Tigra, je bent er echt niet meer ;( 't gaat niet..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Tigra, je bent er echt niet meer ;( 't gaat niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 00:43

Het begint nu pas echt door te dringen en het bevalt me niks. Overal zie ik dingen die met haar te maken hebben, dierenwinkels waarvan je niet wist dat ze bestonden, overal hondensnacks op plekken waar je ze niet verwacht, spelende hondjes met lieve baasjes, het kale plekje in huis...

Ik mis haar verschrikkelijk en nog steeds verscheur ik diep als ik mezelf tot de realiteit breng dat ik haar in dit leven echt niet meer zal zien, vasthebben, kroelen, spelen... haar vachtje, haar pluimstaartje, haar glinsterende oogjes...

Het klopt gewoon nog steeds niet, hoe kan het nou dat ze er niet meer is? Waarom is haar plekje leeg? Waarom hangt haar halsbandje aan m'n tas en niet meer om haar nekje? Waarom zo jong? Waarom.... waarom... ik heb haar nodig... ik mis haar zo... ik huil m'n ogen rood...

Ik zoek afleiding, ik ben naar Parijs geweest, ik heb nooit heimwee, ik heb nog nooit zo'n heimwee gehad als dat weekend, huilend de grens over, huilend weg van haar, alsof ik haar weer achter moest laten ookal leeft ze in m'n hart. Op de terugweg hoe dichterbij huis des te moeilijker het was, wetende dat weer de confrontatie er was, geen piepende Tigra die van blijdschap haar plasje echt niet meer op kon houden, de mand die er niet meer stond... achter de bank echt leeg, in de tuin echt haar grafje... zichtbaar in huis alleen haar foto's...

Steeds meer dringt het door en nog nooit heb ik zo erg terug verlangt naar het verleden... het lukt gewoon nog niet om te wennen... nog steeds hoop ik dat ik wakker word uit een te lange nachtmerrie... helaas, elke ochtend de waarheid, ze is er niet meer... elke avond de tranen... elke avond huilend in slaap vallen, moeilijk in slaap kunnen vallen, zoveel tranen alsof ze nooit ophouden...

Soms is het leven niet eerlijk, mensen zeggen dat alles gebeurt om een reden, dat het voorbestemd is... maar waarom is het voorbestemd dat Tigra, mijn hart, zo ontzettend vroeg van me is weggenomen? Ik heb langer met haar gehad dan het ziektebeeld naar verwachting had, maar toch? Waarom mocht ze maar 8 jaar worden? Ze zal vast gelukkig zijn bij de Rainbow Bridge, toch had ik het liefst dat ik haar nog bij me had. Dat ze niet meer ziek is vindt ik heerlijk, maar ik zit met de leegte, de pijn, het verdriet... geen Tigra meer... Ik mis haar als nooit tevoren...
Huilen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 09:20

Oh meis.... Scheve mond dat het erg was dat wist ik, maar dat het zo erg is, nee.... dat had ik niet gedacht. Ik zou willen dat ik iets voor je kon doen maar ik zou niet weten wat... Echt heel veel sterkte en als je het even niet meer trekt... de deur staat altijd open.

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 09:45

Jeetje heel veel sterkte. Meer weet ik even niet te zeggen.
Kan wel zeggen dat het nooit helemaal weggaat, maarja daar heb je op dit moment niets aan, iig heel veel sterkte!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 09:53

Mayo, geloof me nou, het vergaat mij exact hetzelfde hoor, als ik een hond verlies! Bessie was mijn maatje door dik en dun, ze was altijd bij me toen ik opgroeide. Toen ze dood was duurde het maanden en maanden voordat ik er normaal over kon praten. Ik ontvluchtte het huis een beetje om haar afwezigheid niet te hoeven zien. Ik ben met mijn hele doen en laten op de aanwezigheid van mijn hondje ingesteld dus er valt nogal wat weg als die dood is. Met niemand ga ik zo intensief om. er is geen mens die altijd bij me is, zoveel als mijn hondje. Dus wat verwacht je dan? en iedere keer opnieuw als ik een hond verlies denk ik "ik begin er niet meer aan, dit kan ik niet nog een keer meemaken". Je zult ooit wel weer een hond hebben en daar ga je weer zoveel van houden, want honden zijn nu eenmaal gemakkelijk om van te houden, gemakkelijker dan mensen. Alleen moet je niet denken dat je er gemakkelijk van af komt, als je zo'n maatje verliest hakt er dat nu eenmaal flink in en daarom zit er zo'n enorm rouwproces aan vast. En daar is heel veel tijd voor nodig.

De hond is de betere mens

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:00

Lieve Mayo, ik herken jouw verhaal heel erg. Heb in mijn leven afscheid moeten nemen van twee katten en een pony, en elke keer was het gemis zo groot. Hoewel ik echt wel wist dat ze ziek of oud waren, en dat we ze moesten laten gaan, en dat het beter was zo. Maar vervolgens word je overal waar je komt met je overleden diertjes geconfronteerd, achter elke deur in huis die zomaar open gaat lijkt je beestje tevoorschijn te komen, hoe vaak ik wel niet heb gedacht dat een jas op een stoel onze lieve kat was - en toen was hij al maanden geleden overleden.

Dit verdriet slijt maar heel langzaam, maar er is één troost: DAT het slijt is een ding dat zeker is. Tigra is zo lang een deel van je leven geweest, het zou ook wel raar zijn als je het allemaal in één keer een plekje kon geven. Ik kan je alleen maar heel veel kracht en wijsheid voor de komende tijd toewensen, jouw verdriet kan ik niet minder maken (hoewel ik zou willen dat ik het kon...).

Dikke knuf!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:14

Het verdriet om het verlies van een dier kan net zo erg zijn als het verdriet om het verlies van een familielid. Mensen die geen dieren hebben kunnen dat maar moeilijk begrijpen en dat maakt alles extra lastig. Maar het is dus heel normaal dat je er nog zo vreselijk veel moeite mee hebt en daar hoef je je niet voor te schamen en dat verdriet hoef je ook niet te onderdrukken.
Het verdriet zal in de loop van de tijd heus slijten maar het zal nooit weg gaan. Ik hoop dat je je verdriet snel een plekje kunt geven in je hart naast de mooie herinneringen aan Tigra.


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:33

ik zit hier met tranen in mijn ogen, omdat ik precies weet wat je voelt, ook mijn beste vriendje is pas ingeslapen, vandaag precies een week geleden om precies te zijn. Ik herken het moeilijke slapen en elke keer wakker worden met de hoop dat je vriendje er weer is. Het doet zo'n pijn..
Als je erover wil praten mag je pb'en.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:23

Hmmm ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Jacky is niet eens dood, ik ben pas weer bij haar geweest, maar ik mis haar nog steeds heel erg. Ik dacht na een half jaar over haar heen te zijn en weer naar haar toe te kunnen, 's avonds werd ik overspoeld door verlangen naar haar.
Ik kan me alleen maar voorstellen hoe moeilijk het mnoet zijn als ze dood zou ziojn, als ik niet eens meer naar haar toe zou kunnen.
Heel veel sterkte de komende tijd, mijn pb box staat open voor je!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:33

Lieve mayo,
Ook ik begrijp heel goed hoe jij je voelt.. maar denk aan 1 ding..je hebt Tigra een super leven gegeven en daar is ze je dankbaar voor, dat weet ik zeker. Ook zal je het verdriet altijd behouden, er komt een heel mooi plaatsje in je hart voor dat verdriet, zodat het dragelijk wordt.
Je hebt het beste gedaan voor haar!!
En ook mijn PB box staat open als je iets kwijt wil!!
Hele vel sterkte ook van mij..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:13

aaah meisje toch.
het is wel normaal dat je ej zo voelt Tigra was een heel deel van je leven en dat is ineens weg..

Het verdriet slijt nooit jaren later zul je nog op sommige momenten zoveel verdriet kunnen hebben.
maar je kunt je verdriet wel een plekje geven.
een plekje waar het weg is als je aan alle leuke dingen denkt met tigra.
Als je dat plekje hebt gevonden voor je verdriet denk je met een glimlach aan haar terug hoe ze soms kon doen en aan de maffe dingen die ze uithaalde.

sterkte en mocht je ene keertje willen uitwaaien hier weet je me te vinden he?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:41

sterkte meis. Ik begrijp je ook heel goed.
Ik weet verder niks om te zeggen.... sterkte

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 17:26

Bedankt voor de lieve sterkende woorden... ik weet 't gewoon allemaal even niet meer... het is zo raar, ik zit hier m'n laatste minuten weg te tikken op kantoor en alsnog heb ik 't gevoel dat als ik naar huis ga, dat ze er gewoon is, terwijl ik weet dat het niet zo is....

Ik voel me gewoon op en top kl*te! Verliezen is erg, maar zo erg? Gatverdamme.....
Verdrietig

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:33

jeetje wat erg voor je. Heel erg veel sterkte he.

ik zou er ook niet aan moeten denken als ik mijn cavia (tja klinkt heel stom) moet missen. Als zij (want ze is al ongeveer 5 ofzo) dood gaat weet ik het ff niet meer zo leeg en stil. Niet meer dat geschooi als je aan tafel gaat zitten en ook geen gepiep meer als je de koelkast open doet.

En waarschijnlijk kom je er ook niet zo snel vanaf. Misschien is juist veel erover nadenken de oplossing je moet het maar proberen!!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:10

ik heb dat ook heel lang gehad, en soms nog wel eens, dan ben je een eitje aan het koken ofzo, maar dan hoef je er bv niet nog een extra te koken, of je wilt even roepen, maar denk dan, ohnee hij komt niet meer.
Heel veel sterkte

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:23

Heel normaal hoor.... ik weet precies hoe je je voelt.. heb hetzelfde meegemaakt en dat sneed door mijn ziel.. ik moet er nu niet aan denken dat ik 1 van mijn hondjes kwijt raak..
Het verdriet zal echt nog wel een poos blijven maar heel langzaam gaan de scherpe kantjes er een beetje vanaf... en dan wordt je weer geconfronteerd met dingen waardoor je spontaan in huilen uitbarst, maar toch kan je op een gegeven moment weer lachen... Tigra zal nooit uit je hart verdwijnen maar krijgt daar straks een eigen hoekje.. echt waar, het komt goed, geef het tijd.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 23:06

Bedankt lieverds Lovers

--------------------------------------------------------------

Een traan bereikt het einde van mijn gezicht
hij fonkelt in de straaltjes van jouw licht

jouw licht laat mij beseffen dat je van boven op mij schijnt
aan mij denkt en niet uit mijn hart verdwijnt

ik weet dat je er echt niet meer bent
je bent het mooiste gouden hart wat ik heb gekend

zo puur, zo eerlijk, zo lief, zo vertrouwd, zo zacht
ik leef op kleine beetjes kracht

jouw kracht wat in mijn hart overblijft
jouw liefde wat in mijn zee van gevoel meedrijft

ik verdrink in mijn tranen van gemis
doordat mijn lieve kleine schat er niet meer is

mijn straaltje geluk en licht in mijn leven
ik sta te rillen en te beven

elk spiertje in mijn lichaam verlangt ernaar om bij je te zijn
en alles even niet meer te voelen, die intense pijn

ik heb je nog zoveel vreugde, aandacht en liefde te geven
ik heb je o zo nodig in m'n leven

onbegrip, verdriet en pijn vervult mijn hoofd
omdat jouw levenskaars voorgoed is gedoofd

in mijn hart en elke vezel in mijn lichaam voel ik jouw licht
en weer een traan die het einde bereikt van mijn gezicht...

--------------------------------------------------------------

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

wouter

Berichten: 63
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 00:21

ik hoop echt en dat zeg ik met heel mijn hart dat je nooit zoiets meemaakt als dat ik dat heb meegemaakt, en dat doet niets af aan het verdriet je nu hebt van je hondje geloof ik dat het was. maar volgens mij ben je een erg emotioneel persoon en als je meemoet maken wat ik heb meegemaakt dan denk ik dat je geen zin meer in het leven hebt. Het leven gaat gewoon door hoe hard dat ook is. het neemt je verdriet niet weg. Maar denk ook eens aan dingen die nog veel erger zijn, je ouders verliezen je broer of zus of je vriend vriendin. Die dingen zijn nog erger.

Heb respect voor elkaar. Het leven bestaat maar uit twee dingen EMOTIE en GEVOEL.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 00:27

Daar denk ik heus wel aan, maar dat is niet het verdriet en de pijn waar ik nu mee te maken heb. Ik heb m'n dierbare hondje verloren. Ik snap heus dat het met een mens anders is, zwaarder dan dit denk ik, maar voor nu even niet. Ik heb geen behoefte om na te denken over wat erger is dan dit, dit is wat ik nu voel, als ik ook nog aan andere dingen ga denken dan word het voor mij nu even onrealistisch, ik heb te maken met het verdriet en de pijn om mijn hondje, dat voelt nu voor mij even als het ergste..

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 08:03

Meis, heel erg veel sterkte. Heel naar te lezen dat je helemaal niet heppie bent op het moment. *kus*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 09:07

Nou Wouter, ik kan niet over jouw verdriet oordelen, maar jij niet over het onze. Wat de een kan voelen, kan de ander niet voelen, vandaar soms domme opmerkingen van mensen als "het is toch maar een dier?". De liefde voor mijn hond is niet minder dan voor die van een mens. Dat staat op gelijke hoogte. Een hond is ook een familielid voor mij, een broertje of zusje, whatever. Ik denk echter wel dat ik het heel, heel zwaar ga krijgen als ik mijn moeder of zo verlies. Dat moet rampzalig zijn voor mij. Ik kan het verlies van een hond eigenlijk al bijna niet bolwerken. En vergelijk iemands verdriet niet met iets wat nog erger is. Er is ALTIJD wel iets ergers te bedenken. Jij hebt "alleen maar" je vriendin verloren, anderen verliezen in een oorlog hun familie, hun leefwereld. Is ook erger. MAar daar moet niemand bij jou mee aankomen natuurlijk, logisch. Iedereen heeft recht op zijn eigen gevoel en verdriet. Misschien is het wel goed om te denken aan iets dat erger is, misschien helpt dat met relativeren en maakt dat het dragen makkelijker. Maar omdat veel mensen denken dat mensen belangrijker zijn dan dieren, wil dat nog niet zeggen dat dat voor iedereen gevoelsmatig ook zo geldt. Want zo werkt het bij mij dus niet. Bij mij zijn dieren net zo belangrijk als mensen. Sterker nog; als er iets met mensen gebeurt vind ik dat erg, maar als er iets met honden gebeurt, vind ik dat verschrikkelijk. Ik kan je dat niet uitleggen, het is nu eenmaal zo.

De hond is de betere mens

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:11

Wouter, ik vind het heel erg wat jij hebt meegemaakt en zoiets wens je je grootste vijand nog niet toe, maar ik denk niet dat jij kunt oordelen over het verdriet van anderen. 'Er zijn nog wel ergere dingen op de wereld' vind ik de grootste dooddoener die er is. Stel: je vader komt om bij een auto-ongeluk, of je hele gezin komt om bij een auto-ongeluk. Dan zou het tweede erger zijn dan het eerste, en dan zou je om het eerste minder of misschien wel helemaal geen verdriet mogen hebben omdat het altijd erger kan? Ik denk niet dat je zo kunt redeneren. Relativeren is prima, maar gevoel en emotie zijn heel persoonlijke dingen.

En het enige wat ik kan hopen is dat jij, Mayo, je verdriet snel een plekje kunt geven, zodat je je leven weer kunt oppakken.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 12:16

Ilo, dank je lief...

Desiree, Karin, bedankt voor het helpen verwoorden. Ik kwam er niet helemaal uit. Thankx!!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:30

Mayo....ik snap dat je Tigra mist, en dat een andere hond nooit helemaal Tigra's plaats kan innemen. Maar hebben jullie er weleens over nagedacht om een nieuwe hond te nemen? Er zijn zoveel honden in asiels die een goed baasje zoeken....

Je suis Charlie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:36

Ach Mayo, ben allang blij dat ik de enige niet ben die er zo over denkt en voelt, en dat er dus veel meer mensen zijn zoals ik.

De hond is de betere mens

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:21

Cassidy ik denk dat je daar wel een punt hebt..wel een gevoelige..
Mayo, ik denk dat dat wel te overwegen is, of niet? Je hebt dan niet meer het lege gevoel als je naar huis moet, er is dan wel iemand die je opkomt zoeken als de deur open gaat, en je kan weer naar buiten en spelen met een nieuw kameraatje!
Ook weet ik zeker dat Tigra je dankbaar zou zijn als je zoiets zou doen (een hond uit het asiel), je helpt tenslotte een soortgenoot van haar en geeft die een super leven!! Daarvoor zou ze je wel heel dankbaar zijn, maar ik weet niet of je al zo gedacht had.
In ieder geval nog heel veel sterkte..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, alweerkwijt, BingBot, Carowl, F_Orumster, Firegirl, Frummel01, GoogleAdsense, Jintexx, Laj1, Lanoca, Leukertje, lindo, Marjo, meniekske, mmajar, ogidni, Saaams, Selina, Siebel, Silly_Woman en 66 bezoekers