Westernles: de slidingstop

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Westernles: de slidingstop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 15:59

Ik heb gister wel gelachen. Onze paarden zijn zich erg hard aan het oefenen in western, zonder dat ik er iets voor hoef te doen.
Voltrack heeft al 3 jaar lang problemen met de slidingstop, hij maakt er keer op keer een snoekduik van. Dat je dan ook pats boem stil staat is waar, maar ik vind het nog steeds geen prettige manier.
Gister had Voltrack er geen zin in (met de les van de week bijna snoekgeduikt), dus die deed niet mee. Maar Patent en Jopie hadden de smaak flink te pakken.
Allereerst was het bos natuurlijk een 2e duindigt, harde ondergrond? Risico op gebroken benen? Waar heb je het over. Joop wilde alleen maar hard harder hardst en Patent was zo opgewonden dat hij bij het minste geringste ontplofte.
Patent kwam weer een beetje tot rust en Joop werd definitief wakker na het eerste galopje. We kwamen een takje tegen en Patent zat voorop. Beest kan in principe springen, en niets wees erop dat hij het niet zou doen (toch?). Naja, hij loopt aan en stopt, terwijl hij stopt draait hij om en zijn achterhand glijdt weg (dat was de slide). Zusje vloog ondertussen met een perfecte parabool eraf en Patent lag op z'n gatje. Hij krabbelde weer op en stapte vrolijk weg. Zusje sprong op, probeerde paard te grijpen, ik draaide Joop om en paps had met Voltrack de keboi-truc al uitgevoerd: paard in de loop grijpen en met handpaard verder gaan. Helaas heeft Patent er nog niet zoveel van begrepen en begon hij dus achteruit te lopen terwijl Polleke gewoon bleef staan... 't Was een machtig mooi gezicht, vooral omdat alles goed afliep.
Wij verder gereden en nog wat nagepraat (onderwijl Jopie's kiezen uit zijn bek trekkend, deed hij, ik hield gewoon tegen) en toen kwamen we bij een klein heuveltje. Jopie voorop (NAAR HUIS, HARDER) en toen gleed zo zijn kont harder naar beneden dan de voorkant (die bleef staan). Hij krabbelde weer overeind en vond dat western toch iets minder grappig was als je er bij moest gaan zitten.
Het gekke was dat het dus echt niet glad was, op een glad heuveltje (met klinkers erop, net zo steil met paard met ijzers) bleef hij gewoon op 4 benen (de rest overigens ook). Ik vond het wel een maffe ervaring, Joop is echt nog nooit op z'n snoet gegaan en heeft tot nu toe in de meest rare standjes nog zijn evenwicht weten te bewaren. Patent ook overigens. Ze hebben er volgens mij niets aan over gehouden.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 16:06

hehehe ik zie het echt helemaal gebeuren, zoals je het ook weer omschrijft, fantastisch gewoon!!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 16:10

Het duurde ook wel even voordat Joop weer op z'n 4 pootjes stond, ik zat net te denken: hoe gaan we dit nu weer oplossen, en toen stond hij weer. Om vervolgens net zo rustig verder naar beneden te stappen...
Zag er vast behoorlijk dom uit, maar goed, het was weer grappig!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 20:42

Joop hield met zijn voorbenen zijn achterbenen tegen, anders had zijn kont ingehaald!!
Patent had echt een machtig mooie actie, ik zat gewoon zo: En 1...2 en *Boem* Daar lag ik dan, niks springen zei Patent, ik moet de taxi nog halen, en daar ging ie in zijn turbostap!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:58

Hahaha, geweldig verhaal weer! Die paarden van jullie zijn echt onbeschrijflijk!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:06

En die verhalen van Laui en Guinni ook! *LOL*

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:52

Hihihi!! We kunnen nog wel 1000 verhalen over ze schrijven, zelfs over hoe dom ze soms met z`n drieen in de bak staan!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 22:09

Voltrack had overigens wel zijn westerntuigje aan (halsterhoofdstel zonder halster), dus hij was toch nog een beetje aan het westernen... Vandaag had Jopie trouwens geen zin in malle fratsen, ik heb alleen maar gestapt, maar dan nog, hij bleef rustig en hield zich in...