Tips gevraagd: kat vs. koelkast

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cer

Berichten: 30141
Geregistreerd: 22-10-01

Tips gevraagd: kat vs. koelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 13:09

Tot mijn grote verbazing (en irritatie!!) kan 1 van mijn twee huiskamertijgers sinds kort de koelkast openmaken. Dat heeft me al wat vleeswaren gekost (ik dacht dat ik de deur niet goed sloot)... en ik ben het nu een beetje beu. Dus staat de vuilnisbak ervoor.... Maar handig is anders... Frusty

Bestaan er kinderslotjes oid voor koelkasten ?? Iemand ervaring met huisdieren die koelkasten openmaken??
Mijn overige kasten zijn ook al kat-proof, maar ik had niet verwacht dat ze dit konden....


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:22

ja, er bestaan kinderslotjes voor de koelkast. Mijn ouders hebben nl ook zo'n kat Frusty Ik weet niet precies waar ze die gehaald heeft, kan ik wel voor je vragen.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:24

Je kan ook zo'n klein magneetalarmpje (vrijwel over te koop) op de koelkast plakken. Katten (en kinderen) schrikken zich een ongeluk als ze hem openmaken, jij bent meteen gewaarschuwd en de kat laat het waarschijnlijk daarna uit zijn hoofd.

Hier was het in elk geval bijzonder effectief!

noran
Berichten: 35
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:25

Hahahaha... slimme kat }>

Maar een andere optie is:
Plak een handdoek-haakje aan de zijkant van je koelkast. Bevestig (als het kan) een elastiek aan je deurhendel. Haak het elastiek achter het haakje als de deur dicht is.

Succes Haha!

Cer

Berichten: 30141
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 13:31

Lielle, naar dat kinderslotje ben ik erg benieuwd, als je het zou willen vragen, graag! Wat voor een kat is dat, die dat kan?? Ik vind die deuren best wel goed sluiten...het moet een sterke zijn dan!

Dat alarm...ik vrees dat dat niet gaat werken, dit monster is helaas van heel weinig dingen onder de indruk, vooral qua geluiden (nee hij is niet doof, maar komt wel bij een doofstom gezin vandaan, harde plotselinge geluiden is hij waarschijnlijk gewend?)...

Dat elastiekje is ook een goed idee... Nu als ik thuis ben doe ik datzelfde maar dan met een touwtje... Als ik wegga, durf ik dat niet aan, dus vandaar die vuilnisbak. Dat ik niet aan een elastiekje dacht!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:38

Mijn katten maken eigenlijk ieder kastje open behalve de koelkast.... ik hoop dat dat zo blijft!

In de keuken hebben we op ieder kastje, ook de kastjes boven het aanrecht, haakjes moeten maken. Toen we dat nog niet hadden, was het iedere dag raak. Iedere keer de inhoud van een ander kastje door het hele huis.

Leuk hè, die katten! Maar ik kan toch ook weer niet zonder ze....

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:41

Tjee.. Deja Vu Haha!

Is het een siamees?? Haha! Wij hebben namelijk een siamees gehad die werkelijk waar alles open kon maken, buffetkast, koelkast, deuren enz.. Je kon het zo gek niet bedenken, hij kreeg het open Haha!

Ik weet niet wat mijn moeder er aan deed om hem buiten de deur te houden, zal het eens aan d'r vragen Haha!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:47

Wat komt dit toch allemaal bekend voor. Ik heb 3 van die rakkers rondlopen en in de keuken is ieder deurtje van een elastiekje voorzien (zeeeerr fraai gezicht). Er staat een pedaalemmer in de keuken maar die is niet bruikbaar, ja, wel als je de volgende dag de inhoud ervan weer van de vloer wilt vegen.

In de woonkamer is de deurknop naar boven gezet zodat ze niet door het hele huis kunnen gaan zwerven omdat er eentje zonodig aan de knop moest gaan hangen waardoor de deur opengaat.

Met de koelkast heb ik nog geen probleem gehad, behalve dat ik er iets uitgehaald had en hem niet direkt dichtgedaan had. Toen ik hem alsnog dicht wilde doen, werd ik door 4 heel onschuldige oogjes (vanuit de koelkast) aangekeken. Schijnheilig Ze mogen van geluk spreken dat ik de deur niet zonder te kijken dicht had gedaan!

Maar inderdaad: ik zou ze voor geen goud willen missen!!

Jola


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 15:42

Typisch iets voor katten hoor.
Mijn schoonouder hadden ook zo'n kat. Die organiseerde alles samen met de hond. De kat klauwde de koelkast open en de hond haalde alles leeg. De kat zat er dan heel relaxed naast en ving alles op wat de hond liet vallen.
Bij mjin schoonouders stond er altijd een zware stoel voor de koelkast.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-02-03 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 15:44

Poeh, de rakkers van mij hebben gelukkig de koelkast niet ontdekt. Maar kruipen wel in mijn kleding kast om zo op iets zachts te liggen, de boeven.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 15:52

Klinkt bekend. Zelfde verhaal bij mijn ouders - katten samenspannend met hond(en). Zij hebben een of ander scharnierend klemmetje op de koelkat wat je opzij doet voordat je de deur open maakt.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Cer

Berichten: 30141
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 15:55

Eleonoor schreef:
Poeh, de rakkers van mij hebben gelukkig de koelkast niet ontdekt. Maar kruipen wel in mijn kleding kast om zo op iets zachts te liggen, de boeven.


Oh ja dat doet die andere.... alleen vind hij het dan wel de bedoeling dat het precies zo ligt zoals hij wil, dat betekent dat alle tshirts, truien e.d. uit de kast moeten....

Trouwens, het zijn Maine Coons, niet eens Siamezen... Haha! een beetje dommekrachten zeg maar... ze zijn te suf om een lichte deur open te duwen die op een kiertje staat, maar trekken dus met gemak de meest zware dingen aan de kant, vaak geheel per ongeluk. Ik hoop ook maar dat hij het vergeet ofzo Verward

Maar inderdaad, ze zijn zoooo gezellie! Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:00

Cer schreef:
Tot mijn grote verbazing (en irritatie!!) kan 1 van mijn twee huiskamertijgers sinds kort de koelkast openmaken. Dat heeft me al wat vleeswaren gekost (ik dacht dat ik de deur niet goed sloot)... en ik ben het nu een beetje beu. Dus staat de vuilnisbak ervoor.... Maar handig is anders... Frusty

Bestaan er kinderslotjes oid voor koelkasten ?? Iemand ervaring met huisdieren die koelkasten openmaken??
Mijn overige kasten zijn ook al kat-proof, maar ik had niet verwacht dat ze dit konden....


Mijn kater doet dat dus ook! Ik dacht in het begin ook dat ik de koelkast niet goed had afgesloten maar ik heb hem daarna op heterdaad betrapt. Ik kan gelukkig de keukendeur dicht doen en hij vergeet het ook weer na een tijdje. Ik geloof wel dat er een soort van slotjes bestaan voor de koelkast. Mijn katten maken eigenlijk ook alle kasten open Lips are sealed erg frustrerend.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:19

Die van ons doet het ook, gelukkig geen andere kasten *even afkloppen*.
Wij hebben een kurk een beetje taps toelopend gemaakt en zetten zo de deur klem. Het werkt goed, hij komt er echt niet meer in. Na een week ofzo vergeten we het weer, is hij het ook weer vergeten, tot na een maand ofzo weer de koelkast openstaat.
Overigens hebben wij sindsdien zijn blikvoer niet meer met een plastic zakje erover, maar in een afsluitbaar doosje, ook bij het andere vlees kan het niet. Het is nu ook niet meer zo interessant om de deur open te maken voor hem.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bolletje29, ChanelR, chinnie, DWitzel, Eleeke, Facebook, Geerten, IASCrawler, limagirl, NadjaNadja, nafkedemi, Poety, Schuur_, Shari_B, Tazzey, Thrive en 118 bezoekers