Documentaire over Progeria

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Documentaire over Progeria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 23:09

Is nu bezig, sinds 22:00u. op Rtl4.
Wat vreselijk zeg.... voor die ouders, en natuurlijk het kindje zelf.
Maar wel een vreselijk lief kindje ook! En zo slim...
Wie zit het nu ook te kijken? En wat vinden jullie ervan?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 00:39

Ja, ik heb net gekeken. Wat mag ik mezelf toch gelukkig prijzen met een gezond kind zeg! Dat besef je na zo'n documentaire nog maar eens extra. Dit meisje zal waarschijnlijk nooit ouder worden dan een jaar of 15 en dat is dan nog heel optimistich gesteld. En ja, wat was dat meisje wijs voor d'r leeftijd hè? Dat viel mij ook meteen op. Ik geef het die ouders te doen hoor, petje af. Niet dat ze een andere keus hebben, maar toch. Ik heb daar zoveel respect voor. Scheve mond Ben ook nog steeds erg onder de indruk.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:14

Ik heb het niet gezien,maar ik heb er laatst een heel stuk over gelezen.
Ik vond het heel indrukwekkend.Jij of je kind zal het maar hebben,echt heel erg!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:25


Nulla tenaci invia est via


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:32

Margreet: die documentaire die jij bedoeld heb ik ook gezien, maar dit was een andere. Het ging over een engelse familie. Erg indrukwekkend hoor.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:05

Ik heb het toevalllig gister ook gezien. Iid super rot voor die ouders en dat meisje is zo'n lief kind! Heel indrukwekkend en vooral jammer dat er zo weinig over bekend is. Ik hoop dat ze ook iets vinden tegen Progeria...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:17

Het rottige met dit soort zeldzame aandoeningen is dat het commercieel totaal niet interessant is om er onderzoek naar te doen, het is maar zo'n beperkte markt. De grote farmaceuten, waar het geld en de faciliteiten zijn, zullen daar echt niet in investeren want zo'n kleine groep patienten levert nooit genoeg op om de kosten er uit te halen. Keihard voor de betrokkenen.
Zelf fondsen werven voor onderzoek, zoals bijvoorbeelde de Stichting MS research of het Epilepsiefonds doen, is met zo'n klein aantal patienten ook heel lastig.

Nulla tenaci invia est via

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:32

vorige week was hier idd ook een documantaire over, deze heb ik wel gezien, die van gisteren niet.
ik vond in dat stuk wel heel mooi dat ze naar dat speciale huis ging... daar met dat mooie bed waar ze kwamen te liggen als ze dood zouden gaan... krijg je wel een brok van in je keel

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 13:41

Ik heb die documentaire ook gezien. Was zo'n lief meisje.....
Die documentaire van die week ervoor heb ik ook gezien, en toen het was afgelopen kreeg je van die witte letters in beeld dat dat meisje op 09-01-2003 was overleden.... Echt zielig.

:D

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 18:46

Die vorige docu heb ik helaas niet gezien.. dat vind ik wel erg jammer!
Ben er nog steeds van onder de indruk, ook al is het alweer een tijdje geleden...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:12

Ik heb het afgelopen week niet gezien. Maar er zijn al eerder docu's over uitgezonden.
Blijft moeilijk om te zien hoe zulke jonge mensen zulke grote problemen hebben...

* To Belg, or not to Belg *

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:21

Ik heb er volgens mij vorige week zondag een docu over gezien
Ging ook over een meisje, en die had ook nog een ouder zusje.
Het was idd, best wel ernstig. Ik wist alleen niet dat dat meisje ook was overleden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Amazonbot, Angie91, bonnielau, C_estmoi, Danseresje, eva1969, Facebook, geertje3, Gwenvd, Maliboe, ManonGrr, miezelke, Miss_Mii21, Sandyislief, Tazzey, Xanthippe en 185 bezoekers