paar probleempjes met m'n pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

paar probleempjes met m'n pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 18:12

Ik rij nu standarat twee keer per week op een maflinger pony genaamd buddy en hij is altijd heel recreatief gereden, loopt voornamelijk buiten en bijna altijd met z'n neus in de lucht, nu ben ik hem wat manieren aan het beleren, zoals ana de teugel lopen, in stap lukt dit al aardig, maar zodra we dan gaan draven houdtie daar weer mee op, hoe kan ik hem in draf aan de teugel krijgen?

verder zit hij vreselijk vast in de rechterkant, ik rij niet met hem in de bak, maar in ene paddock(cirkels waarin ze gewoon rondjes lopen) dus ik kan hem niet op voltes zetten en flinke stelling vragen. maar hoe kan ik hem soepeler maken?

buddy negeert vaak ook been hulpen als ik ga drijven sukkeltie rustig verder tot ik hakken erin zet, dan wil die wel iets harder, hoe kan ik hem gevoeliger maken voor me been?

dit was het tot nu toe, zodra ik met meer problemen kamp laat ik het wel weten.

tips graag over pb ik vergeet nogal is hierop te kijken Lachen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 18:24

Je kan meer verpesten dan je kan bedenken. Ik zou zeggen ga er niet zelf aan kloten, maar zorg dat je goede begeleiding heb. Verder kan je hem beter eerst de basis helemaal leren.
Verder is de manier waarop vragen heel belangrijk, als je nog net zo zaagt als op kamp, kan ik me voorstellen dat hij niet aan de teugel gaat. Scheve mond

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 18:29

ik zaag?, jij zaagt pas echt, net 5 minuten op het beest en gelijk met mega korte teugeltjes en proberen het beest naar beneden te laten lopen, oordeel ff lekker niet over mij want jij kan het ook voor geen reet

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 18:34

Het was een serieuse reactie hoor, kijk eens goed naar je rijstijl. En hoe je het doet.

Maar wat is er mis mee om na 5 minuten een paard rond te rijden Verward Zie niet in wat daar slecht aan is hoor en korte teugels, gewoon met contact en soms druk daarna onmiddelijk ontspannen.
En ik zeg ook niet dat ik het goed kan hoor,( integendeel ik moet nog ontzettend veel leren het is heel lastig allemaal Scheve mond , maar ik heb alleen wel begeleiding.
Heb jij dat???? Wil je op de rest van mijn bericht ook reageren hoe vraag je haar naar beneden? Heb je begeleidnig. Logeren met bijzet?

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 18:43

na 5 minuten zeg ik wel maar het was meer 5 seconden, je ging erop stapte twee stapjes en trok ze naar beneden dan zou ik ook wel met m'n neus naar beneden lopen als paardje zijnde, zou teveel pijn imme halsje krijgen om tegen te stribbelen.
en jij reed met te korte teugels, je trok rafka in de houding, het is meer ene kwestie van naar beneden rijden, niet trekken.

hoe vraag ik naar beneden?, buiten teugel op spanning, binnenteugel zachtjes vragen(vooral bij hem heeft vreselijk gevoellig bekkie) en met binnenbeen drijven.
nee longeren doen we daar niet met bijzet, longeer hem zowiezo weinig

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 18:50

Nou wat is dat nou weer voor een ontzettende onzin zeg Boos! Absoluut niet van waar, ik weet zeker dat ik 5 minuten met lange teugel stapte, en trekken absoluut niet. Anders had Rianne er echt wel wat van gezegt hoor, die zal dat nooit toelaten op haar lievelingspony en eerst ging ik haar ook op haar rijden en toen stonden er genoeg in de bak te kijken, en toen ging ik vragen nou anders had ik het echt wel gehoord hoor, ze hadden toen alleenmaar gezegt dat ze netje's liep Lachen
Ik weet niet waarom je dit verzint mischien omdat je zelf je eigen waarheid niet wil zien.....
Toen wij keken bij jou een Danny (zogenaamt jou paard he Lips are sealed ) zat je echt vet te zagen toen zaten we echt wel van *slik* arm paardje. Mischien heb je het zelf niet door ofzo, laat iemand het eens opnemen.

Verder zou ik echt begeleiding zoeken en echt niet zelf aan de slag gaan.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 18:56

nee onzin he, ja tuurlijk, iedereen vond dat ze mooi liep omdat ze bijna nooit ana de teugel loopt, maar dat wil niet zeggen dat je het goed doet.

als ik jou was zou ik begeleiding zoeken in je gedrag en hoe je met mensen om moet gaan.

wanneer heb ik gezegt dat danny mijn paard was dan he?, en ik zaag dus mooi niet, dat jij nou op een meest bizarre manier les hebt gekregen waardoor je niet eens weet wat het is kan ik niks aan doen, maar oordeel is ff niet over mij

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies


Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 18:58

SLOTJE!!!!! hier heb ik ook niks meer aan, wordt hier alleen maar pisneidig van

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 19:02

Je had een topic in itp met mijn paard en pony. Weet je dat nu al niet meer?
Verder heeft het geen zin om hier over in dicussie te gaan, tja zal het toch nooit toegeven of zien.
Verder begeleiding in omgang met andere? Ik kan heel goed met normale of aardige mensen omgaan, wat daar buiten valt het ik idd een beetje moeite mee Schijnheilig
Maargoed veel plezier met rondje's rijden in de paddock..........

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 19:06

zegguh woogy.. als iemand jou advies geeft zit je meteen al te roepen dat is niet waar, enb dit en dat en zus en zo.. Waarom plaats je dan een topic?
Ik weet niet hoe jij rijdt..
Maar ik zou ook les nemen met die haf..
voor de rest
veel (mini(10 meter)) voltes rijden..

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:17

Enfin, dit lijkt me niet de juiste sfeer.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 10 bezoekers