poes doet raar, iemand enig idee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

poes doet raar, iemand enig idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 14:05

hmmz balen had net een heel beracht getyped en ineens was het weer weg..

het ging in ieder geval om mijn poes, sinds gisteravond heeft die steeds periodes dat ze ineens omvalt en haar evenwicht totaal kwijt is.. Ze loopt fan al wat te waggelen en ineens valt ze om (steeds naar links). Vannacht ging ik weer even bij haar kijken en zag dat ze (zoals mijn zusje al had gezegd) haar hoofd steeds aan het heen en weer bewegen was. Ik zette haar overeind maar ze washelemaal slap en ze viel op haar zij. heb de da al gebeld, maar kan pas om 4 uur terecht en verder zouden zij het zo ook niet weten..
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? en weet dus iemand wat dit is? zou het een hersenbloeding kunnen zijn?
Ze heeft overigens geen pijn of zow, wanneer het gebeurt is ze alleen haar evenwicht kwijt en wordt slap. Ze piept verder niet en je kunt haar ook nog gewoon optillen, aaien, enz..

Onderschriftloos :Y)


Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:21

Dat klinkt inderdaad als een hersenbloeding of herseninfarct.
Veel succes vanmiddag bij de dierenarts.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:23

epilepsie...
komt wel vaak bij honden voor, zou er maar eens mee naar de DA gaan...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:23

het kan ook rotzooi in d'r oren wezen, daar kunnen ze ook evenwichtprblemen door krijgen, laten we hopen dat het dat is en niet een hersenbloeding of herseninfarct. Sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 15:30

Bij een hersenbloeding of infarct zijn ze ook vaak incontinent. Epilepsie komt in aanvallen. Hopen dat het een acute oorontsteking is die snel verholpen kan worden.

hoe oud is je poes?


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 15:47

ze is nu 10 jaar. epilepsie hebben wij idd ook al aan gedacht, maar ze loopt constant niet zuiver. en als epilepsie in vlagen komt, kan dat het tog niet zijn?
Incontinent is ze niet en dat oormseer? Wat is dat prcies?

Onderschriftloos :Y)

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 15:57

komt je poes ook buiten Verward het kan zijn dat ze vergiftigd is Verward

Ik denk dat het in ieder geval het beste is om straks de dierenarts af te wachten... je kunt jezelf wel gek maken op deze manier maar wij zijn ook maar leken.... Ik wens je heel veel sterkte straks en ik hoop dat het niets ernstigs is... Hou je taai!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:28

Onze poes Molly heeft dit ook regelmatig. Ze heeft dan last van oorontsteking.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:04

Onze hond had hier last van. Ze viel iedere keer om en kon niet normaal staan. Gelukkig was bij ons de dierenarts er gelijk bij. Want dat is me vader en hij zag het gebeuren! HEel veel sterkte en laat je ons weten wat er aan de hand was/is?

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:50

Yootha schreef:
Onze poes Molly heeft dit ook regelmatig. Ze heeft dan last van oorontsteking.


ja dat kan.
maar het kan mischien ook wel een gezwel in de hersenen zijn.
ga iig naar de dierenarts. Scheve mond

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:31

En, weet je al wat meer ?
Wij hebben een poes gehad die ongeveer dezelfde symptomen had, bij haar werd hersenvliesontsteking geconstateerd.
Zoals jij het beschrijft lijkt het wel op een evenwichtstoornis, vaak is dat toch te herleiden naar het gehoor of de hersenen.
Ben benieuwd of er al iets meer bekend is !

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 13:44

Ik ben ook benieuwd of je al weet wat het is.... Ik 'hoop' voor jullie en je kat dat het oorontsteking is, daar is nog wat aan te doen....

DUIM DUIM DUIM

:D

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:37

Oscar schreef:
En, weet je al wat meer ?
Wij hebben een poes gehad die ongeveer dezelfde symptomen had, bij haar werd hersenvliesontsteking geconstateerd.
Zoals jij het beschrijft lijkt het wel op een evenwichtstoornis, vaak is dat toch te herleiden naar het gehoor of de hersenen.
Ben benieuwd of er al iets meer bekend is !


Een poes van ons had ook hersenvliesontsteking. Symptomen zijn idd zoals hier al beschreven. Daarnaast kwijlde onze poes vreselijk...
Maar ze is er nog steeds, hoor.
Succes bij de dierenarts.

* To Belg, or not to Belg *

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-03 23:49

Na een groot "LET OP" wat er verscheen, besloot ik toch nog maar even te reageren.. Weet niet of iemand het op prijs stelt (wat hierboven zo mooi staat) maar aangezien onze comp lang gecrashed is geweest kon ik dus niet reageren..

Wilde alleen even kwijt dat onze poes dus een beroerte heeft gehad. Na een spuitje van de DA zou het vocht in haar hersenen dan weer verdwijnen.. Al met al heeft het wel een week of 3 geuurd voordat het echt minder was en nu heeft ze het af en toe nog steeds.. Maar ondertussen komt ze wel an weer buiten en is weer gewoon zichzelf.

Iig wil ik jullie wel eventjes bedanken voor de tips en zow! Haha!
Ow ja en sorry dat ik een "oud"topic nog boven haal! Haha!

Onderschriftloos :Y)

Jet

Berichten: 11976
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 01:29

Eén van onze poezen heeft vorig jaar ook een beroerte gehad, ze was een aantal dagen echt helemaal van de kaart en ik heb haar steeds heel goed in de gaten gehouden en was steeds bij haar in de buurt. Ze wordt in april 18 en is er gelukkig nog steeds. Wel merk ik bij haar dat haar gehoor minder is geworden en ze loopt met een kronkel, haar linker achterpoot doet niet meer helemaal goed mee. Aan hoge sprongen waagt ze zich niet meer, maar op de stoel of op schoot, dat gaat haar weer prima af! Verder is ze heel eigenzinnig met haar voer geworden, zo eet ze tijden Whiskas Sardientjes, dan is ze het zat en wil ze alleen maar diepvries of vers hart en dan ineens weer de Whiskas. Lastig, want eigenlijk moet ze vanwege haar nieren niervoeding hebben, maar dat eet ze dus echt niet. Soms merk ik nog wel iets vreemds aan haar, kan er nu niet zo opkomen, maar dat heeft daar ook nog mee te maken.
Fijn dat jouw poes weer helemaal zichzelf is, ik was inderdaad nog wel benieuwd wat het was. Toen ik het las, dacht ik wel, dat lijkt wel op wat Brom had, maar dan ben ik bang, als ik reageer, dat het helemaal niet iets ernstigs is en dan maakt iemand zich misschien voor niets ongerust, dus vandaar dat ik even niets gemeld had....

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 14:06

nou ja beter denken dat het iets ernstigs is wat achteraf meevalt, dan denken dat het mee valt en het achteraf iets ernstigs was!
En ook ik heb haar idd een tijd in de gaten gehouden, moest ook wel want zelf had ze het niet echt door en lipe dus nog fijn op de vensterbank te balanceren, waar ze dan dus ook nog wel eens vanaf viel..

Onderschriftloos :Y)

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:10

t eerste wat ik zou doen is een andere da zoeken... Boos!

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 15:28

Het klinkt mij bekend in mijn oren ... En dan inderdaad zou ik denken aan epilepsie ...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 23:50

miep: zou je dat even uit willen leggen? Want gelooof niet da uit mijn verhaal duidelijk is geworden dat er iets mis wat met de DA? Mssn verkeerd gelezen?

Onderschriftloos :Y)

Jet

Berichten: 11976
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 08:26

Ik denk dat Miep bedoelde dat het vreemd was met zulke verschijnselen vanaf de avond er voor, dat je pas om 4 uur terecht kon en niet al eerder.
Wij weten niet hoe dat kwam, maar toen ik op zaterdag om 10 uur belde met Brom, kon ik ook pas om 14.00 uur terecht. Ik wilde liever meteen, maar dat kan nu eenmaal niet altijd. Gelukkig was het voor beide poezen niet te laat!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:46

Dat bedoel ik idd..
Het is te gek voor woorden dat je da geen tijd wil vrijmaken voor je poes wanneer deze zulke klachten heeft...
De da kan aan de telefoon niet zien of het voor de poes levensbedreigend is.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 10:59

oooow zo bedoel je!N jep daar baalde ik inderdaad ontzettend van! Ik was eigelijk vrij die dag, maar was al helemaal speciaal voor de poes vroeg op gestaan om de DA te bellen.. Ik vond het idd ook raar.. ik kom tog niet zomaar voor een simpel entinkje of zow! dan snap ik trouwens niet wat ze dan de rest van de dag doen? Pas om 4 uur is t spreekuur...

Onderschriftloos :Y)

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 11:01

Ja kijk en met zo'n geval hoef je dus bij mijn da niet tijdens het spreekuur te komen.
Is ook nog eens veel belastender voor de poes.

dus zoek snel een andere da Knipoog Haha!

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 18:09

nou miep dat zou een probleem worden.. Het dorp naast ons is namelijk anagesloten bij de da in ons dorp. En het andere aangrenzende dorp zit ook wel een da, maar die **** vertrouw ik echt niet meer..
daar zijn we verleden jaar geweest voor een sterilisatie van 1 van onze poezen.. ze kreeg inwendige bleodingen (wat wij niet wisten, zagen alleen dat ze heel veel pijn had) dus wij bellen: ja is normaal na zo'n operatie.. Na een dag of 3 is ze overleden.. wij naar de da om t ekijken waar ze aan gestorven was.. de inwendige bleodingen dus.. Mara die man die was zo.. ik weet niet.. onsympatiek.. wij waren afscheid aan het nemen (we zijn nou eenmal echt dol op onze dieren) en hij vroeg zal ik hem hier laten of willen jullie haar in de tuin begraven.. we lieten haar daar.. zegt ie doodleuk iets in de geest van: dan komt ze op de grote stapel... En hij kwam voor de rest ook zo lomp en onsympatiek over.. nee daar kom ik nooit meer!

een fout kan je maken dat kan ik niemand kwalijk nemen, maar om er dan ook zo simpel mee om te gaan, nee dat kan gewon egt niet...

Onderschriftloos :Y)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: blacky15, dasalijn, Iloveiswan, manonutjuh, Paardennamen, Perros en 180 bezoekers