Zadeltassen...info gevraagd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monday

Zadeltassen...info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:15

Komende zomer ga ik een weekje met mijn paard op vakantie en ga dan dus alle dagen buitenrijden. Continue met een rugzak rijden vind ik niets dus het lijkt me dan wel handig om wat spulletjes in een zadeltas te kunnen stoppen. Nou heb ik dus een dressuurzadel en daar zitten niet van die ringen aan de achterkant. Bij Divoza zag ik wel zadeltassen voor achter het zadel, maar wie heeft er ervaring mee in combinatie met een dressuurzadel? Of met andere tassen die makkelijk te bevestigen zijn (aan voor- of achterkant)? Merk, prijs en ervaring is meer dan welkom.

Marije_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:56

ik ga in september waarschijnlijk ook een paar daagjes weg ik heb gewoon een veiligheidszadel duss kan geen antwoord geve op j vraag maar er rijdt iemand met mij mee die wel een dressuurzadel heeft.. ik zal het haar morge eens vragen oke?

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:58

Ik heb ook zadeltassen die achter het zadel zitten, (heb wel een vz zadel, maar daar zaten ook niet van die ringen aan) Ik heb van BR. Daar zaten ook nog gespjes aan, die om de singelstoten moesten geloof ik, net zoals een shabrak zegmaar, maar dan aan de anderen kant

met een rugzak rijden is erg vervelend vind ik, vandaar dat ik toen ook een keer die zadeltassen heb gekocht, maar heb ze al een itjdje niet gebruikt

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:31

ik heb ook een ringetjes-achter-loos-zadel.
Ik heb een nylon touwtje die ik dan aan de voorste ringen knup en dan onder het zweetblad doorhaal, strak achter het zadel trekken en dan op de juiste plaats sleutelbosringetjes knopen.
Je kan ook kleine musketon haakjes gebruiken maar die kunnen bij teveel gewicht knappen

Antheman

Re: Zadeltassen...info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:35

Je kunt de zadelmaker vragen ringetjes aan de achterkant te maken!

Heb ik ook gedaan. Het zadel moet dan wel uit elkaar, het is dus niet goedkoop.

Verder had je vroeger een bananentas, met een soort pin, die onder het zadel doorging. Die hoefde je niet achterop met ringetjes vast te maken. Was te koop bij Hypodrama winkels . Wellicht is er nog eentje te koop.
Maar hoe stabiel dit ligt, daar heb ik geen idee van.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 21:46

Antheman schreef:
Je kunt de zadelmaker vragen ringetjes aan de achterkant te maken!

Hihi...no way dat ik aan mijn Passiertje ringetjes laat maken. Ik ben niet zo'n buitenrijder dus aan mijn zadel geen polonaise

Het zal echt een zadeltasding moeten worden dat zonder ringetjes vast kan.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:46

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 22:33

@ Eilandje: superbedankt voor je link!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:34

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:36

Wat zou je dan allemaal mee willen slepen???
Als ik ga rijden, dan hooguit een heuptasje. De rest in een zakje van mijn 100.000-zakjesvest en klaar is kees. Hoevenkrabber, telefoon en wat te snoepen, meer heb ik nooit bij me.
halsterhoofdstel, van Lybbis, touwtje erbij en wie doet je wat.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 00:04

ikke schreef:
Wat zou je dan allemaal mee willen slepen???
Als ik ga rijden, dan hooguit een heuptasje. De rest in een zakje van mijn 100.000-zakjesvest en klaar is kees. Hoevenkrabber, telefoon en wat te snoepen, meer heb ik nooit bij me.
halsterhoofdstel, van Lybbis, touwtje erbij en wie doet je wat.

Ik heb dus geen zin in heuptasjes en dat soort dingen. Het is overigens niet de bedoeling om mijn paard als pakezel te gaan gebruiken hoor. Een 100.000-zakjesvest heb ik niet en ik hou niet van rammelende dingen in zakken enzo. Dus die dingen die jij opnoemt (aangevuld met fototoestel, portemonnee en mss wat eten en drinken) wil ik dus in een zadeltasje kunnen stoppen.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:34

Bij dagtochten is een zadeltas gewoon handig

Wat ik meeneem in zo’n situatie: regenjas, wat eten en drinken, identiteitskaart en wat geld, een zakmes, een hoevenkrabber en een halster en touw. Dat krijg ik onmogelijk in een heuptasje. Mijn gsm zit altijd in mijn rijbroek, zodat ik hem bij de hand zou hebben moest ik vallen ofzo.

Wat ook handig kan zijn, maar zelf heb ik dat niet, is een opplooibaar emmertje om drinken mee te kunnen geven.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:39

zadeltassen van divoza zijn eigelijk alleen geschikt voor dagtochten.
ik heb van ortlieb via de bever www.bever.nl echte zadeltassen voor trektochten gekocht (duur dat wel) en je kan bovenop nog een soort bananentas binden. Ook eentje van ortlieb. Hun fietstassen zien er bijna hetzelfde uit en het systeem met de banaanbovenop werkt ook bijna hetzelfde. Ik zou zeggen ga eens kijken daar.

ik zal ook een fatsoenlijk foto's maken van de complete opstelling op mijn paard

Afbeelding

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 13:00

Voor mij is het ook voor dagtochten hoor, geen trektocht ofzo. Als ik gewoon een buitenritje ga maken hoeft dat ook echt niet mee, maar als je een uur of 4-5 onderweg bent is het wel lekker.

Delphi2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:09

als je alleen voor dagtochten wat zoekt, zou je de stowaway tas voor voorop kunnen gebruiken, zit voorop makkelijk vst te maken en alles binnen handbereik Met veel kleine vakjes zodat je gaan last van rammelende spullen krijgt. Zie www.goedhard.nl, ze hebben trouwens ook mooie tassen voor achterop een engels zadel zonder ringetjes.

Marije_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 00:37

Hoi! Aangezien dit topic over zadeltassen gaat heb ik nog even een vraagje: Heeft iemand misschien een goedkope nylon zadeltas te koop? Ik heb er eigenlijk eentje nodig..
Alvast bedank!

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 10:31

Deze tassen heeft een stalgenoot van mij, ze zijn van IR. Ik heb een mailtje gestuurd waar ze te koop zijn en wat ze kosten. De nieuwprijs is ong. 15 euro en ze zijn gewoon te bestellen door de winkels die IR leveren. Ik ga zelf deze bestellen, voor dat bedrag kan ik er niet aan bekocht raken en ze zijn dan nog nieuw ook.

Afbeelding

_Simone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:20

Ik heb zadeltassen van Harry's Horse die je inderdaad heel makkelijk aan je singelstoten kan bevestigen. Zitten heel stevig en onze paarden hadden er totaal geen last van. Kan ze nu niet in het assortiment vinden maar zie wel dat ze inderdaad een soort model als hierboven hebben: Afbeelding
zie: http://www.harryshorse.nl/

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:25

mijn tassen lijken erg op die van het plaatje twee reacties hierboven.
ik had ook geen ringetjes en heb dus zelf creatief een contstuctie bedacht om ze aan de singelstote vast te maken.

de eerste keer wel opletten als je ze op doet en aanrij., mijn fjord maakte een paar leuke bokkesprongen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:14

Hoewel ik al eerder gereageerd had in het topic wat door Eilandje is aangehaald, hier nog even een overzicht van mijn zadeltassen, dit keer met wel werkende fotos

Mijn tassen:

Die voorste tas, voor om de knop met 2 bidons aan de ene kant, is zeker een aanrader, maar dus even niet voor jou Die groene zijn echt groot, en dus echt iets voor trektochten.
Knoptas met bidons en paktassen aan westernzadel

Paktassen aan engels zadel

Kleine zwarte tassen voor achter zadel,
Zwarte zadeltas aan western zadel.

Kleine zwarte tas aan engels zadel

Stowaways, dit zijn trouwens de western-versie, je hebt ze ook speciaal voor Engelse zadels. Maar ik knup ze dus overal aan en dat gaat ook.
Stowaways aan western

Stowaways aan engels zadel

Zadeltas voor om knop + Groene paktassen : www.justwestern.nl
Stowaways : www.goedhard.nl + www.equestriannomads.nl (ik heb ze in de winkel van de eerste gekocht, maar met de tweede heb ik betere ervaringen als klant )
En die zwarte dus van de Hypo Veluwe.

Voor normaal gebruik ik trouwens gewoon een klein buideltasje, daar past alles goed in. Mss dat ik met de vakantie die stowaways meeneem, maar de rest zeker niet.

Al (muv knoptas) deze tassen kunnen trouwens ook gewoon aan een boomloos zadel

_Simone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:02

Ik heb die kleine zwarte tas uit de vorige reactie inderdaad ook! Werkt perfect en blijft heel goed zitten! Past ook nog behoorlijk wat in!

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 01:34

@ Maya: ik ga een dezer dagen proefrijden met de tassen van mijn foto. Als dat bevalt (kan me niet voorstellen van niet ) ga ik die bestellen. Volgens mij hebben we echt tassen zat in Wolfheze

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:00

Ik denk het ook... Vrees het ook

Die van dat plaatje van jou zijn ook erg mooi. Had die versie nog niet gezien, denk idd dat je daar ook een goede koop aan zult hebben

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:54

op het forum dat in mijn onderschrift staat staat nu ook het eea over zadeltassen