Rhino

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Rhino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 12:53

Wilde alleen even waarschuwen dat rhino net over de grens met Belgie is geconstateerd, inmiddels zijn 8 paarden overleden. Maneges zijn gesloten en naar laatste berichten ook een transportverbod op paarden. (Inmiddels schijnt ook een paard in Valkenswaard aan rhino te zijn overleden.)

Groetjes, Gisela

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:00

nou dat is dan lekker !! bij mij in de buurt hoe kom je aan die informatie??groetjes Naiomi

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:07


naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:11

oh thanx ik hoop dat ik er geen last van zal krijgen ze staan op een wei best afgelegen dus minder kans *zucht*

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:19

Weet er iemand hoelang dat virus in het paard kan zitten voor het uitbreekt.
Het zit namelijk zo: ik woon in Hasselt mijn paard staat in Eksel en bij mij op de manege rijdt er een vrouw (vrijdag) die door de week in manege Allius in Alken rijdt. Het is wel al 2 weken geleden dat ze nog geweest is (wegens een trouw). Maar ik zit hier toch echt met een ei hoor Verward
Mijn paardje heeft altijd thuis gestaan en staat nu 3 weken op de manege en dan zou ik nu zoiets aan de hand krijgen. Ik mag er niet aan denken.
Ze is wel ingeënt maar dat helpt niet.
Vanaf zondag was er op onze manege wel een verbod van vervoer van paarden.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:31

silleke bij het antwoord van sugermiss staat een link naar de keerhoeve,mijn oude paardenarts,en als je die link aanklikt kom je bij de verhandeling van rhino,wordt alles duidelijk uitgelegd.
hopelijk blijf je er van verschoont
veel sterkt..

rinus

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:35

Ik heb vorige week nog bij de dierenarts geïnformeerd, maar er moet echt neus aan neus kontakt geweest zijn of je moet een kodder neusslijm op je jas hebben en binnen en half uur die klodder bij een ander paard aan z'n neus smeren, wil je de Rhino overdragen. Rhino overleeft niet langere tijd op kleding o.i.d.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 18:31

Ik heb het nieuws uit een Belgische krant, Belang van Limburg, ze hebben ook een website waarop je de berichten kunt lezen.

Wat ik ervan begrijp is dat de incubatietijd 4 dagen is maar dat er ook paarden zijn die "drager" van het virus kunnen zijn.

Groetjes, Gisela

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:19

Zoals Rinus al zegt, klik op de link en lees het geheel aandachtig door. Betere info kun je niet krijgen.