Westernspullen duur!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Westernspullen duur!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 16:28

N.a.v. deze discussie op EA
[EA] westernzadel met blauwe zitting half jaar oud!!!!!
zou ik wel eens willen weten of jullie westernspullen in het algemeen 'duur' vinden Verward
Wat vind je een goede prijs voor een zadel of een werkhoofdstel.
En als je de winkels te duur vind, is dat dan reden om iets zelf te importeren of kies je dan liever voor goed 2e hands Verward


Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 16:42

Off topic: zoals bij heel veel andere dingen op Eenmaal Andermaal. Die eindeloze discussie over prijs, uiterlijk enz. Er wordt iets te koop aangeboden en dan gaat een ander het wel even voor je bespreken!!!!!! Misselijk Je MAG het kopen, het HOEFT niet. Doen die mensen dat bij de AH ook?
On topic: vaak kun je iets zelf goedkoper importeren. Alleen, sommige dingen wil je toch eerst zien/voelen. En het kan dus ook erg tegenvallen van een fotootje. Zoals bij alles is kwaliteit toch te merken aan de prijs, helaas Knipoog
Ik vind goede western spullen over het algemeen wel duurder dan engels spul. Maar, wij hebben lekker veel meer variatie!!! en show!!!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 16:52

Sja, het is moeilijk om te zeggen wat je te duur vindt. Nja, vaak is alles te duur, maargoed Haha! Voor een bekend merk westernzadel wat er goed uitziet en netjes bijgehouden wordt vind ik een prijs tussen de 1000 en de 1200 euro toch wel de max, mits het zadel ongeveer 2 jaar gebruikt is. Ligt er natuurlijk maar net aan hoe lang hij gebruikt is, wat ook een grote rol speelt.
Ik vind winkels nogal gauw te duur, ik vind het belachelijk de prijzen die tegenwoordig gevraagd worden. Ik ben gezegend met de huidige westernshops op het internet die goede kwaliteit voor wat minder geld leveren. Importeren is een idee, maar dan loont het vaak pas als je meerdere dingen tegelijk importeert. Ik denk dat ik hier liever een tweedehands koop van 1200 euro, dan dat ik in Amerika een nieuwe bestel voor 1100 euro en vervolgens nog boven de 1700 uitkom ivm belasting en invoerkosten. Bovendien moet ik een zadel & hoofdstel gewoon eerst zien en voelen...een foto kan heel vertekenend zijn.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 16:56

er is natuurlijk heel veel kaf onder het koren,dat zal je altijd houden,jammer maar waar.
en de kosten van zadel en tack voor het westernrijden valt vaker wat duurder uit dan het de engelse tack.
toch moet er nog iets van mijn hart,dat zadel in e.a kost in amerika 480 dollar,dus de kritiek die er op was is terecht,ik vind het niet netjes dat als je een zadel verkoopt,gewoon drie keer over de kop gaat omdat je denkt dat niemand het merk kent.in amerika behoort dit zadel niet eens tot de 500 dollar saddles.
sorry maar ik wou dat nog wel even kwijt.

rinus

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:26

Carys schreef:
Off topic: zoals bij heel veel andere dingen op Eenmaal Andermaal. Die eindeloze discussie over prijs, uiterlijk enz. Er wordt iets te koop aangeboden en dan gaat een ander het wel even voor je bespreken!!!!!! Misselijk Je MAG het kopen, het HOEFT niet. Doen die mensen dat bij de AH ook?

Misschien wel een nieuw topic waard ?
Maar daar zal wel niet verder op in worden gegaan. Lips are sealed

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:06

Carys schreef:
Je MAG het kopen, het HOEFT niet. Doen die mensen dat bij de AH ook?


Van de week vroeg ik me bij de bloemist hardop af wat er in hemelsnaam gebeurd was. Een bosje tulpen moest 6,50 Europ opbrengen. Twee jaar terug haalde ik drie bossen voor een tientje! Ik kreeg van die mevrouw ook geen verklaring. Alleen een raar gezicht.... Haha!

Spullen zijn gewoon duur. En een discussie hoeft niet. Hoewel het naar mijn idee geen kwaad kan om de eventueel geinteresseerden te wijzen op de te hoge prijs. En niet iedereen is daar even tactisch in.

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:17

Soms zijn spullen idd wel erg duur.
Maar over het algemeen zijn de meeste spullen te duur zijn voor mijn portomonnee Haha!

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl

olds
Berichten: 31
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:33

ik vind over het algemeen de westernspullen niet te duur.
soms wel, maar dat verschilt per winkel.


westernworld schreef:
toch moet er nog iets van mijn hart,dat zadel in e.a kost in amerika 480 dollar,dus de kritiek die er op was is terecht,ik vind het niet netjes dat als je een zadel verkoopt,gewoon drie keer over de kop gaat omdat je denkt dat niemand het merk kent.
rinus

als hij in amerika 480 kost + 120 verzending + 150 btw dan is het totaal 750dollar = 1/2 jaar oud dus 800 euro.
het was de vraagprijs dus 1000 kan ook mischien wel?
dat is lang geen 3 x over de kop zoals rinus omschrijft ( hij vond dat niet netjes, maar verkeerd voorrekenen is ook niet netjes.)
en de meeste mensen willen een zadel passen en voelen en zien i.r.l., dus als je hem zelf haald kost ie minimaal 800 met alle risico's van dien, beschadiging, vermissing, nietpassen, slechte kwaliteit enz. en voor 1000 kan je hem hier kopen , passen , voelen en zien voordat je hem koopt.


de zadels op jou site kosten gemiddeld ook 2500 euro en daar staat ook geen merk bij wat bij iedereen bekend is.
www.westernworld.mijnwinkel.nl
en die zadels kosten in de usa ook geen 2500 euro, ik denk geeneens 750.
dus dat is meer als 3 keer overde kop zoals jij het berekent , toch???
jij hebt dan mischien een winkel wat een hoop kosten met zich mee brengt, maar daar hebben de meeste klanten geen boodschap aan.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:51

Ja ik vind de westernspullen duur.
Maar meestal is het wel goede kwaliteit.
In de westernshops heb ik tot nu toe nog geen troep gezien. De eigenaren weten wat ze importeren en verkopen.

Ik vind het jammer dat er niet zoiets bestaat als Dovoza maar dan voor western, waar je kunt kiezen uit goedkope en duurdere artikelen.
Goedkoo zal wat sneller slijten maar is voor de mensen met een minder gevulde bankrekeing gunstiger.
En mijn engelse tack ging altijd erg lang mee. Mijn hoofdstel van 85 gulden doet het nog steeds. Mijn pocobueno hoofdstel is daarin tegen na 4 jaar al overleden, de teugels heb ik niet eens gebruikt zo slecht dat die waren.

Gelukkig bestaat er zoiets als EBAY en ben ik heel blij dat onze Duitse buren ook veel aan western riding doen.
Ik heb al veel goede kwaliteits tack gezien.
Ben jammer genoeg net weer een leuk hoofdstelletje misgelopen.
maar volg nog een leuk showsetje.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 17-02-03 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:52

Carys schreef:
Off topic: zoals bij heel veel andere dingen op Eenmaal Andermaal. Die eindeloze discussie over prijs, uiterlijk enz. Er wordt iets te koop aangeboden en dan gaat een ander het wel even voor je bespreken!!!!!! Misselijk Je MAG het kopen, het HOEFT niet. Doen die mensen dat bij de AH ook?


Ook even off topic: Ja dat doen de mensen bij de AH ook Afdingen op de bloemen....

Ontopic: Ik ben het met je eens dat er niet gediscussieerd hoeft te worden in topics op EA. Heb je interesse, reageer je, zoniet, houd je je mond!


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 18:57

olds schreef:
dan is het totaal 750 dollar = 1/2 jaar oud dus 800 euro.
het was de vraagprijs dus 1000 kan ook mischien wel?


Die berekening vat ik even niet Verward
een zadel waar zij dus $750 voor betaald heeft, zal 2e hands hier geen Euro 800 hoeven kosten. Dat ze een beetje winst wil halen, OK, maar het dubbele van wat het waard is vind ik te gortig.

Overigens als ik kijk naar de zadels die Rinus aanbiedt en de prijzen die ze in Amerika kosten (the Southwest Legend) dan zal hij daar niet rijk van worden.
Dus ik zou nog even het huiswerk overdoen Ods Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:06

Ik kreeg vorige week een brief binnen van een nederlandse groothandelaar in westernartikelen. Ik kon bij hen zadels inkopen. Ik keek best wel op van die prijzen!! Het merk continental en dan type reiner etc kon ik bij hen dus inkopen voor 350-500 euro. Pfew, in de detailhandel zijn ze toch best een stuk duurder. Voor deze prijs red ik het zelfs niet eens om voor mezelf via ebay wat te kopen Lachen

olds
Berichten: 31
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:08

ik had net mijn huiswerk gedaan.
cherokee reiner $900,-
rinus 2300 euro
bewijs http://www.arizonas.co.uk/catalogue/aca ... es_15.html

dus rinus word er wel rijk van hoor Knipoog
gun ik hem van harte, maar dan moet ie niet iemand beschuldigen van wat ie zelf nog erger doet

en de rekensom: 750 dollar was een maand of 6 a 9 geleden dik 800 euro.
en daar had ik achteraan de risico factor bij gezet.
dus voor dik 800 risico lopen op een kl...te zadel, of voor 1000 gewoon even kijken , passen en mischien kopen.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:08

Ludo schreef:
Ook even off topic: Ja dat doen de mensen bij de AH ook Afdingen op de bloemen....

Ontopic: Ik ben het met je eens dat er niet gediscussieerd hoeft te worden in topics op EA. Heb je interesse, reageer je, zoniet, houd je je mond!


Ben een topic gestart!!! Op Eenmaal Andermaal, maar daar zal het wel niet thuishoren. Hopelijk heeft de moddie er een goed tehuis voor....

Wat betreft allerlei prijzen: persoonlijk ben ik van mening dat veel mensen de F voor de E ingewisseld hebben. Dat scheelt nml omprijzen!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:15

Overigens even klein beetje off topic voor kopers in buitenland etc. Je hoeft tegenwoordig dus GEEN risico meer te lopen met aankopen. Daar zijn gelukkig borgbureau's etc voor uitgevonden.
Tja, prijzen vergelijken tussen amerika en nl zal toch altijd lastig zijn, je blijft zitten met kosten en uiteraard zal je voor je toko ook huur moeten betalen. Maar als je daarna als particulier je gebruikte zadel wilt verkopen oid heb je vaak wel een grotere slaagkans als je daar dan ook een reeele prijs voor vraagt. Bovendien kan je ook nog eens bij bv horseman outfitter een officieel taxatierapport bij je zadel krijgen. Dat heb ik ook ooit eens gedaan en dat is een heel handig onderhandelingshulpmiddel. Je kan dan aan de evt koper laten zien wat je zadel waard is en of er evt gebreken zijn. Als koper weet je dan precies wat een goede vraagprijs voor je zadel zou zijn.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 19:20

olds schreef:
cherokee reiner $900,-.


Price: £900.00

De prijs op jou site is in Ponden, ligt iets anders dan de dollar.
Haha!

En gun Rnius nou toch een goedverzorgde oude dag Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:23

Het oude moet eerst op Lachen

olds
Berichten: 31
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:31

Sugarmiss"]
[quote="olds schreef:
cherokee reiner $900,-.


Price: £900.00


En gun Rnius nou toch een goedverzorgde oude dag Haha!
[/quote]
ponden euro dollars, er zit zowiezo een groot verschil in de prijs, en hij met zijn zaak koopt ze waarschijnlijk wat voordeliger( weet ik niet, voor dat het verkeerd valt Knipoog )
ik ken rinus niet, lees alleen altijd dat ie lekkere sate's maakt.
en gun iedereen een goedverzorgde oude dag.

maar altijd dat gez..r over de prijs als mensen geen interesse hebben, gelukkig dat nieuwe topic van cary.
ik schrijf hier nooit veel eigelijk, maar lees altijd mee ( niet actieve bokker, ik heb ook nog geen bokt petje), maar dit begon me toch wel wat te vervelen.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:34

Westernspullen zijn DUUR!!!! Maar ik betaal liever 50 euro meer aan een hoofdstel dat een goede kwaliteit is en beter er uit ziet dan eentje die er afgerafeld uit ziet. Met een tweedehands zadel ga ik liver niet in zee. Waarom niet ik weet niet!! Maar heb liever een nieuw zadel dan weet ik hoe die is dat ie de natuurlijke vorm heeft of wat dan ook. Je weet nooit wat er met een tweede hands zadel is gebeurd.
Maar jah alle spullen zijn duur tegenwoordig

Euh,...?? Tsjah,...

Comez

Berichten: 93
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:43

even over een ander boeg, maar wel in de lijn van dit topic.
Ik heb zelf een Continental Classic model Reiner, nieuw gekocht voor €2395,=. Ik heb hem nu 4 maanden in gebruik. Hoeveel zal ik er dan voor kunnen vragen? Ik wil hem niet kwijt hoor, maar ben wel benieuwd wat jullie ervoor over zouden hebben.

Nu foto's van Comez in mijn profiel

olds
Berichten: 31
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:54

al vier maanden oud!

dan denk ik, gezien de meeste reacties op bokt, 150 a 200 euro. Verward

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 20:08

ik zou toch nog even op olds willen reageren.
als je op een website kijkt kijk dan op de goede die in mijn profiel vermeld staat.
die jij noemde was een testsite van een profider die wel even mijn winkel zou maken.
de cherokee reiner kost bij mij en nu even goed opletten!!!!!!
1200 euro INCL pad bijpassend halster hoofdstel en reins.
inderdaad ongeveer 2500 guldens

en dat zadel wat aangeboden werd werd mijn inziens aan geboden voor 1000 euro kaal en als je een zadel koopt voor zeg met kosten mee 700 euro een half jaar gebruikt en dan te koop zet voor 1000 euro is er mijn inziens een verschil,dan mag je mijn sate lekker vinden dus.................
als je echt de prijzen wilt weten bel even naar mij of kijk op de goede website,ook cornelie weet hier van mee te praten.

groetjes van rinus

olds
Berichten: 31
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 20:20

ten eerste heb ik sate's niet gegeten en ken ik cornelie niet.
ten tweede , je (test)site is gewoon online en stond nog maar heel kort geleden in je profiel, met de genoemde prijzen.
op je niuewe site zag ik even geen prijzen, dus ga ik uit van je andere (test)site , prijzen in euro's.

ik weet niet voor welke prijs dat andere zadel is gekocht, dus jouw conclusie dat zij er 700 voor heeft betaald, en dus nu dikke winst wil maken, gaat mij wat te kort door de bocht.

en mocht ik een hoop eurotjes willen uitgeven voor wat westernspullen, dan zal ik jou zeker even bellen

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 20:28

dat is echt kort door de bocht maar dat zal dan wel eigen zijn .heb je op die site ook nog naar de andere prijzen geken en viel je daar geen dingen op dat je dacht god was is dat goedkoop ,o natuurlijk niet zover heb je niet gekeken.
en deze site heeft nog nooit in mijn profiel gestaan. enkel westernwerld.nl
en die is al sind october 2002 niet meer oparationeel door faillistemant van magnashop mijn toenmalige provider en website begeerder.
maar ik hoor je niets weerleggen over over de cherokee,en ik kan de twee andere sites niet van het net verwijderen.maar dat is koren op jouw molen merk ik wel,want je houdt vast aan hetgeen je wilt geloven,en maak je eens bekend want anoniem kunnen wij allemaal schoppen.

vriendelijke groeten van rinus

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 20:39

Ben het met rinus eens, ik vind Olds ook een beetje kort door de bocht. Bovendien vind ik het een superaanbieding hoor Rinus, een cherokee reiner voor 1200 euro incl die andere hebbiedingetjes Haha!
Wanneer komt er weer een volledige westernshop online? Schijnheilig

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaraatje en 13 bezoekers