ban

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:38

Citaat:
Gaat niet om een specifiek topic. Gaat over het gedrag van Steef de afgelopen 2 jaar en nog wat andere dingetjes

dan kan ik er wel meer opnoemen hoor !!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:47

Karin"]
[quote="Fitzroy schreef:
...is dat er op Bokt nogal wat personen zijn die graag steken onder water geven. Die zijn voor betrokkenen uitermate kwetsend maar een ander zal er niets inlezen.


Je geeft het zelf al aan: een ander zal er niets in lezen. Dus ook een mod of beheerder zal er niets kwaads in zien als hij/zij niet weet dat er iets speelt. Zoals al zo vaak is gezegd: MELD dit soort dingen bij mods en/of beheerders. Alleen dan kan er adequaat actie worden ondernomen.
[/quote]

Wat een klink klare onzin... adequaat actie? (sorry maar Misselijk (en die gebruik ik sporadisch))
Ik ken genoeg voorbeelden van meldingen die werden afgedaan als;
'ik zie het probleem niet' 'je lokt het zelf uit'
Natuurlijke met "algehele objectiviteit" waar het bol van staat.
En dan wordt het nog gek gevonden ook dat deze mensen niks meer melden.

Je kunt wel leuk regeltjes tekst opstampen, zolang er niks mee gedaan wordt blijven het regeltjes tekst, niets meer en niets minder.

Flair, hier blijf ik absoluut met jou in mening verschillen, maar misschien komt dat wel omdat ik nog net geen zero tolerance heb voor mensen die het achter de ellebogen hebben en achter andermans rug om zwetsen.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:53

Ik meng me er ook maar even in Haha!

Enfin, Steef is dus tijdelijk geband omdat hij zijn credits verspeeld heeft. Kan ik inkomen, de tegenpartij (wie dat ook moge zijn, dat weet ik namelijk niet) is niet geband, maar heeft een waarschuwing gekregen (heeft dus een credit verspeeld).

Als ik het goed begrijp zijn verschillende bokkers er lichtelijk 'pissig' over dat Steef is geband en die andere bokker niet, maar dat dat wel had moeten gebeuren omdat ze allebei aan het bekvechten waren.

Ergens klopt deze redenering toch niet?

Ik denk dat je het zo moet zien:

Iemand heeft een voorwaardelijke geldboete gekregen wegens een vechtpartij. Wanneer deze persoon weer in een gevecht belandt en beide partijen hebben schuld, zal de voorwaardelijke geldboete van de eerder genoemde persoon omgezet worden in een werkelijke geldboete (deze persoon heeft door het gevecht zijn credits verspeeld). De tegenpartij wordt eveneens schuldig bevonden, maar had tot dan toe geen strafblad en zal dus een waarschuwing krijgen of ook een voorwaardelijke geldboete en zal dus niet meteen een geldboete moeten betalen...

Het kan echter misschien wel zo zijn dat de tegenpartij in een zware rivaliteit verwikkeld was met de persoon met de voorwaardelijke straf, maar daar wist de rechter niets vanaf. Die onderlinge vete kan dus onmogelijk mee worden genomen in de beoordeling dat de tegenstander eveneens meteen een geldboete hoort te krijgen.

Tja.... in de maatschappij hebben de burgers toch ook geen invloed op de straf van een verdachte? Er wordt vaak gezegd dat bokt een weerspiegeling is van de maatschappij (deze mening deel ik niet, want bokt is het 'bedrijf' van Bart, Heike en Ime en zij beslissen dus wat er mee dient te gebeuren!). Maar goed, indien het toch een weerspiegeling van de maatschappij is dan vind ik het dan ook niet meer dan redelijk dat we ook een dergelijke aspect als 'straf' moeten accepteren, want anders wordt er gemeten met twee maten...

Fitzroy

Berichten: 25128
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:54

Karin"]
[quote="Fitzroy schreef:
...is dat er op Bokt nogal wat personen zijn die graag steken onder water geven. Die zijn voor betrokkenen uitermate kwetsend maar een ander zal er niets inlezen.


Je geeft het zelf al aan: een ander zal er niets in lezen. Dus ook een mod of beheerder zal er niets kwaads in zien als hij/zij niet weet dat er iets speelt. Zoals al zo vaak is gezegd: MELD dit soort dingen bij mods en/of beheerders. Alleen dan kan er adequaat actie worden ondernomen.
[/quote]

Juist omdat een ander er niets in leest is het zo laag, dat is wat ik bedoel.
En meldingen heb ik genoeg gedaan, maar ik heb het idee dat niet alle moderators helemaal neutraal zijn.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 23:07

Maarten schreef:
Tja.... in de maatschappij hebben de burgers toch ook geen invloed op de straf van een verdachte? ... Maar goed, indien het toch een weerspiegeling van de maatschappij is dan vind ik het dan ook niet meer dan redelijk dat we ook een dergelijke aspect als 'straf' moeten accepteren, want anders wordt er gemeten met twee maten...


Een goede vergelijking Maarten.

Als je al een waarschuwing hebt gehad, weet je dat je op je tellen moet passen. Doe je dit niet (om wat voor reden dan ook), weet je wat het gevolg kan zijn. En zul je dus ook met je reactie naar anderen toe je bewust zijn van de eventuele gevolgen.

Dat iemand anders die dan nog geen waarschuwing heeft gehad, geen ban heeft gehad, kan gebeuren. Die persoon heeft nu wel een waarschuwing gekregen. En weet dus ook dat er iets moet veranderen.

Maar wat ik zo jammer vind is dat er nu zoveel over gezegd wordt door de diverse bokkers over de moderators en het beheer, terwijl zij zo'n beslissing niet zomaar nemen. En Maarten zegt het al precies in zijn bericht. Bokt is van Heike, Bart en Ime. Logisch dan toch dat zij de regels bepalen?

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 23:52

Tja als je al bent gewaarschuwd eigenlijk schuld hoor, moet je maar een beejte nadenken en het op een aardige manier neerzetten.
Verder denk ik dat een ban openbaar maken niet zoveel zin heeft want dan word het toch een welles nietus spelletje van de vriendje's van de gebanden tegen anderen, zoals nu dus....

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 23:58

Dat Steef gebanned is, is misschien niet helemaal terecht in jullie ogen, maar als het iemand anders zou zijn die om die redenen gebanned zou worden (mss die andere uit dat topic) dan zou het weer wel terecht zijn.
Het is nu denk ik een kwestie van iemand wel of niet kennen, Steef en de ander zijn beiden te ver gegaan, Steef had al een laatste waarschuwing gehad, die ander heeft hem nu. Is toch simpel?
Hij had ook gewoon zijn mond kunnen houden en niets meer terug kunnen zeggen (ja, dat is wel makkelijker gezegd dan gedaan Knipoog)
Ik denk dat Maarten verder wel mooie vergelijkingen heeft aangehaald.
Steef is over niet al te lange tijd (denk ik) gewoon weer terug, dan is het toch allemaal weer over en uit.
Wat avantilover ook zegt, nu blijft het een welles nietes spelletje, want iedereen blijft bij zijn eigen mening ongeveer nu.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 00:18

Orri, ik ga helemaal met je mee. Dat "adequaat afhandelen" ken ik ja...

Het meerdere malen zonder opgaaf van reden, ook niet na herhaaldelijk verzoek, verwijderen van een reactie (selectief op naam!) valt daar bijvoorbeeld onder. (Ik maak tegenwoordig soms preventief screenshots als ik vermoed dat iets niet in een bepaald straatje past, is toch eigenlijk treurig dat dat blijkbaar nodig is...)

De soms overduidelijke vriendjespolitiek of het meten met 2 maten is ook heel "adequaat", de twijfelachtige neutraliteit die Fitzroy ook al aanhaalde.

Het verzoek van een moderator om iets niet een topic te bespreken maar het via PB af te handelen en vervolgens wordt die PB niet beantwoord door betreffende moderator werkt ook lekker bevorderend voor een "adequate" communicatie

etc.

Ik behoor ook tot de bokkers die soms niet eens meer de moeite neemt om iets te melden, juist omdat het zo "adequaat" wordt afgehandeld. (Lees: er word nogal eens geen bips mee gedaan en het is allemaal jouw schuld, hoe zat het ook alweer met die 2 vechten 2 schuld? Niet als het moderators betreft dus...)
Ik waardeer de inspanningen van de moderators echt wel, zonder hun geen bokt, en het kan gebeuren dat er wel eens fouten gemaakt worden, dat is menselijk. En dat geeft ook niet, kan best een keer gebeuren, maar wat me dan zo tegenstaat is de afhandeling van die missers. Het lef of de wil om een misser toe te geven en om iets bevredigend af te handelen voor beide partijen, dus niet alleen de moderatorkant, ontbreekt soms volledig heb ik het idee en dát stoort me!
Niet de fouten cq. beslissingen waar je je niet in kunt vinden, maar de oplossing, de dialoog die nauwelijks mogelijk is, het belerende vingertje, de starheid en soms zelfs de arrogantie.

Als we bokt toch gaan vergelijken met een bedrijf met een MR, dan pleit ik ook voor regelmatige functioneringsgesprekken (scrabble?) voor de "bedrijfsleiding".

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 01:23

Ben zelf ook niet altijd even braaf, maar soms lijkt het wel teveel op een bescherm de geknakte zieltjes forum. De teugels moeten soms wat gevierd worden. Dit op individuele basis.
Daarmee kan ik me voorstellen dat een tijdelijke ban van Steef niet volledig onterecht is. Maar Then again. Steef zal niet veranderen, ook hierna niet, want het betreft gewoon de manier hoe hij is, althans, dat denk ik. Eigelijk moet je dus je gedachten opmaken (make up your mind). Of noooit bannen en accepteren hoe hij is, of voor altijd bannen. Niet betuttelen.

Trouwens ik deel niet de mening dat een ban moet worden neergezet op Bokt. Ik deel Bart zijn mening hierin.

Het volledig verwijderen van dat Topic vind ik trouwens ook Not Done. Staat lijnrecht tegenover het topic waarin wordt aangekondigd dat geschreven tekst niet meer veranderd kan worden na een uur.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 07:15

Margreet schreef:
De soms overduidelijke vriendjespolitiek of het meten met 2 maten is ook heel "adequaat", de twijfelachtige neutraliteit die Fitzroy ook al aanhaalde.

Het verzoek van een moderator om iets niet een topic te bespreken maar het via PB af te handelen en vervolgens wordt die PB niet beantwoord door betreffende moderator werkt ook lekker bevorderend voor een "adequate" communicatie

etc.



Margreet, volgens mij heb jij dit probleem met 1 moddie en scheer je ze nu allemaal over 1 kam. En hoor ik daar bij orri wat frustratie Clown (kan ik me wel een beetje voorstellen hoor als je weet wat er achter de schermen gebeurd ). Nee ik wil niet weten wat er allemaal via pb gaat orri. Ik ben nog in de overtuiging dat waar er 2 kijven er 2 schuld hebben. Een bericht heeft een zender maar ook de ontvanger is bepalend bij hoe de boodschap overkomt. Een discussie ga ik niet uit de weg en een beetje plagen over en weer is ook best aan mij besteed maar mensen moedwillig kwetsen daar kan ik slecht tegen. Wat niet wil zeggen dat mensen mijn reactie's nooit eens kwetsend vinden (daar heb je de ontvanger weer Knipoog ). Misschien kan Bart een poll houden of bokkers vinden dat een ban door de beheerders gemeld zou moeten worden met de duur en de reden erbij. Of eerst een poll of deze poll gewenst is Haha!.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 08:32

Nee Astrid, dat klopt niet.
Ik mag toch hopen dat "adequate maatregelen" zoals ik hierboven vermeld heb eerst (of achteraf?) besproken zijn op MP, het is nogal niet niks tenslotte, maar er wordt dus niks mee gedaan. In die zin treft dus het complete moderatorteam blaam.
Als een moderator dit soort 'acties' op persoonlijke titel 'uithaalt' en dat totaal niet overlegt met anderen en daar ook helemaal niet op aangesproken wordt, dan zou ik dat echt ronduit schandalig vinden.

Maar ik ben goed van vertrouwen, dus ik ga er maar van uit dat het in overleg met het moderatorteam zo besloten is. Waarbij er nog wel een onbevredigend gevoel over "adequate afhandeling" achterblijft.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:45

Ik vind het wel een interessante vraag of actie's als reactie's verwijderen door 1 moddie genomen worden of dat dat besproken wordt (al dan niet achteraf) met de rest van de moderators Verward . Kan iemand daar antwoord op geven?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:48

Even over het openbaar maken van het mod forum. Ik was mod in de tijd van de heibel rond Mytens en puck. Toen werd daar ook om geroepen. Er is toen meegelezen bla bla, verhaal is bekend. Alleen worden die verhalen dan helemaal uit hun context getrokken. Onschuldige mensen worden beschuldigd (ik destijds). Dus wat schiet je daar mee op?
Bij mij op de zaak weet ik ook niet wat mijn baas allemaal met mijn cheffin bespreekt hoor

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:59

Nou Stef dat is ook niet helemaal waar, ik heb toen gelijk gezegd dat het NIET om jou ging, remember? En de verhalen werden zeker niet uit hun context getrokken, sterker nog, we hebben ze helemaal niet openbaar gemaakt.
Trouwens dan des te meer reden om MP voor iedereen leesbaar te maken, dan kan iedereen het zelf lezen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:02

JIJ ja, maar er waren er ook die er lekker op doorgingen

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:09

stef schreef:
Bij mij op de zaak weet ik ook niet wat mijn baas allemaal met mijn cheffin bespreekt hoor


Klopt, dat gaat je ook niks aan.
Maar als er uiteindelijk besluiten genomen worden over jou dan heb je denk ik toch wel enig recht om te weten hoe die besluitvorming tot stand gekomen is en dat mis ik.
Als je ontslagen wordt, wil je toch ook wel graag weten waarom?

MP hoeft van mij niet volledig openbaar, maar af en toe een soort 'notulen' van wat er besproken wordt zou toch wel prettig zijn. De belangrijkste beslissingen plus argumentatie zouden best iets meer openheid kunnen hebben.
Inspraak in de 'vergadering' hoeft van mij niet zo, maar ik ben wel graag op de hoogte van wat er besproken wordt. Dat zou het wederzijds begrip waarschijnlijk ook kunnen verhogen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:12

Ik vind het allemaal wel een beetje ver gaan, het is maar een forum hoor. Jullie doen net alsof het bepalend over je leven is.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:15

Margreet schreef:
Als je ontslagen wordt, wil je toch ook wel graag weten waarom?


In dit geval is Steef degene die 'ontslagen' is.

Als iemand van jouw werk ontslagen wordt hoeft toch niet de hele afdeling van het bestuur te horen waarom? Dat weet degene die ontslagen is zelf wel.
Toch? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:19

nee dat is het probleem, die gene weet het ook niet.
Tenminste niet op dit tijdstip van de ban.

En aak weten collega's ook wel waarom iemand weg is.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:21

Maar waarom dan wel een topic over Troef z'n ban en die van Mytens en Puck destijds?

Btw Stef, ik kan ook met de zoekopdracht Mytens+Stef en Puck+Stef niets vinden eigenlijk Scheve mond
En ook hier niet (en dat bedoelde je denk ik?) Dienstmededeling: Orri geen moderator meer [AM]

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:21

nou en of ik dat wil weten cody.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:30

Huh...Steef weet ook niet waarom hij gebanned is? Hij heeft toch heel veel waarschuwingen gehad? Kennelijk is hij weer te ver gegaan.
Ik heb he-le-maal niks tegen Steef, ik val hem ook niet aan, maar ik vind de discussie een beetje onredelijk.

SP: sommige zaken gaan nou eenmaal niet iedereen aan, je kunt niet altijd alles weten, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:35

hij heeft wel waarschuwingen gehad, maar vond dat hij nu niet te ver ging.
Tenminste als ik het goed begrepen heb, maar hij kan het beter zelf uitleggen.
Maar ja dat kan niet he Lachen
En wij kunnen niks nalezen want het bericht is pleite

En ik ben alleen de dicussie begonnen omdat ik het niet eerlijk vind dat alleen Steef de ban heeft.
Ik zeg niet dat het niet eerlijk is, maar ik zeg, al 6 bladzijden lang, dat hij niet de enige foute is.
En naar mijn idee had die ander haar credits al lang verspeeld.

ook zeg ik hier vrij weinig over de bokt regels.
Maar mij lijkt wel als er meer uitleg of inzage in MP komt er veel kans meer begrip is voor bepaalde zaken. En dus minder onbegrip en gezeur.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:42

Prima schreef:
Ben zelf ook niet altijd even braaf, maar soms lijkt het wel teveel op een bescherm de geknakte zieltjes forum. De teugels moeten soms wat gevierd worden. Dit op individuele basis.


Helemaal mee eens, soms word er bij een dicussie gewoon een slotje opgegooid dat vinds ik soms erge onzin. Of een meningverschil in een topic ff uitpraten kan ook al niet of gewoon echt je eigen mining geven. Maar van mij best wat vrijer worden ja.
Je hoeft niet zo beschermt worden iedereen kan zijn eigen zegje doewn hoor!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:50

Ik moet zeggen dat dat al wel beter is geworden hoor