blegh, hepatitis prik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

blegh, hepatitis prik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 17:07

nou nou, het zit er weer op, ik heb mijn 3e hepatitis prik gehad vandaag.
je moet er dus 3, tussen de 1e en 1e zit een maand en tussen de 2e en 3e zit een halfjaar. nu moet ik ook nog binnen nu en 4 weken bloed laten prikken om te kijken of ik genoeg antistoffen heb aangemaakt. zo niet moet ik nog een prik.
ik krijg die prikken omdat ik de opleiding doktersassistente doe, dan is het verplicht, bah!
vanmorgen kwam ik op school aan, ik was veels te vroeg en iedereen was er al. ik vroeg dus waarom de rest er al was. toen hoorde ik dus pas dat we die prik kregen. maar goed dus dat ik te vroeg was.
ik ben dus doodsbang voor prikken, maar ik mocht de hand van een lief klasgenootje fijnknijpen, dus viel het allemaal wel mee Haha!
ik voelde me heel goed, na de 2e prik ben ik bijna onderuit gegaan, dus ik zag dit opzich wel als eenoverwinning!! ik werd niet eens misselijk ofzo.
helaas werd ik na een uur toch slechter, licht in mijn hoofd en kortademig. heeft een leraar ff naar me gekeken en die zei dat ik maar naar huis moest gaan.
thuis lekker op de bank gelegen en nu ff een beetje bokken, hoort er ook bij he!
gelukkig kun je nog wel typen met een zeurderig gevoel in je arm

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:20

Hoi,

Ik moet volgende week dinsdag mijn 3e prik halen. Ik doe de opleiding voor verpleegkundige. En ik ben ook heel erg bang voor prikken. Ik moest een poosje terug TBC laten prikken, om te kijken of ik het had of niet en toen ben ik dus ook bijna flauwgevallen. Dus je bent niet de enige hoor.

Succes met je opleiding. XXXX Jessica

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:21

Haha! wat een rotprikken he! zeker als mensen ze er scheef in prikken!ik ga over een paar maanden voor mijn 3e Boos! (ik doe trouwens SPW)

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:25

ach jongens!! wat stelt zo`n prikkie nou voor.
achteraf denk je" oh, dat viel wel weer mee"
tja...die naald he......

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 17:29

voor TBC heb ik ook gehad, dan krijg je die mantoux prik, vlak onder je hud op je arm. gelukkig kwam die bij mij niet op en had ik dus nergens last van, anders had ik daar weer een prik voor moeten hebben.

sando: tegen het prikken zelf zie ik ook niet erg op, ik weet alleenhoe mijn lichaam reageert op dat soort dingen. dmv flauwvallen, duizigheid, misselijkheid en kortademigheid. dat is juist waar ik bang voor ben

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:36

Lachen mja sando, ik geef lissy gelijk hoor, ik weet niet of meerderen dat hebben, maar ik kan na verloop van tijd mijn arm nog maar beperkt gebruiken, wordt helemaal stijf en dat blijft een dag of 2 zo.

Opzich is de prik niet zo eng, maarja, als die bitch scheef prikt en die naald nog is gaat bewegen terwijl die in je arm zit dan voel je je goed ziek hoor op dat bankje.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:44

Ik heb hem ook drie keer gehad voor mijn opleiding verpleegkunde. Ik had nergens last van.
Vroeger was ik heel bang voor naalden, maar toen ik ziek was en elke week moest bloedprikken (soms vaker) begon het wel te wennen. Nu moet ik nog een keer per jaar en het maakt me echt niet uit.
Alleen infusen vind ik minder.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:23

Ik moet binnenkort mijn 2e halen Huilen Doe fysiotherapie...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:24

lunatje schreef:
:) mja sando, ik geef lissy gelijk hoor, ik weet niet of meerderen dat hebben, maar ik kan na verloop van tijd mijn arm nog maar beperkt gebruiken, wordt helemaal stijf en dat blijft een dag of 2 zo.


Dat komt omdat je waarschijnlijk dan helemaal verstijfd.
Probeer ondanks je schrik toch je arm te ontspannen.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 18:41

van het stijf worden van mijn arm heb ik ziet zoveel last... alleen een beetje een zeurderig gevoel. maar ik ben er bang voor omdat ik al een keer met bloedprikken ben flauwgevallen. ook met het prikken van gaatjes in mijn oren voor oorbellen ben ik flauwgevallen.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:29

Sando schreef:
Dat komt omdat je waarschijnlijk dan helemaal verstijfd.
Probeer ondanks je schrik toch je arm te ontspannen.


nee, is niet zo, ik had al eerder een hepatitis B prik gehad, toen was ik gespannen maar ging alles goed, voelde er haast niks van (alleen dan stijve arm) de keer daarop was ik heel ontspannen omdat ik wist dat het niks zou voorstellen. goed, ik kom daar met een vriendin waarmee ik samen ook de 1e prik had gehaald, en we waren het er beiden over eens dat dat vrouwtje gewoon enorm gemeen prikte. Dat kan geen toeval zijn denk ik

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:06

LiSSy, ik herken het helemaal! Zelf heb ik met de Hepatitisprikken nergens last van gehad, maar bloedprikken gaat bij mij nooit zonder flauwvallen, echt verschrikkelijk! Ik maak me dan vantevoren druk van 'als ik maar niet onderuit ga' en mede daardoor gebeurt het dan waarschijnlijk terug.
Ik had het idiote plan om bloed te gaan geven, bij de eerste keuring ging ik al liggen na die paar buisjes bloed. Ze gingen mijn bloeddruk meten en die was 90/45. Oke, lichtelijk laag dus Haha! .

O ja, ik doe zelf ook de HBO - V(erpleegkunde) Wat moet dat van ons worden als we zelf al zo bang zijn voor prikken he? Bloos *LOL*

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 22:26

mijn bloeddruk is altijd erg laag, 90/50, de dokter zei al dat ik maar moest gaan roken Haha! haha , maar dat doe ik dus al