Yen gister uitgegleden, vandaag kreupel. Wat doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Yen gister uitgegleden, vandaag kreupel. Wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 17:40

Gisteren was ik even aan de wandel met Cheyenne en op een gegeven moment liet ik haar even op een weilandje grazen. Uit vreugde draafde ze aan en gaf een bok, maar gleed daardoor behoorlijk uit op het gladde gras. Vooral met haar voorbenen ging ze aardig in de 'splagaat'. Daarna leek er verder niets aan de hand, maar ik dacht wel al: "die zal morgen wel kreupel lopen". En inderdaad, vandaag tijdens het wandelen liep ze hartstikke kreupel Boos! Vooral op het harde, maar ook in de bak een beetje. Moeilijk te zien welk been, ik zie ook nergens verdikkingen of zoiets. Ik neem aan dat ze een spier verrekt heeft?? Verward Frusty

Als een mens een spiertje verrekt, dan kun je daar weinig aan doen......gewoon afwachten en rust nemen. Maar wat te doen bij een paard? Moet er een DA bijkomen? Ik weet op zich gewoon de oorzaak en verder is Cheyenne wel vrolijk en fris. Ze draafde gewoon uit zichzelf aan in de bak, dus ik neem aan dat de pijn dan wel mee valt?


tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:14

idd wat je zegt, gewoon even afwachten en rust nemen, waarschijnlijk spiertje verrekt, even 3 dagen aankijken en dan kun je altijd alsnog de DA laten komen....

All people smile in the same language....

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:15

Zou het niet kunnen dat de spier gescheurd is???? Dan is het natuurlijk een heel ander verhaal. Je kunt de DA voor de zekerheid altijd laten kijken als het overmorgen niet over is.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:33

Ik zou het even aankijken.
Wanneer het niet beter wordt een DA bellen.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 21:46

Maar aan een spierscheur kun je ook niets doen, dan alleen rust, toch??? Maar een scheur lijkt me wel heel ernstig.....zo kreupel loopt ze dan ook weer niet. Maar ja...je weet natuurlijk nooit.

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:04

Als ze een spier gescheurd had had ze meteen wel moeilijk gelopen en niet pas de dag erna. Ik denk dat het spierpijn is. Lekker rustig laten lopen, probeer dr ook een beetje warm te houden. Mocht het met een paar dagen niet weg zijn, dan even de dierenarts laten kijken.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 15:32

Thanx Lachen

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 16:35

ik zou als ik jou was wel blijven lopen met haar (niet rijden natuurlijk) want anders word ze waarschijnlijk alleen maar stijver. en is er geen mogelijkheid om haar lekker los te gooien, want tenslotte als je zelf een spierverrekt hebt is het ook niet goed als je helemaal niets meer doet je word dan ook stijf. als het over een paar dagen nog niet weg is zou ik wel even de da bellen als ik jou was ik hoop dat het snel over gaat!!

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 17:47

Ik zou hem inderdaad rustig zelf rond laten lopen. Bij gescheurde spieren is hij meteen kreupel.
Een paar dagen afwachten, en daarna pas een DA bellen als het niet minder word

Mijn paard heeft zijn spieren een half jaar geleden afgescheurd gehad, en toen moest ik hem in de wei rond laten lopen. (na dat hij ruim 2 maanden in de kliniek heeft gestaan) Verder mocht ik er helmaal niks mee doen, alleen 's ochtends naar de wei brengen, en 's avonds weer terug.
Nu een half jaar later is haar been zo goed als genezen Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 17:50

Cheyenne staat de hele dag los in de bak, dus ze kan wel gewoon vrij rondlopen. Ik denk ook niet dat het een scheur is....want ze liep de dag dat het gebeurde gewoon nog goed. Bovendien toont ze niet veel pijn....ik bedoel ze draaft vrolijk aan....dat doe je denk ik niet met een spierscheur! Ik zal nog even een paar dagen aankijken.


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 17:51

Wie weet is het inderdaad zoals Miran zegt alleen maar spierpijn Verward Kijk het een paar daagjes aan en laat als het niet beter wordt de DA anders komen. Je kunt misschien als je erg ongerust bent toch even de DA bellen en het verhaal uitleggen.

Succes met Cheyenne en ik hoop dat ze gauw beter is! Maak je maar niet te ongerust hoor want Arabieren zijn taaie paardjes Knipoog

Groetjes,
Annemieke

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, Ubermetrics en 93 bezoekers