Pijn tussen voorbenen, spierpijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Pijn tussen voorbenen, spierpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 14:19

Het zit zo...
Magic is best blesure gevoelig en de laatste tijd lijkt ze 'pijn' te hebben vlak achter haar voorbenen (waar de singel zit) en tussen haar voorbenen.
Met poetsen oren plat en ze word gewoon narrig.

Nou is er dinsdag nog een arts uit belgie geweest die haar voorbenen heeft ingespoten ivm slijmbeursontsteking. Hij heeft haar op harde en zachte bodem zien lopen en ze liep weer helemaal goed. Nou hebben we hem niet tussen haar voorbenen laten kijken, gisteren leek het namelijk weer erger. Soms lijkt ze er minder last van te hebben.
Kreupel loopt ze dus absoluut niet!!

Nu zijn we wel weer hard aan het trainen en dat gaat ook super. Maar we zijn weer bezig met oprichting en verzameling.
Daarom is mijn vraag zou het spierpijn kunnen zijn, last van haar schouders of is dat gewoon onmogelijk?

Ik heb namelijk een pony gehad die slechte voorbenen had (verkeerde aanhechting van de pezen) en die was echt 'gevaarlijk' (oren plat, bijten) als je tussen haar voorbenen kwam.
Dus ik wil graag het zekere voor het onzekere nemen..


Duif
Berichten: 56
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:38

Als de pijn aanhout kan je proberen om fluut te smeren dat trekt eventuele ont stekingen eruit en werkt in op de sprieren.
Maar voor het paard is het zeer onpretteg want het brand behoorlijk.
Ik weet ook niet of het nog in de handel is want het is al een oud middel.
Het werkt meestal wel.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 16:34

Ja ik ken dat spul fluut en ik weet ook waar het te verkrijgen is. Maar voordat ik dat weer op mijn paard smeer.

Mijn pony is ermee behandelt en dat gaat me nu toch echt te ver. Dat was hele geconcentreerde hoor en is ook bij de 'kliniek' gedaan. Maar de haren en alles gingen eraf. Bah, nee dat hoeft van mij niet meer. Tenzij er niets anders op zit.

Maar ik weet dus niet eens of het spierpijn kan zijn, is er niemand die me kan helpen?


Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:35

Mijn oude verzorgpaard is daar ook wel eens heel gevoelig geweest en dat bleek een soort mok te zijn. Alleen was dat in een supernatte tijd en is dat nu een beetje onlogisch

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 20:20

En bij mok denk ik toch aan korstjes enz maar dat is absoluut iet het geval.
Verder is er niets te zien/voelen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hieperdi, TheWelsh, Trendiction en 36 bezoekers