Hoe verder ontwikkelen? Zowel persoon als paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Hoe verder ontwikkelen? Zowel persoon als paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 11:05

Ik zit nog steeds in een trainingsdipje...

Het probleem is o.a. dat ik niet constant genoeg kan trainen om verder te komen. Er komt continue iets tussen.
Bijvoorbeeld vorst waardoor de bak te hard is, of dagen lang regen waardoor ik alleen zwemles kan geven. Nu ben ik zelf weer een week ziek geweest dus heeft hij weer vrij gehad.
Als ik wèl aan rijden toekom zit ik gewoon vast, de afgelopen 2 maanden ga ik naar les maar ben aan het eind van de les weer net zover als de week ervoor aan het eind.

Want volgens mij is het 2e probleem dat ik 'het' gevoel mis...
Ik heb nog nooit op een fijn, door een ander aangereden paard gezeten.
Dit is mijn 2e paard wat ik naar het Z toe heb gereden maar dat heb ik alleen met behulp van goede instructie gedaan.
Verder rijdt ik zat andere paarden, maar altijd groene of paarden met een probleempje.
Kortom, ben nog nooit toegekomen aan het fijn afstemmen maar meer met het grove werk.
Oplossing zou zijn om een keer op een echt fijn doorgereden dier te rijden, welke je afstraft als je een keer te veel doorkomt of juist te laks rijdt.
Het is voor mij iig geen optie om bijvoorbeeld een fijn Lichte tour paard te kopen waar ik me op zou kunnen ontwikkelen. Ten eerste omdat ik zelf blut ben en ten tweede heb ik geen sponsor welke paarden in een hoge prijsklasse aankoopt. Haha!

Ik vraag me af of ik hier mee door moet gaan, misschien is het voor mij niet zo heel erg weggelegd en kan ik me beter toeleggen op het aanrijden van jonge dieren.

Ik hoef geen peptalk of iets in die geest Haha! Mag namelijk helemaal niet klagen, er zijn er zat die zouden tekenen voor mijn situatie.
Ik vraag me alleen af of er meerdere mensen zijn die in deze situatie gezeten hebben en welke stappen zij ondernomen hebben om verder te groeien.


Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:24

Die fase heeft iedereen. Maar bij deze heb ik wel een paar doorgereden paarden in de aanbieding waar je "het gevoel" weer op kunt vinden. Verder kan het met je eigen paard soms een idee zijn om eens een paar keer te lessen bij iemand met een andere insteek (heb ik zelf gisteren ook gedaan) op dier manier pik je weer dingen op die je in je eigen manier van rijden kunt gebruiken zodat je een goede ruiter wordt en niet een kopie van je instrukteur.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:27

Kun je niet eens wat clinics in de buurt gaan rijden ofzo. Hoef je niet direct over te stappen van instructie maar een keer les van ik noem maar iemand Coby van Balen ofzo kan heel verhelderend werken. Zelf reed ik vaak van die gesponsorde lessen, die waren dan een keer of 6 en daar heb ik altijd een boel van opgestoken. Je wordt dan eens weer met een frisse blik bekeken en een ander let weer op andere dingen als je vaste instructie. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Ik ken er genoeg die iedere winter hetzelfde probleem hebben als jij maar doe daar zelf niet zo moeilijk over.... Gewoon begin van het jaar geen wedstrijden rijden, dan is de druk om te presteren er ook niet en als het gaat vriezen paard lekker in de wei iedere dag, zadel en hoofdstel in het vet en de schaatsen eruit.... De vooruitgang komt in april wel weer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:44

Ik kan mezelf niet helemaal vergelijken met jou, omdat ik in een andere trainingsfase zit dan jij (wel nog een vrij jong paard, maar B/L ruiter). Maar ik denk dat iedereen er gebaat bij is om eens op een ver door gereden paard te zitten. Eén waar alle "knoppen" al op zitten en waar je idd meteen door afgestraft wordt als je verkeerde hulpen geeft. Mijn instructrice heeft gelukkig een paar staan die al iets verder zijn in de africhting en waar ik ook idd veel van leer.

Maar zoals ik al zei, voor jou ligt die lat natuurlijk een stukkie hoger en moet je mensen vinden die hun paard op lichte tour niveau of id hebben lopen. Veel succes en ik hoop dat je een beetje uit je dipje komt.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:54

ik zou zeggen: neem het aanbod van Katja aan en "voel" een van die paarden eens goed.
Verder heb ik die dip ook, heel frustrerend. Ik moet inderdaad gewoon zoals annegti zegt, afwachten tot april... Het is moeilijk, maar kan gewoon niet anders.
Ik denk, als het trainen straks weer regelmatiger wordt, dat je dan zo door die dip heen bent hoor. Als je hem nu weer oppakt is het weer een stapje terug, maar als je kunt doorttrainen zal die opwaartse spiraal weer terug komen. In de tussentijd zou je bij Katja eens op een ander paard kunnen stappen? Ik denk dat dat heel leerzaam en motiverend is.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:08

Wat ik er nog even op wil zeggen en dat is eigenlijk voor iedereen die het gevoel heeft niet verder te groeien. Je komt echt alleen maar verder door te blijven rijden. Rijden op andere paarden kan daar geweldig bij helpen, in dat geval zou ik het aanbod van Katja zeker weten aannemen. Het kan bepaalde dingen makkelijker maken voor jezelf bijvoorbeeld.

For the time being kun je misschien je doelen (per rit) wat aanpassen. Je stelt jezelf een doel (haalbaar graag Knipoog) en je zorgt dat je dat ook bereikt voor je afstapt. Op die manier kun je ervoor zorgen dat de dingen die goed zijn ook behouden worden.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:37

Zou het niet zo zijn dat je met elk paard wel een of meerdere fases hebt waarin je het gevoel hebt stil te staan? Ik heb dat zelf bij mijn paarden wel meegemaakt hoor, gelukkig waren die periodes tijdelijk, maar ik heb soms echt gewanhoopt hoor....

In een van die periodes heeft mijn instructrice aangeboden mij eens les te geven op haar ZZ-licht paard, dat bod heb ik aangenomen, alleen stormde het die dag en durfde ik het met dat weer niet aan om op een voor mij vreemd en toch wat temperamentvol paard te stappen.

Binnenkort zit er wel zitles op dit paard aan te komen, dus Miekje gaat op EIGEN verzoek (jaja) aan de longe! Kan nooit kwaad....

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:43

Ik zit denk ik in dezelfde situatie als Picasso met een vrij Skippy jong paard en ik herken jou gevoel echt heel sterk, alleen op een ander niveau. Ik zou nl. zoooo graag weer eens regelmatig op een paardje rijden die gewoon een beetje normaal kan stappen draven en galloperen en een beetje an de teugel kan lopen en dergelijke, gewoon om eens te voelen hoe het ook alweer zat.

Ik kan echt niet klagen over mijn paardje, want hij doet het allemaal echt supergoed, maar soms kom ik gewoon problemen tegen, waarvan ik me afvraag of het nou allemaal aan mij ligt en dat kan behoorlijk deprimerend werken. Dit gevoel is bij mij trouwens ook een stuk sterker in de winter dan in de zomer, en ik denk ook dat het veel makkelijker is om mijn paard en mezelf "fris" in zijn/mijn kop te houden in de zomer.

Ikzelf zou echt staan te springen met Katja's aanbod Knipoog Maar ik denk ook dat je vanzelf wel weer een beter gevoel krijgt als die winter nou eindelijk weer eens voorbij is.

Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:51

muckypup schreef:
Ik zit denk ik in dezelfde situatie als Picasso met een vrij Skippy jong paard en ik herken jou gevoel echt heel sterk, alleen op een ander niveau. Ik zou nl. zoooo graag weer eens regelmatig op een paardje rijden die gewoon een beetje normaal kan stappen draven en galloperen en een beetje an de teugel kan lopen en dergelijke, gewoon om eens te voelen hoe het ook alweer zat.

Ik kan echt niet klagen over mijn paardje, want hij doet het allemaal echt supergoed, maar soms kom ik gewoon problemen tegen, waarvan ik me afvraag of het nou allemaal aan mij ligt en dat kan behoorlijk deprimerend werken. Dit gevoel is bij mij trouwens ook een stuk sterker in de winter dan in de zomer, en ik denk ook dat het veel makkelijker is om mijn paard en mezelf "fris" in zijn/mijn kop te houden in de zomer.

Idem voor mij.
Sjuimpje, veel plezier bij Katja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:29

Ik begrijp je precies wat het stuk: "er komt altijd wat tussen" betreft.
Het weer zit idd vaak tegen en ik heb geen binnenbak in de buurt (half uur rijden met de trailer)
Ook mijn werk gooit geregeld roet in het eten daarom ben ik maar gestopt met wedstrijden rijden.

Daarnaast mis ik een stukje zelfdicipline, ik neem me erg vaak voor nu toch eens echt wat meer aan dressuur te gaan doen maar eindig toch altijd weer in een rengalop over de hei.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:40

Het probleem dat er elke keer wat tussenkomt heb ik trouwens met Kaminka ook. Is ze net genezen van een flinke luchtweginfectie, krijgt ze last van ontstoken holtes, is ze daar weer van opgeknapt gaat het vriezen. Gaat het dooien, dan gaat het keihard waaien en regenen. Als het waait is Kaminka oervervelend, stap ik er liever niet op om grote oorlog te vermijden, dus wil ik dan graag longeren, maar ja, door die regen is de longeerbak nou niet echt dat je denkt van goh...

Dus ik rommel op dit moment ook maar wat aan met haar. Ze is erg kijkerig de laatste tijd in de enige verlichte buitenbak, dat is ook niet zo prettig met rijden. Ik maak me er maar niet druk om, er komen vast betere tijden.

Gelukkig gaat Toon op dit moment buitengewoon goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:49

Het niet regelmatig kunnen rijden had ik eerst ook door de slechte bak.
Dat heb ik gelukkig nu niet meer, alleen nu nog door mijn ME.

Ik denk dat iedereen wel dippen heeft.
Ik krabbel nu langzaam ook weer uit een dip.
Tenminste de afgelopen weken gaat het rijden weer behoorlijk en komen we naar mijn gevoel weer iets verder.

Ik heb heel lang het gevoel gehad dat we beide aan het einde van ons kunnen zaten.

ook ik heb vooral jonge of verpste beesten gereden.
Kawa is voor mij pas de 1e die ik naar het Z heb gereden.
En dat is naar mijn idee dan ook niet meteen het paard waarbij je een super gevoel van gedragenheid, swung enz voelt.

Maar goed we kl0te zo nog maar wat aan en we zien wel waar het schip strand.
Al denk ik dat het gestrand is in het Z1.
Ik hoefde nog "maar" 4 wp's te halen voor de Z2, wat ik denk dat voor Kawa niet moeilijer is, door de galopwissel en galop appuyementen.
Maar nu hoef ik er nog maar 9 Verdrietig
Als ik dat had geweten had ik geen winterstopje gehouden om extra te trainen Boos!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:54

Tja, als er nog iemand met een vergelijkbaar probleem zit, ben ik het wel.
Ik heb helaas ook nooit fijn doorgereden paarden gehad (helaas geen budget voor) dus je rommelt maar wat (uiteraard onder begeleiding).
Ik was ook op een punt gekomen dat ik niet verder meer kwam.

En dankzij jouw idee, Sjuim, Cool heb ik Fitz dus naar een trainingsstal gebracht. Om duidelijkheid te krijgen in de capaciteiten van mijn paard en mij en misschien dit vastgelopen stuk er door hun door laten rijden.

Kan misschien ook een idee zijn voor jou dat je je instructrice hem wat verder door laat rijden?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 16:21

Sjuim, je kunt ook nog het hele wedstrijdgebeuren aan de kant gooien voor je gevoel, dat heeft bij mij heel erg goed gewerkt.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 17:09

Volgens mij hoort het gevoel van het nooit te leren soms erbij naarmate je verder komt en vooral naarmate je zelf veeleisender wordt! Vooral als je met paarden rijdt die net even wat minder capaciteiten hebben, is dat soms best frustrerend.
Zelf ben ik erg blij met de kans die ik krijg van Kaat om haar lichte tour paard Kayleigh te mogen gaan rijden (twee keer per week) en te starten in het Z1!!!!!!!!! Dat paard is al zoveel verder doorgereden, dat je er weer erg veel van kan leren, ondanks dat ze me toch met de neus op het feit drukt, dat ik NOOOOIIIT leer ZITTEN!!!!!!! grrrrrr

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 18:38

Wat mij heeft geholpen is het proberen te ontwikkelen van mijn eigen 'systeem' hierbij gebruik makend van aanwijzingen en lessen van verschillende instructeurs, veel lezen over theorie (en veel nadenken Haha! ). Hier ben ik in het afgelopen jaar mee bezig geweest en ik heb inmiddels een raamwerk waar ik lekker mee uit de voeten kan. Ik ben nu veel bewuster bezig met het trainen van mijn paard en probeer de aanwijzingen die ik van mijn instructeurs krijg meteen in het kader te plaatsen in plaats van klakkeloos te doen wat ze zeggen. Thuis experimenteer ik daar een beetje mee. Dit is het stukje ontwikkeling van mezelf waar ik veel voldoening in vindt.

Daarnaast is er natuurlijk de ontwikkeling van je paard. Als het echt zo is dat er steeds iets tussenkomt moet je voor jezelf een knoop doorhakken. Of je besluit om in de wintermaanden een stapje terug te doen en alleen aan de basis te werken, of je pakt het goed aan en zet je paard tijdens de wintermaanden op een pensionstal met overdekte rij-mogelijkheid. Dat laatste kan ik je aanbevelen. Klinkt misschien een beetje gek als je het thuis zo voor elkaar hebt maar het is echt prettig. En als je het hebt over een maand of 3 dan zijn de kosten best te overzien.

Wat de wedstrijden betreft zijn die voor mij een stimulans om ook in de oefeningen verder te kijken. Ik heb nogal eens de neiging om te blijven hangen in het basiswerk, ik rij ook niet zoveel oefeningen tijdens de trainingen maar door af en toe een wedstrijd in te plannen wordt ik daar wel toe 'gedwongen'. Het rijden van een wedstrijd zie ik als een vak apart, als je thuis een paard goed aan de gang kunt hebben wil dat nog niet zeggen dat dat in de wedstrijd ook goed lukt.

En tenslotte ben ik het er niet mee eens dat het rijden van een goed doorgereden paard nodig zou zijn om jezelf te kunnen ontwikkelen. Natuurlijk is het leuk om het eens aan te voelen maar het is niet noodzakelijk naar mijn mening. Een goed gaand paard voelen kan op het nivo vanaf M-Z (en bij sommige getalenteerde paarden ook eerder maar laten we maar even uitgaan van een gemiddeld goed paard). Wat er bij een hoger nivo africhting komt kijken is meer verzameling en het bevestigd zijn van de oefeningen. Echter volgens mij is het zo dat als je de groei naar dat nivo niet hebt meegemaakt je niet goed kunt beoordelen/aanvoelen of het gevoel goed is of niet (een piaffe, passage of pirouette kan geweldig aanvoelen maar het kan rijtechnisch slecht uitgevoerd worden). Anders is het als je onder continue begeleiding op een schoolpaard traint waarbij je steeds gezegd wordt 'dit is goed' en 'dit is fout' natuurlijk ontwikkel je dan een goed gevoel maar dat is een uitzonderlijke situatie die slechts voor een enkeling is weggelegd.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 19:30

Ozep wegbrengen is voor mij echt geen optie,
ten eerste heb ik het geld er op het moment niet voor (als je hem al in pension hebt staan is het een 'kleine stap' om er nog eens een paar eurootjes bij te doen, maar in mijn geval komt er 600 euro rauw op mijn dak vallen Gaaaap ).
Ten tweede staat Ozep het niet toe om door een ander persoon maar even na gereden te worden, ik heb Ozep 1 keer eerder een tijdje bij mijn instructrice moeten zetten (ivm mijn been) en daar heb ik gruwelijke spijt van gehad. Ik kon er zelf bijna niets meer mee.

Verder is het ook niet Ozep zijn probleem, ik weet dat hij de capaciteiten heeft om op regionaal niveau voorin het veld Z2 mee te kunnen draaien. Ook nationaal moet mogelijk zijn.
Alleen ligt dit dus echt aan mij, mijn ontwikkeling staat stil.
Ik mis de coordinatie en het rijden op gevoel wat je nu toch steeds meer nodig hebt.
Ik denk ook niet dat het persee nodig is om een ander goed doorgereden paard te rijden, ik denk wel dat het me kan helpen. Ik hoef namelijk totaal niet aan tevoelen hoe ik tot een goede oefening kom, dat red ik wel met mijn instructie. De oefeningen zijn met Ozep ook nooit een probleem gehad, er zijn maar weinig paarden die zo makkelijk en goed de zijgangen beheersen als Ozep, terwijl we daar zelden op trainen.
Het gaat juist om de basis;
Wanneer net even dat extra kriebeltje met de kuit om hem op het achterbeen te houden, wanneer net even een klein ophoudinkje om te voorkomen dat hij langer wordt. Ik ben nu òf veel te vroeg, Ozep pikt dat niet en gaat dan staken. Of ik ben te laat, daardoor heb ik continue een rommelig beeld.

De wedstrijden heb ik nu ook inderdaad naast me neergelegd, mijn doel is door de nieuwe wp regeling niet meer haalbaar en dat geeft ook wel wat rust.

Verder heb je natuurlijk altijd pieken en dalen, je doet 3 grote passen naar voren en in de weken erna doe je er weer 2 terug, toch kom je zo langzamerhand wel steeds een stukje verder.
Dit heb ik echter nog nooit gehad, ik blijf hangen en nu kan ik echt niet het paard de schuld geven, ik kom op het moment gewoon te kort.
Daarom speelde ik zelfs nog met de gedachten of dit wel wat voor mij is, met die jonge paarden boek ik altijd lekker snel vooruitgang. Heb ik dan wel het geduld en het vermogen voor dit werk?


Het aanbod van Katja is iig al met beide handen aangepakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 19:34

Citaat:
Daarom speelde ik zelfs nog met de gedachten of dit wel wat voor mij is, met die jonge paarden boek ik altijd lekker snel vooruitgang. Heb ik dan wel het geduld en het vermogen voor dit werk?


Is het misschien een kwestie van wennen.
Je bent gewend om met grote sprongen vooruit te gaan.
Daar haal je ook zoveel eer uit je werk met jonge paarden.

Maar nu gaat het meer om de puntjes op de i te zetten.
Deze verfijning geeft minder grote stappen en daardoor lijkt het allemaal minder snel te gaan, of juist stil te staan.

Tenminste dat is wel mijn ervaring ervan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 19:58

Ik heb op een goed doorgereden internationaal gelopen grand prix paard gereden toen ik bij nadine capellmann werkte. En ik kan (en kon toen ook 8 jaar geleden) redelijk een paard de bak door krijgen MAAAAARRRR toen ik ongewild changementen om de pas maakte omdat ik uit balans zat ging er toch weer een wereld voor me open...................Het paardrijden bestaat volgens mij alleenmaar uit leren, leren, leren en LEREN. Die dooie punten kom je heel je paardencariere tegen en het is het goeie gevoel als je daar uit komt.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:00

je geeft zelf aan dat het probleem bij je zelf ligt.
misschien eis je wel teveel van jezelf.
dat aanrijden met jonge paarden ligt je goed dat zeg je zelf al.
dat is logisch, want dat doe je ook veel begrijp ik. je kunt dan veel problemen uit je ervaring oplossen.

met ozep kom je nu in een nieuwe en moeilijke fase.
je eigen potje met eigen ervaring is in deze fase nog leeg, dus daar kan je niet op terug vallen.

alles moet je dus opnieuw gaan "voelen".
tegen Roel zeg ik altijd : techniek kan ik je leren , maar een gevoel moet je zelf ontwikkelen.

Probeer lekker door te rijden op de manier zoals je nu bezig bent.
alles wat je paard kan voor de 100ste keer bevestigen en perfectioneren.
en voordat je het weet zit je weer in je gevoel.
niet stoppen dus, maar zonder jezelf onder druk te zetten lekker door trainen
oja , en natuurlijk de kans aanpakken om op een ander paard te voelen wat je wilt.
succes Jos.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:42

Dit komt mij erg herkenbaar voor.
Ik heb eigenlijk ook alleen jonge paarden gereden.
Muzefee is het eerste paard dat ik Z mag starten. Ik heb de laatste tijd geen hoger geklassificeerde paarden gereden en heb eigenlijk het gevoel dat ik niet precies weet wat ik moet doen.
Ik heb goede instructie die mij echt verder helpt, maar toch blijft dat gevoel van: is dit het?

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:53

Als je het leuk vindt om wedstrijden te rijden, ik heb ook een soort drive daarvoor zou ik toch stug doorgaan. Ook al weet je dat je er over een paar jaar misschien er achter komt dat je het beter iets anders had aan kunnen pakken. Iedereen maakt fouten. Het is dan jammer voor nu maar bij het volgende paard wat je krijgt maak je die fout niet meer.
Je moet toch ergens beginnen.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:56

heel herkenbaar.
Ook wat fabiene zegt hoe langer je rijd hoe meer je denkt ik leer het nooit.
En ik heb dat gevoel ook van jee ik kom er niet ,en nu zit bijna iedereen in een winter dip.(bevroren bak)
steeds weer een gedwongen stop in de training.

En net als jij ook altijd alleen maar jonge paarden gereden en dan vraag ik me steeds af zou een echt leer paard niet goed voor mij zijn.

En uit te vinden waar wij als mens goed in zijn is elke dag weer een uitdaging .Misschien ligt jou capiciteit wel bij het rijden van jonge paarden naar de Z.(ook niets mis mee toch)

leef je droom, droom niet je leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:25

Tineke Bartels zei ooit; de beste ruiters hebben het meest gewanhoopt..... Stiekem toch een beetje peptalk Knipoog


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:25

Altijd wel heel gaaf om te zien dat iedereen je wil helpen op Bokt. Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 10 bezoekers