Dressuurzadel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-01 19:25

Hoi,
Dit is even een reactie op mijn andere topic 'dressuurzadel', ook hier bij paardenspul. Ik heb nog niet echt een keus gemaakt, maar nu viel mijn oog op de Kieffer Lusitano. Een onwijs mooi zadel! Heeft iemand ervaring met dit zadel? Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 22:04

Wat je volgens mij het beste kunt doen als je niet heel precies in je hoofd hebt wat je wilt (omdat je bv al eens zo'n zadel hebt kunnen lenen oid) is iemand van een ruitersportzaak gewoon laten komen. Je kunt dan op je gemak een heleboel verschillende zadels op je paard passen en er zelf op zitten. Je kunt eventueel al een heel groffe schifting maken in de winkel op een bokje, maar dat voelt toch heel anders dan op een paard. Uiteindelijk is het toch heel persoonlijk. VVeel succes ermee in elk geval!

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 22:17

Manon, ik heb laatst op zo'n zadel gezeten en het zit echt goddelijk. Heel zacht. En ik vind dat het je in een prettige houding laat zitten (rug en beenligging), het geeft veel steun.

Wat ik wel een nadeel vind, is dat je voor je gevoel wat minder contact hebt met het paard. Zelf heb ik een Lemetex, waarmee ik zowat elk spiertje van mijn paard kan voelen. En ik heb een heel nauw beencontact. Maar dat zadel geeft wel wat minder steun.

Ik ben het wel eens met Zep, dat je het beste een passervice kan laten komen. Misschien past dit zadel wel helemaal niet goed op je paard (alhoewel Kieffer veel paarden past).