Semi-Finale Indoor Brabant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Semi-Finale Indoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 22:05

Ik moet voor het eerst een kur rijden. :s Heeft er iemand nog tips voor ons? Als ik train heb ik de muziek kei hard staat zodat mn merrie aan de muziek went. Ze geeft er niks meer om gelukkig. Moet hij helemaal synchroom zijn? moet ik veel de hoefslag gebruiken of juist niet? Ik heb nu een leuke proef, redelijk synchoom en ik gebruik niet veel de hoefslag. Als iemand nog tips heeft... Alvast bedankt! Bibi en Nistria-Utopia

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:25

geen flauw idee, maar wel veel succes dermee!
kan het hoogstens aan m'n pony vragen die heeft wel eens een kür gelopen, maar helaas hij wil z'n geheim niet verklappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 10:10

het jezelf niet TE moeilijk maken. onthoud dat er tijdens de wedstrijd zelf meer spanning zal zijn en dat dan alles een beetje minder makkelijk zal zijn als thuis

veel succes
groetjes [naam]

Nicky74
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:17

De moeilijker oefeningen van de jury af en dingen die zij goed kan naar de jury toe. eventueel de echte goede dingen op de AC lijn doen
Schouderbinnenwaarts eerst links omstellen op X en dan rechts SB. dit kan ook voor de travers.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:25

Rustig blijven en het niet te moeilijk maken zoals vonneke al zei. Ik heb geen ervaring met kur individueel maar met viertal volop.
Het mooiste is al je weinig op de hoefslag komt en er een paar aparte figuren doorheen gooit, vraag me niet wat, en niet te drukke muziek gebruiken. Stap draf en galop wel andere muziek maar niet sb, travers, middendraf, enz andere muziek, dat wordt zo moeilijk om precies uit te komen.
Tip: ga op tijd een keer stilstaan, als je dan voor of achter loopt kan je daar je kur altijd weer opppakken. Is erg makkelijk.

Succes!!!!