Zijn er hier ook mensen die politie te paard zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Zijn er hier ook mensen die politie te paard zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 18:35

Ik was er benieuwd naar of er hier op bokt ook mensen zijn die politie te paard zijn of die er mee bezig zijn om te worden.
Zo ja, zou je er iets over willen vertellen??

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:08

ik wil het later heel graag worden...
maar ik vind het jammer dat je dan eerst zoveel jaar
gewoon politie moet zijn, dit wil ik namelijk niet Lachen

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:14

ik ben ook geinteresseerd ivm een spreekbeurt van mijn dochter! Haha!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:17

De bereden politie in Amsterdam houdt geregeld open avonden waar je gratis heen kunt om uitleg over de training te krijgen en een kijkje in de stallen te nemen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:48

Ilindra is politie te paard pb haar eens

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:12

Het lijkt mij ook heel erg leuk om te doen maarja ik moet nog wel een tijdje wachten voordat ik van school af ben Pling

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:19

De bereden Brigade doet/deed trouwens ook soort clinics geven op uitnodiging. Dan komen ze gewoon naar jouw manege en dan geven ze les met onder andere paraplu's, allerlei geluid en klapperend zeil.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:34

Ilindra is niet bij de bereden politie, ze rijdt wel paard, en is wel politie-agente Haha! Maar ze werkt met een hond, niet met een paard Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:40

Oeps dat heb ik dus even verkeerd begrepen, omdat ze in een ander topic zei dat ze met de ME meeging naar de demonstratie in Amsterdam. Maar zou ze toch niet meer info hebben dan de meeste mensen hier???

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:27

Misschien dat ik het later wil worden.. maar kweet het nog niet.. k heb wel een keer op een politie paard gereden was super lauwsz alleen wel hooooog.. Haha!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:50

sarabande schreef:
Ilindra is politie te paard pb haar eens


Ilindra werkt bij de hondebrigade, mijn tante is wel politie te paard

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:41

Ik ben zelf een aantal jaren geleden bezig geweest met sollicitaties bij de politie heb ook de testen goed doorstaan alleen daarna hoorde ik dat het 7 jaar duurt voordat je misschien bij de bereden politie kunt werken.

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:37

ik wil het ook worden en hoelang het duurd maakt me niks uit daarna heb ik wel een leuk beroep wie heeft er een site waar je kunt kijken over info? bestaat er zo`n site?http://www.politie.nl ofzo

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:59

Maar je moet in eerste instantie bij de politie gaan omdat je het werk leuk vind en niet omdat je zo graag in je uniform op je paard door amsterdam of rotterdam wil banjeren.


Het gaat om het politie werk en daarnaast heb je kans om door te stromen naar de bereden politie.


Anders kun je beter een ander beroep kiezen met paarden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:35

Je moet eerst idd zoveel jaar bij de politie zijn, voordat je je voorkeur om bij de bereden politie te willen mag geven. Ze hebben trouwens liever mensen die niet rijden, zodat ze het vanaf de basis goed kunnen leren.

Ik heb trouwens ook meegedaan aan de sollicitatie procedure, maar door een af andere vage reden vonden ze mij niet bij de politie passen. Het kwam er iig op neer, dat die man mij niet mocht. Verder belden ze me ook gewoon op m'n werk en gingen ze referenten bellen die ik helemaal niet had opgegeven, dat vond ik ook zo vreemd. Nou ja, ik had er iig mijn buik vol van en iedereen die mij kende verklaarde de politie voor gek dat ze mij niet namen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:43

Ik ben idd hondengeleider en geen beredenen, ik doe wel elk jaar mee aan de politiekampioenschappen te paard dus daar zal de verwarring vandaan komen Haha!

Je moet inderdaad eerst een aantal jaren op straat hebben gewerkt voordat je kan solliciteren bij de beredenen.
Daarnaast duurt de opleiding nieuwe stijl 4 jaar.
Je moet dus eerst 4 jaar naar school en stage lopen en daarna nog werkervaring opdoen.
Dan moeten er nog vacatures bij de paarden komen en dan moet je nog aangenomen worden.
De kans is dus vrij groot dat je nooit bij de paarden terecht komt.

Maar aan de andere kant, ik wilde graag hondengeleider worden en bij de M.E en dat is me ook gelukt, het is dus zeker niet onmogelijk.
Realiseer je wel heel goed wat politiewerk inhoudt, kun je er tegen om bij ernstige/dodelijke verkeersongevallen te zijn.
Sta je stevig genoeg in je schoenen om te bemiddelen bij relatie/gezinsproblemen.
Heb je het geduld om met drunkieĀ“s en junkieĀ“s om te gaan.
Wat ik probeer te zeggen is, staar je niet blind op de paarden, dat is maar een heel erg klein deel van het werk.

Je kunt wat meer info over de paarden vinden op www.klpd.nl onder openbare orde kom je van zelf de paarden en honden tegen.

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:32

Hallo,
Ik heb geen ambities om bij de bereden politie te gaan,
Maar krijg wel les van een instructeur die bij de bereden politie zit Haha!