leren rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 10:12

Ik heb voor mezelf besloten dat ik toch wel graag leren rijlaarzen wil hebben. En omdat ik volgende week de hele week vrij ben moet het dan gaan gebeuren. wat is nu een goede winkel om rijlaarzen te halen? en waar moet ik opletten?

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:26

bij een goede ruitersportzaak waar ze goed je voet opmeten. Als je leren laarzen koopt moet je er ook op letten dat de schacht hoog genoeg is. Laars zakt namelijk in. Ik heb eerst met een hakje in de laars gereden, na een paar maanden kan dat eruit. Ik heb mijnb laarzen nu een jaar of vijf en de schacht had achteraf nog wel iets hoger gekund.
Ik heb trouwens veel plezier van het merk Cavallo

Elles_Vrijenesse
Berichten: 56
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:30

Vul bij de zoekfunctie leren rijlaarzen in... Haha!
Zijn er echt al heel veel van geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:31

Gewoon in een goede ruitersportzaak gaan kijken, je benen laten opmeten en vooral veel passen (auwww). Haha! Ik heb m'n eerste paar bij Divoza gehaald, een paar Petri's. Ben nu overgestapt op Derby. Succes

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:02

Ik ben in het gelukkige bezit van een paar Cavallo’s. Die werden op maat gemaakt, omdat ik niet in de standaard maten paste. Ze zijn nu ongeveer anderhalf jaar oud, en zien er echt nog prachtig uit. Je zou denken dat ze recht uit de winkel komen.
Omdat ik elke dag met mijn laarzen rijd, heb ik gekozen voor gewoon rundsleer, ipv kalfsleer, omdat kalfsleer eerder slijt. Je kan bij Cavallo gewoon zeggen dat je dat wilt, en dat maken ze dan precies zo voor je in hun fabriek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:33

Je moet er wel rekening mee houden, dat je voor maatwerk iets extra kwijt bent. Ook ik moest daar aan geloven omdat ik niet in een standaard maat pas. Ik geloof dat het voor de Derby's iets van 50 of 60 eoro extra was.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:39

Bij mij was het juist goedkoper, omdat ik ipv kalfsleer, rundsleer wilde hebben, dat heeft een hoop gescheeld.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:41

je kunt ook even info vragen bij Vrielink, daar heeft Saskia ook dr leren laarzen vandaan. Petri's dacht ik

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:48

Ik heb mijn laarzen ook bij een kleinere ruitersportzaak gehaald bij ons in de buurt. Die staan erom bekend dat ze maatwerk leveren en heel precies alles opmeten. Ik heb een paar Petri laarzen. Ben ik heel tevreden over. Ze zijn nu vier jaar oud en nog als nieuw.
Ik weet niet waar jouw paard staat, maar als er veel modder aan te pas komt (alleen een buitenbak), zou ik laarzen met rubberzolen pakken, leren zolen zijn dan zo kapot. Nou succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:30

Ik heb zelf mijn PetriĀ“s bij de Heja in Garderen gehaald.
Een erg goede zaak met goed advies, ze hebben verschillende merken en nemen ruim de tijd.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:32

Mijn eerste paar heb ik bij hulsebosch vandaan.Dat waren petrie's en ik heb er alleen maar slechte ervarinbg mee.
niet alleen met de laarzen zelf maar ook de manier van opmeten klopte niet omdat na een maandje toen ze ingezakt waren ze dus veel te laag werden.

Nu heb ik cavallo's via Vrielink zitten heel mooi (heb ze nu bijna een jaar) en over het merk ben ik ook goed te spreken ze zien er nog heel mooi uit en gaan totnu toe nergens kapot terwijl de petrie's dat binnen notime waren