Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
runningkawa schreef:Wij hebben ook naar een 2e handse gekeken.
Maar wil je een nette trailer, dan scheelt het maar erg weinig met de nieuwprijs.
En het lijkt wel of er naar leeftijd niet gekeken word.
Voor dat beetje meer hebben wij toen besloten een nieuwe te kopen.
Dan weet je zeker dat alles goed is en je veilig de weg op kunt.
runningkawa schreef:Wij hebben ook naar een 2e handse gekeken.
Maar wil je een nette trailer, dan scheelt het maar erg weinig met de nieuwprijs.
En het lijkt wel of er naar leeftijd niet gekeken word.
Piaffe schreef:Plus dat 2ehands trailers vaak nog geen panieksluitingen ed hebben. En je moet nooit bezuinigen op veiligheid...
Margreet schreef:Aan- en afraders qua merken?
Wat mij betreft is een Brenderup een aanrader !
Je hebt waarschijnlijk zelf wel gezien waarom..... ziet er ook na jaren gebruik nog perfect uit en is technisch 100%.
Door de combinatie van polyester met een aluminium onderstel is het ook nagenoeg onderhoudsvrij en absoluut niet roestgevoelig.
Het meest belangrijk vind ik nog de wegligging: die is echt super !
Prijsindicaties?
Zeker weten dat je het wilt weten ?
Wij hebben er indertijd Hfl. 19.000 voor betaald (2-paards + zadelkamer en rubberen vloermat + lichtgewicht laadklep).
Het "nadeel" is dat ze door de lange levensduur tweedehands bijna onbetaalbaar zijn.
De importeur is Van Hooff in Elshout.
Kun je dingen zoals de staat van de bodem, remmen etc. zelf controleren? Zo ja, hoe dan?
Ja, dat kan.
De bodem is een kwestie van goed kijken, natuurlijk altijd even de rubberen mat optillen (let ook op vocht !).
Tip van Henry: even op de bodem kloppen, bij een doffe tik is het in orde
Nog een tip van m'n handyman voor wat betreft het checken van de remmen:
Draai het neuswiel helemaal naar beneden zodat de voorste wielen los van de grond komen.
Controleer of de wielen vrij zijn door er aan te draaien, en zet de trailer vervolgens op de handrem.
Nu moeten de remmen vast zitten als je er aan probeert te draaien.
Doe hetzelfde ook bij de achterwielen door het neuswiel naar boven te draaien, nu komen de achterwielen los van de grond.
De aanlooprem kun je alleen controleren door de aanhanger achter de auto te hangen (zonder paard ) en flink te remmen.
Zo, Oscar las even voor uit gestolen werk
Hout of polyester?
Polyester, liefst in combinatie met aluminium.
Verzekeringen?
Alleen een anti-diefstal verzekering, de rest zit bij de auto als trekkend voertuig inbegrepen.
Onderhoudsbeurten?
Niet echt, wordt door de handige man gedaan
Kortom, spui wat je er vanaf weet
Nog 1 tip: bel gewoon die handige man even, die wil je zeker helpen
runningkawa schreef:Dan weet ik niet wat jullie eenvoudig vinden.
Maar op onze Atec trailer zat alles op en aan wat je kunt bedenken.
Paniek sluiting aan de ronde helemaal bekleede voorstang.
ook de achterstang is rond en helemaal met rubber bekleed en die heeft van die (ohee hoe leg je dat uit) pinnen die je zo in het gat kunt laten vallen, dus niet van die onhandige losse pinnetjes.
Rubber gegoten giet vloer
Automatisch oprol zeiltje.
2 getinte ramen.
deur sluitingen met van die haken zodat de deur meteen dicht is en niet open kan, niet zo'n haak die je dan nog eens door zo'n gaatje moet frutten
(uitleg is erg duidelijk )
Makkelijk te openen en te sluiten laadklep, met een heel erg fijne vloer op de klep. Hoe nat het ook is, die schuift niet.
En het belangrijkste hij ligt stil achter de auto.
En voor de rest zal ik nog wel wat vergeten zijn.
Eleonoor schreef:Zorg voor een goede degelijke trailer, je vervoerd je paard erin en je wilt niet dat hij schade krijgt tgv een goedkope trailer die vaak stuk gaat of een rotte bodem heeft.
Margreet"]
[quote="Eleonoor schreef:Zorg voor een goede degelijke trailer, je vervoerd je paard erin en je wilt niet dat hij schade krijgt tgv een goedkope trailer die vaak stuk gaat of een rotte bodem heeft.