witte rijbroek met leren zitvlak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

witte rijbroek met leren zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 08:44

Ik overweeg nu ook eens een witte broek met (nep)leren achterwerk te kopen zodat ik ook op concours stevig in het zadel zit Knipoog

Maar kun je zo'n broek wel goed schoonkrijgen, m'n huidige 'witjes' gooi ik vlot op 60 c in de wasmachine......met leer is dat onmogelijk.

Dus blijft zo'n broek mooi?

Welke merken, modellen zijn aanbevelenswaardig?


rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 08:49

zaaaaaalige rijbroeken! Ik heb er een (Eurostar meen ik) en die gaat gewoon in de wasmachine direct na de wedstrijd, gaat prima! Ik vet alleen NOOIT mijn zadel in voor de wedstrijd zo blijft de broek aardig schoon!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 08:55

Ik heb een zwarte Pikeur met een leren zitvlak (loopt door tot onder de knieen) en ik vind het heerlijk rijden... je zit inderdaad lekker stevig in het zadel Knipoog Ik gooi hem gewoon in de wasmachine en hij ziet er na een jaar nog perfect uit en zit nog steeds goed Ik vind het een aanrader en ik denk als ik in de toekomst een witte rijbroek moet gaan kopen voor wedstrijden dat ik er ook 1 wil met leren zitvlak. Ik denk dat het dan ook weer een Pikeur wordt!

BTW ik gooi mijn rijbroek niet in de droogtrommel maar laat hem gewoon drogen op een handdoek en hij droogt gelukkig wel vrij snel, binnen 1 dag.
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 20-02-03 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 08:55

Jasses ik vind het vreselijke broeken, die met leren zitvlak bedoel ik. Je schuift niet meer over het zadel maar wel IN je broek. Hahaha, nee hoor, één keer, maar nooit meer! Lips are sealed

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:02

Ik vind het ook vreselijk Picasso! Heb er een keer eentje geprobeerd omdat het zou helpen tegen doorrijden, nou ik heb nog nooit zo gruwelijk open gelegen! Leren kniestukken vind ik wel fijn, maar een leren kont...

Mijn Pikeur met leren kniestukken blijft overigens heel mooi in de was. Soms een klein beetje stug, maar dat is met een half uurtje dragen ook weer over.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 20-02-03 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:26

ik heb er ook niet erg op, die (nep) leren konten
maar je kunt ze iig wel gewoon in de wasmachine gooien hoor
en ook wel in de droger (kan zo ie zo met nep leer, met echt leer zou ik wat voorzichtiger zijn)

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:40

Ik heb ook een witte rijbroek met een (kunst)leren zitvlak gehad. Nu hij voor het grootste deel versleten was heb ik toch weer een ´gewone´ witte rijbroek gekocht. Dit omdat ik (net als Picasso zegt) niet meer over het zadel schoof wat bij mij wel nodig is om goed te zitten.

Picasso schreef:
Jasses ik vind het vreselijke broeken, die met leren zitvlak bedoel ik. Je schuift niet meer over het zadel maar wel IN je broek. Hahaha, nee hoor, één keer, maar nooit meer! Lips are sealed

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:08

ik ben helemaal weg van mijn twee witte eurostars.
En eentje daarvan heb ik al vier jaar en blijft goed.
Gewoon meteen in de was gooien na concours of een beetje ossegal en hij is schoon

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:42

ik heb ook een keer een broek gekocht met leren kniestukken en kont, mijn god, wat heeft dat zeer gedaan! ik voelde wel dat mijn knieen een beetje kapot gingen, voelde het schuren, maar wat een plakaten kapotte knie, ik denk wel een doorsnede van 6 cm!. daarna dus nooit meer!
ik heb wel gemerkt dat dit schuiven ook per zadel scheelt. Eerst reed ik op een Kieffer-zadel, perfect zadel alleen schoof ik daar best wel in. Nu heb ik een KN tot mijn beschikking, en wat schetst mijn verbazing?! ik zit veel beter en vaster in het zadel. Let wel op bij het kopen van een broek met leren vlakken dat ie perfect past!

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:44

Inderdaad scheelt het per zadel best wel.
Heb wel eens op een paard gereden, een kwartier flink dressuren maar ik schoof erg in dat zadel terwijl het toch mijn maat was (17,5 inch).

Mijn eigen Wintec met equisuede beviel met gewone rijbroeken prima maar ik kreeg een broek met nepleren en eentje met leren zitvlak, en dat bevalt ook heel goed.

Wel inderdaad goed opletten met (nep-)leer: niet te krap kopen want ze zullen nog iets krimpen, ook goed kijken naar de lengte van je benen! Ik heb een 'gewone' rijbroek waar mijn kruis naar beneden hangt omdat hij eigenlijk te kort is, dit is niet zo leuk... zat vroeger eigenlijk veel lekkerder maar is een keer te heet gewassen. Haha!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 12:51

ik heb een rijbroek met kunstlederenzitvlak van Global, maar die haal ik echt nooit meer. Het zitvlak ging naar een paar keer rijden al heel erg slijten. Ik ga op equitana daarom maar eens op zoek naar een andere merk.

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 13:20

Ik heb er een van horka. de broek zelf blijft heel mooi, maar het leer wordt op de kont toch best wel zwart. Ook al poets ik de zitting van het zadel niet met vet....
Ik vind het wel ideaal rijden, want je zit lekker stevig.
Wassen is geen probleem, maar hij mag niet in de droger. Dus hang ik hem (NIET BIJ DE VERWARMING)gewoon uit, enige nadeel is dat het leer wel langzaam droogt!

Don't dream your life, live your dreams!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:52

Ik heb ook een witte broek met kunstlederen zitvlak. Meestal heb ik Eurostar, maar mijn laatste broek is (door financiële redenen) van het merk Mondini. Ik moet zeggen dat ik er pas één keer mee gereden heb, maar hij was wel heel erg zwart geworden na mijn wedstrijd. Gelijk in de was gegooid met een beetje Quick en Bright (superspul!) en het is weer spierwit geworden. Ik zie (nog) geen verschil tussen de gewone stof en het kunstlederen zitvlak.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:03

Ik heb 2 rijbroeken van het merk RTS met een kunstlederen zitvlak van Bentex. In 1 woord: Héérlijk!
Helaas zit er in 1 nu een gat (ook in mijn been trouwens...), doordat er een pony tegenaan trapte. Maar mijn moeder gaat hem gelukkig proberen te maken.

Ik heb geen last van slijten en de broek doet ook geen pijn. Hij is gewoon ideaal!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:08

Ik heb er nu eentje van Global, die heeft suedeachtig nepleer. Dat kan dus gewoon de wasmachine in en de stof is bijzonder stevig (geen doorkijk Haha! )

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:57

Ik vind ze geweldig, heb een witte pikeur met leren zit, en de rest is eurostar... zalig.
Heel makkelijk in de was, ik doe ze wel omgekeerd in de machine.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

ChristelSla
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 14:06

hoi
ik ben een broek met een nepleren(suede) zitvlak en dit zit heerlijk en goed stevig in het zadel.
op www.divoza.nl vind je deze rijbroek. je kan hem dus ook in het wit bestellen en dan ben je zo'n 70 euro kwijt.
Je kan deze gerust wassen.
hij blijft enorm veel jaren goed.
groetjes

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 14:23

Ik weet niet welke maat je hebt maar ik heb nog een Pikeur liggen vlgns mij maat 38 is mij iets te groot. Niet meer zo goed als nieuw maar voor een heel klein prijsje mag je hem wel hebben. PB me maar

gillian

Berichten: 4392
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 19:45

tip om je rijbroek weer zo wit als nieuw te krijgen:
1 tabletje steradent (voor gebitten Haha! ) meewassen in de wasmachine, als ie echt vies is 2 tabletjes.
insmeren met ossegal werkt ook goed, en een combinatie van ossegal en steradent is helemaal geweldig Knipoog
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 21:09

Ik vind ze echt verschrikkel zitten, heb er weleens een gepast, maar heb hem gelijk uitgetrokken.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 19:56

Ik vind ze heel lekker zitten, en ik heb er zelfs 11 met echt leer en me moeder wast hem gewoon met 30 graden in de machine en ze worden steeds weer wit hoor

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 19:57

Ik vind ze heel lekker zitten, en ik heb er zelfs 1 met echt leer en me moeder wast hem gewoon met 30 graden in de machine en ze worden steeds weer wit hoor

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:29

Ik heb juist een nieuwe broek gekocht van Cavallo, ook met kunstleer denk ik? In ieder geval, ik vind ze héérlijk zitten(en ze zijn ook nog eens heel mooi ).

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:23

IK heb ook eentje van cavallo(commodore geloof ik). Hij is echt zo supermooi! Bandplooi en met kunstlederen zit. Echt zalig!
Kostte alleen wel heel veel geld. 204 euro. Zucht echt erg duur maar hij is wel helemaal geweldig!
Ik krijg altijd weer spierwit, gewoon op 60 graden hoor en ik gooi hem ook in de droger.
Ik heb ook nog een witte van eurostar ook met lederen zit, die is veel minder fijn maar ook daarover ben ik heel tevreden.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 07:46

Ik zweer bij rijbroeken met een leren kont Grappi dat sommigen van ons eigenlijk niet met zo'n broek kunnen rijden. Degene die niet schuiven in het zadel maar wel schuiven in zo'n rijbroek hebben waarschijnlijk heel glad ondergoed aan. De mensen die zich openrijden in zo'n broek hebben waarschijnlijk katoen ondergoed aan. Heb het namelijk zelf allemaal uitgeprobeerd Haha! Met het een begon ik te schuiven en dat katoenen ondergoed neemt wel heel leuk vocht op maar in zon' rijbroek met lerenkont gaat dat schuren. Zorg dus voor ondergoed met Microfibre, werkt echt super (Ik had namelijk altijd doorrijplekken Frusty en nu nooit meer Haha! )

Verder gooi ik ze gewoon in de was met gewoon wasmiddel (af en toe wat wasverzachter) en in de doger maar niet te hete stand.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frutsel05 en 27 bezoekers