"ik werd gedwongen tot prostitutie"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

"ik werd gedwongen tot prostitutie"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 19:48

Op haar 16e wordt Muriel door een vriendin voorgesteld aan een leuke jongen. Al snel krijgen ze een relatie, voor het eerst heeft Muriel ook een vriendje waarmee ze leuke dingen kan doen. Samen maken ze lange wandelingen over het strand of gaan naar de film.
Anderhalf jaar lang hebben ze een goeie tijd samen tot het moment waarop Muriel 18 wordt.
Kort na haar verjaardag kwam er een vrouw bij Muriel en haar vriend langs. Hij vertelde haar dat deze vrouw in de prostitutie zat. Ze verdiende heel veel geld.

"Misschien kunnen jullie wel vriendinnen worden, zei hij. Ik vond het eerst wel erg vreemd en raar wat zij deed maar ik wilde haar wel leren kennen. Na deze ontmoeting vroeg mijn vriend of ik niet ook een dagje dat werk kon doen.
Ik was teleurgesteld en verdrietig, want ik had niet verwacht dat hij dit van mij zou vragen. Toch heeft hij mij overtuigd dat het maar voor één keertje zou zijn en dat we zo veel geld konden verdienen waar we alles waar we over droomden van konden kopen. Hij zei: "joh ik hou zoveel van je, het doet mij ook pijn, maar ik schakel mijn gevoel uit. Het is een werkje van ons samen, we gaan er samen voor." "Uit liefde voor haar vriendje stemde Muriel in om voor een nacht achter een
raam te staan in de rossebuurt in Den Haag.

"Het was een vreselijke nacht, ik wist helemaal niet wat ik moest doen. Ik
voelde me zo vies."
Hoewel Muriel niet in de prostitutie wilde werken durfde ze niet weg te lopen bij haar vriend. Hij sloeg haar en dreigde Muriel en haar zusje te vermoorden als ze weg zou lopen.
"Mijn leven bestond uit werken, geslagen worden, eten, slapen, blauwe plekken weg werken, werken, geslagen worden en weer eten slapen. Pas toen ik bijna dood was geslagen, begreep ik dat hij helemaal niet van me
hield. Toen drong het pas tot me door dat dit alles mijn dood zou worden en dat hij nooit van me gehouden had."

"Na 7 maanden zag ik op een dag de kans om weg te lopen. Op een onbewaakt moment heb ik het op een lopen gezet en ben ik in de trein gesprongen naar huis. Ik was doodsbang dat hij me achterna zou komen maar ik wilde zo graag naar huis, naar mijn ouders en mijn lieve zusje."

"Na maanden van onderduiken kan ik nu eindelijk weer gewoon over straat. Ik heb mijn leven nu weer opgepakt en ik probeer niet te veel terug te denkenaan deze nare tijd."

_____ *****_______

"Via via leerde ik mijn vriend kennen. Mijn ouders waren niet echt blij met hem, maar ik was helemaal gek van die gozer, ik was stapel verliefd. Als ik nu terug kijk dan denk ik: wat heb ik in hem gezien, maar ik was zo
verliefd. Ik deed gewoon wat ik zelf wilde, ik was een hele lastige puber en heel naïef, ik luisterde nooit naar mijn ouders."
Na een heftige ruzie met haar ouders heeft Daniëlle samen met een vriendin haar spullen gepakt en is ze weggelopen. Haar vriend kwam haar ophalen en Daniëlle trok bij hem in.

"We gingen veel uit. Hij betaalde alles voor me. Ik kreeg heel veel cadeautjes, gouden ringen, armbanden. Hij kocht alles voor me. Samen gingen we kleding kopen. Ik voelde me heel speciaal. Ik het begin ging ik wel gewoon naar school maar later liet hij me niet meer
gaan. Hij deed de deur op slot, zodat ik niet weg kon. Ik had wel voor elkaar gekregen dat ik nog naar street-dance mocht. Ik zei tegen hem dat ik de groep niet alleen kon laten, want dan zou het fout gaan bij het afdansen.
Toen liet hij me wel gaan, maar hij stond voor de zaal te wachten tot ik klaar was. Ik zag daar helemaal niets verkeerds in, ik dacht dat hij bezorgd was."

"Op een dag gingen we wat leuks doen. We stapten in de auto en ik kreeg gelijk een pistool in mijn rug. Hij zei je gaat nu werken. Hij zei: na alles wat ik voor je heb gedaan mag je wel eens wat terug doen. Als je van me houdt, doe je het. Je gaat vanavond voor me werken en wel achter het raam.
Ik kon niets zeggen, want hij had een pistool. Ik dacht dit overleef ik niet, hij schiet. Laat ik maar alles doen wat hij zegt, zolang hij me maar niet kappot schiet.
Op het moment dat hij me daar neerzette en die kamer deur ging open sloeg alle liefde die ik voor hem voelde om in woede en haat. Ik dacht als je van iemand houdt hoe kan je dit dan doen. Hij zei als je van mij houdt die je dit, ik zei als jij van mij houdt dan vraag je dit niet!
Hij zei:"als je niet meewerkt gaat je hele familie eraan en je wil niet weten wat ik met jou zal doen als jij niet meewerkt!""

"Op elke hoek van de straat stond iemand op me te letten. Iedere keer wanneer er iemand aanklopte ging mijn hart tekeer. Heel veel mannen vroegen aan me of ik soms gedwongen werd. Ze wilden me helpen en naar de politie brengen, maar ik kon hun hulp niet aannemen. Ze gaven hun telefoonnummer, maar ik durfde niet te bellen. Ik spoelde de briefjes door de wc, want als hij het zou vinden, zou hij me wat aandoen. Ik moest geld voor hem verdienen anders schoot hij me kapot en ik wist dat hij het meende!

________ ****_______

Hoe denken jullie hierover?
Ik vind het echt verschrikkelijk, en ik zou het niemand toewensen!
Tis afschuwelijk het zou je maar overkomen...

Ze hebben hierin de buurt een tijdje geleden ook gewaarschuwd voor een 'Loverboy' Ik vond het toen echt creepy, je zult maar verliefd worden op zo'n gozer.... en dan uiteindelijk zo eindigen....
Daar krijg je toch de kriebels van???

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:06

Wat een naar verhaal,mag ik trouwens vragen waar je dit vandaan hebt?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:08

Jeetje het zal je mijn gebeuren, ze wetenmeestal wel wie ze nemen hoor. Iemand die een beetje stevig ik de schoenen staat zullen ze niet zo gauw nemen hoor. Teejte die loverboys zijn echt triest.. Misselijk
'De meisje's nemen die jongens voor hun uiterlijk en die jongens die meiden alleenmaar voor het geld Boos!
Snap niet dat die meiden denken dat zo'n joch van hun houd. Zo iemand zou het toch niet bij mij moeten fliken hoor mijn slaan, dan ben je toch gelijk bij hem weg Verward Maargoed ze maken die meisje's eerst helemaal van hun afhankelijk.
Toevallig was het gister ook in cut.
Hoe komen die jongens erbij he??? Alles voor geld dat snap je toch niet! Boos!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:15

Dat is de baan van die jongens, die zijn waarschijnlijk ook ooit in het criminele wereldje beland, en als je daar eenmaal inzit...

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 20:17

dat mag jij vragen hoor Charlotte, ik heb een paar dagen geleden gelezen in de t.v. gids van ons, en voor de plaatsing vond ik het artikel hier op internet!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:30

avantilover schreef:
Toevallig was het gister ook in cut.


Wete jij hoelaat poedersuiker is en op welke dag. Ben het namelijk vergeten.

Het was ook een tijd geleden bij jong. En toen kwamen ook 2 meisje die daarvor gebruikt werden. Je moet echt ziek in je hoofd zijn om dat te bedenken. En zielig voor die meisjes ook.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:33

Het enigste wat ik hierop kan zeggen is dat ik blij ben dat ik bij mijn vriendin ben ipv een ander, dat is de zekerheid die ik dan heb gelukkig. Ik zou het niemand gunnen natuurlijk, en zo'n personen moeten ze ook zo snel mogelijk oppakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:38

Een tijdje geleden heb samen met anderen iemand uit zo'n situatie gehaald. Het is onvoorstelbaar hoe zoiets gebeurt en hoe het verloopt.

[AM] De achterkant van het leven

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:45

vreselijke verhalen zijn dat toch altijd
eerste keren dat ik zo'b verhaal dacht, dacht ik echt dat het verzonnen was, zo diep gezonken...
maar helaas is het waar, en gebeurt het veelste vaak

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:46

chanickyo"]
[quote="avantilover schreef:
Toevallig was het gister ook in cut.


Wete jij hoelaat poedersuiker is en op welke dag. Ben het namelijk vergeten.

Het was ook een tijd geleden bij jong. En toen kwamen ook 2 meisje die daarvor gebruikt werden. Je moet echt ziek in je hoofd zijn om dat te bedenken. En zielig voor die meisjes ook.
[/quote]

Je moet het woord wel goed spellen anders krijg je rare dingen hier... Knipoog

Ja het is echt erg maar ik kan me niet voorstellen dat het mij zou overkomen....het lijkt me dat ik daar nooit in zou trappen....

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:47

Waar komt het verhaal weg?

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:48

Ik vind het echt vreselijk... Als je dan zo moet eindigen... Gelukkig kunnen de meeste meiden hulp zoeken, maar sommigen moeten levenslang gedwongen voor het raam staan...

In de Fancy stond een keer een verhaal van een meisje, die er ook toe werd gedwongen. Uiteindelijk stopte ze met het slikken van de pil, en prikte de condooms door... Toen werd ze zwanger, en had die loverboy niks meer aan haar. Zo is zij ontsnapt...

Ik vind het echt erg, dat doe je toch niet? Boos!

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:51

jezus dan vraag je je echt wat sommige mensen bezield. dit vind ik dus echt niet normaal. Ik ben blij met mijn vriend!!! Lovers

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:59

Uhm op maandag om iets van half 10 ofzo.

Het zou trouwens mij ook nooit kunnen overkomen.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:20

Ik ken ook iemand die door haar eigen vriend werd verkracht en geslagen. Zij is ook naar amsterdam verhuist. Gelukkig is ze op het juiste moment vertrokken. Anders was er misschien het zelfde met haar gebeurd.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:57

Wordt dit verhaal morgen niet uitgezonden in "Jong"? Het programma van de EO, komt meestal rond half 8.
Ik meende dat ik daar zonet een voorstukje van heb gezien.
Ik vind het trouwens een goed programma, ook al is het van de EO Knipoog

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:22

Ow dan ga ik het kijken ik vind jong ook een super programma Lachen Vorige keer was er een meisje die haar gezicht spieren niet kon gebruiken dus nooit een uitdrukking had echt gek was dat.
Mooi programma.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:37

Jeetje, wat een afschuwelijke berichten... ik vraag me altijd af hoe meisjes/jonge vrouwen in zulke situatie kunnen raken... Helaas gebeurt dit maar al te makkelijk, ze willen zich "groot" voelen, vinden dat ze thuis niet zo behandeld worden en gaan mee met de eerst beste gozer die een mooi praatje heeft Verdrietig ....

Lovely schreef:
Een tijdje geleden heb samen met anderen iemand uit zo'n situatie gehaald. Het is onvoorstelbaar hoe zoiets gebeurt en hoe het verloopt.

[AM] De achterkant van het leven


Lov, ik las jouw topic net pas door deze link Verdrietig ...
Hoe is het met dat betreffende meisje afgelopen ??
Goh... ik zit hier echt even stil achter m´n PC ... Hoe laat en op welke zender komt dat programma morgen ?? (Kan wel Ned. ontvangen, maar we hebben geen Ned. programma overzicht Verdrietig !)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:44

Nederland 2

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:50

Wat erg!
Ik vind dit echt heel erg die jongens (niet alle hur) maken gewoon misbruik van je.............

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:58

Vreselijk zeg.. ik zou dan echt niet weten wat ik zou moeten doen... Je voelt je dan zo vies en boos en afschuwelijk...
Als het mij overkomt zou ik het echt niet weten..

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:00

Het is niet te geloven, maar waar: in Nederland lopen jongens rond, die meisjes paaien met gladde praatjes en dure cadeaus. Als ze eenmaal emotioneel en financieel afhankelijk zijn, worden ze gedwongen tot prostitutie.
Loverboys weten wat ze doen. Ze kiezen kwetsbare meisjes uit, en houden zich bij voorkeur op bij opvanghuizen en scholen voor speciaal onderwijs. Maar ook bij gewone scholen en discotheken weten ze feilloos de 'juiste' meisjes te vinden.

Hoe gaat een loverboy te werk?
Is het eerste contact gelegd, dan begint het proces van inpalmen. Dat proces voltrekt zich sluipend, veelal volgens hetzelfde patroon. Klik hier voor een meer uitgebreide beschrijving van de tactiek.

Omgeving wees alert! En wacht niet af. Als eenmaal de eerste stap is gezet naar de prostitutie is de weg terug moeilijk.

Wat kunt u doen?
Alert blijven! Slachtoffers durven er meestal niet over te praten, maar ze laten wel merken dat er iets aan de hand is. Door bijvoorbeeld van huis te lopen of grenzen op te zoeken. In de beginfase zijn slachtoffers nog benaderbaar. Eenmaal in de prostitutie trekt het slachtoffer vaak een muur om zich heen.

In geval van twijfel, zorgen of vragen kunt u bellen met het Meldpunt Loverboys, telefoonnummer 038-4268343. Dit meldpunt maakt onderdeel uit van het Loverboyproject in Zwolle.

Hoe herkent u een slachtoffer?
Alle meisjes lopen risico, want elke puber wil immers aandacht en zich mooi voelen. Toch lopen sommigen meer risico dan anderen. Er zijn een paar symptomen die erop kunnen duiden dat een meisje onder invloed van een loverboy staat.

Jonge slachtoffers hebben gemeen dat ze:

in de puberteit zitten
niet sterk in hun schoenen staan
uit gebroken gezinnen komen, waarin geen of een 'verkeerde' vader aanwezig was
een ontwrichte jeugd hebben gehad, bijvoorbeeld door mishandeling of seksueel misbruik
meestal lager opgeleid zijn
Woonplaats, afkomst of huidskleur zijn niet bepalend. Het overkomt zowel Marokkaanse pubers uit de stad, als blonde Hollandse meisjes uit de provincie.
Meisjes met een loverboy als vriend veranderen ineens. Het kan zijn dat ze..

zich heel uitdagend gaan gedragen
ineens veel geld uitgeven
plotselinge huilbuien krijgen
thuis veel problemen hebben
het onderwerp prostitutie vermijden
Hoe herkent u een loverboy?
Loverboys ogen charmant, hebben een zekere arrogantie, een robuuste, trotse uitstraling, zijn goed gekleed, dragen gouden sieraden en maken indruk door hun rijkdom. Kortom: jongens waar meisjes graag mee gezien worden.

Gemiddeld genomen zijn ze iets ouder zijn dan hun slachtoffer en relatief vaak van Marokkaanse en Antilliaanse afkomst. Dit neemt niet weg dat er ook Nederlandse of Turkse loverboys actief zijn. Een aantal van hen is bekend bij de politie, en zijn eerder opgepakt voor diefstal of drugshandel.

Hoe ernstig is het probleem?
Van diverse kanten wordt gemeld dat het aantal slachtoffers van loverboys de laatste jaren sterk toeneemt. Nederland telt zo'n dertigduizend prostituees, van wie naar schatting 1500 minderjarige meisjes. Bij ruim driekwart daarvan is sprake van dwang.

In een stad als Zwolle zijn een kleine twintig loverboys actief. Ze hebben naar schatting veertig meisjes slachtoffer gemaakt.

Zijn loverboys strafbaar?
Ja. Volgens artikel 250a van het Wetboek van Strafrecht is hier sprake van mensenhandel, namelijk het aanzetten van minderjarigen tot prostitutie. De maximale straf bedraagt tien jaar als sprake is van minderjarigen of dwang. Een taakstraf is niet ongebruikelijk. Loverboys zijn zich veelal bewust van het risico dat zij lopen. Vaak ronselen ze meisjes als ze nog minderjarig zijn. Pas wanneer ze 18 jaar zijn moeten ze achter het raam.


Zie ook http://www.lover-boy.nl

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 23:44

Het komt inderdaad morgenavond in Jong, hetis gewoon een kei-goed programma!

Dat wat jij schreef, Kitty, stond een hele tijd (misschien wel jaren)geleden in de krant, mijn moeder haalde het eruit en liet het lezen, en ik moest het bewaren van haar. Ze was er bang voor dat het mij ook zou overkomen, maar tot nu toe heb ik de nog de redelijk goeie (in vergelijking met loverboys) gehad... maar ik ben super blij dat ik nu toch echt een super goeie vriend heb!!! Waarmee ik hier echt niet bang voor hoeft te zijn.
Maar ze zoeken echt de meiden uit die uit een zwak milieu komen, die verbaal/sociaal enz. minder sterk zijn, meestal ook wat lager van niveau, die kwetsbaar en weet ik veel wat nog meer!!!
Het is echt een crimineel zootje!

Hoeveel meiden zouden hierdoor al niet vast zitten achter de ramen? Volgens mij ontzettend veel!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 00:53

Kitty, goed en duidelijk verhaal, ik denk dat iedereen hier echt iets aan heeft. Als het niet voor jezelf is, dan is het misschien wel voor iemand in je omgeving.

Het enige wat ik er nog over wil zeggen is dat er met loverboys echt niet te spotten valt. Ze zijn eigenlijk altijd in bezit van wapens en schrikken er meestal ook niet van terug om daar gebruik van te maken.

Zo kom ik bij de vraag van Sterre. Wij hebben inderdaad een meisje weggehaald en dat was niet zonder gevaar. De pooier in kwestie was vuurwapengevaarlijk en had een structuur van mensen om zich heen. Het is wel gelukt om dat meisje weg te halen omdat de actie goed geplanned was en er redelijk overzicht was op de situatie. Maar ik raad niemand aan om dit zomaar te doen, zo eenvoudig is het niet namelijk. Achteraf bleek deze pooier minder gevaarlijk te zijn dan wij dachten gelukkig, maar het had ook anders kunnen zijn.

Als je iemand kent die in zo'n situatie zit, onderneem dan niks op eigen houtje, maar neem liever contact op met het meldpunt (zie post kitty), de politie of een vertrouwenspersoon. Op die manier kan er misschien een oplossing gevonden worden waarbij het slachtoffer zelf minder risico loopt.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 01:03

Zo'n verhaal kwam me al zo bekend voor. Ik wist dat ik op bokt eens iets had gelezen over een meisje wat gedwongen was om de prostitutie in te gaan.

Ik ben heel blij te lezen dat jullie haar hebben kunnen helpen.

Toch is het ook heel naar om te horen dat in een land als het onze dit soort zaken nog gebeuren en er zo weinig aan gedaan kan worden.