Is er een verband tussen temperatuur & de bouwvak?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Is er een verband tussen temperatuur & de bouwvak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 18:18

Wat ik mij ineens afvraag is: zit er een verband tussen de warmste periode in het jaar en de bouwvak? Nee toch, want bouwvak valt niet in het gehele land in dezelfde periode?
Waar ik namelijk mee zit is dat ik probeer te bedenken wanneer ik vakantie op wil nemen. Ik heb al op de site van Meteoconsult gekeken en volgens hun is de maand augustus het natst en juli het warmst en heeft juni de meeste zonuren. Ik ga namelijk nooit op vakantie en wil graag mijn vakantie spenderen aan thuis klussen en als klap op de vuurpijl ook nog een kleurtje krijgen. Dan valt augustus al af, als daarin de meeste neerslag valt, maar wat is nou handiger- warm of zon? Misschien kiezen voor de gulden middenweg = laatste twee weken van juni en de eerste (of twee) week van juli.
Wie blijft er nog meer thuis van de zomer?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:24

Sinds ik de boerderij heb blijf ik voornamelijk in Nederland en Augustus is de afgelopen jaren echt de fijnste maand geweest. Ik heb juist het idee dat er in juli meer neerslag is Verward
De KNMI zal het wel beter weten neem ik aan. Voor klussen moet je niet al te warm weer hebben in elk geval anders is het niet leuk meer.