats om te adverteren zien, en niet blij zijn met verwijzingen naar regels e.d. Iedereen die begonnen is op bokt, heeft moeten leren. De een heeft de regels gaandeweg geimplementeerd zien worden, de ander, die net begint, wordt erdoor overspoeld. Dat betekend niet dat ze niet voor allemaal gelden.

Moderators kunnen niet overal zijn. Het wordt zelfs begroet als je een seintje geeft als dingen uit de hand dreigen te lopen. Dus schiet bokt zijn doel voorbij? Denk het niet....het is nog steeds een grote gezellige familie. En net als in iedere familie is er ook wel eens ruzie. En als die uitgesproken zijn is alles toch weer goed?

Vallerina, als jij de indruk krijgt dat bokt geen paardenforum is, dan ligt dat in mijn ogen toch echt aan jou....

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:43

Grinnik, ben ik dus lid van een sekte???? Jeemieneetje, spannend hoor!!!!

Gewoon normaal doen. Problemen op bokt worden over het algemeen opgelost en zelfs wel eens openlijk besproken. En met zoveel bokkers actief kan het niet ander zijn dat er wel eens berichten voorbij komen die een andere bokker niet zal bevallen. So be it!!!! Ga dan niet bokken als je je daaraan ergert, veel plezier dan op een andere site.

Mij bevalt het verder prima.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:45

Mensen wanneer gaan we bij elkaar komen????

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:48

Moet plots sterk denken aan een Monty Python scene:

"We are all individuals!"
"I'm not"

Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:48

Hmmm, eerst een geheim taal ontwikkelen. Spannende vage kleding zodat alle bokker te herkennen zijn, of juist weer niet. Hmmmm, moet daar nog over nadenken. Misschien moeten we ons wel gaan afzonderen in bunkers zodat we de hele dag kunnen nadenken over onze paarden. Tja, dat wrodt ook weer een probleem, want we moeten dan wel uit de bunkers om de paarden te doen..... Poeh, dan maar geen sekte zijn, wordt er veels te ingewikkeld van.
Wat denk jij Angus? geheime sekte naast bokt oprichten of bokt tot een sekte omdopen?

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:49

Haha kijk eens in het betalen voor bokt topic... Bokt dekjes, dekens, bodywarmers, strings Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Jacksel op 20-02-03 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt