kopje thee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:49

euh? tuurlijk hoor je de handen stil te houden en iedereen heeft zo z'n manieren maar thee?

wat zat er in die thee, joh? (grapje)

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:52

He, dat ga k ook eens proberen!

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:55

Hahahaha, ja dat las ik ook!!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:59

altijd leuk om te proberen, ook al heb ik nooit problemen met stilhouden van handen, maar als ik het zelf uit probeer kan ik het ook gebruiken als ik vriendinnen les geef (we geven elkaar vaak les nl. )

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:20

Hmmm ik ga morgen ook maar eens met een kopje thee rijden dus! Maar als ik les heb zal ik wel helemaal in de war raken met thee in mijn handen en instructies die mijn oren slecht bereiken! U hoort nog van ons! Haha!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:19

Swiebertje schreef:
Ik steeds maar denken "kopje thee,kopje thee en yes het werkte. na een kwartiertje liep hij met aanleuning en had ik bijna niets in m`n handen.


Dat je niets in je handen hebt, is dus fout. Het woord AANLEUNING zegt het eigenlijk al; je leunt aan. En dan niet heel zwaar, en ook niet trekken maar het weegt wel degelijk wat. Als je niets in je handen hebt, heb je je paard niet in aanleunig en kun je er ook weinig mee.

Dus vooral contact houden met die mond, teugels die als stokjes van je handen naar het bit lopen, en veren. Als je veert, raak je het contact met de mond niet kwijt. Teugels mogen daarbij best wat korter (komt ook de houding van je handen weer ten goede) zolang je maar blijft veren.

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:34

Swiebertje schreef:
Er zit ik elk geval geen drank in de thee, dan gaat het zeker mis. Ja je handen stil houden is op zich geen kunst, maar om ze zo te hebben dat je zacht en met gevoel rijdt is wel een kunst en die moet je leren. Mijn paard is een springer en loopt graag met zijn neus wat hoog, je hebt dan de neiging om hem naar beneden te trekken en al helemaal als je het idee hebt dat hij dwarsligt. Niet boos worden en maar aan dat kopje thee denken werkt goed op zijn mond en tussen mijn oren. Ik ben er echt blij mee en zou het het liefst nu meteen weer proberen, maar het is nou al wat laat en koud, en het beest ligt natuurlijk al op een oor.
[/quote]

"je handen stil houden is opzich geen probleem"

Ik denk dat dat 1 van de probleempunten bij veel ruiters is, ik zie niet zo heeel vaak iemand die zijn handen netjes stil houdt...dus ik ben het niet met je eens, ik persoonlijk vind het ook moeilijk om mijn handen op de juiste manier stil te houden, denk maar aan wendingen schouder binnenwaarts...(vind ik trouwens ook 1 van de "belangrijkste dingen om op te trainen , houding en zit dat geeft direct zo,n ander beeld)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 20:24

Mwoa, als je een kopje thee stil wilt houden (=niet knoeien) dan zul je idd toch mee moeten deinen. Zo had ik 'stil' begrepen. Ik ben het trouwens ook vergeten vandaag.

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 20:27

Ja maar wat ik bedoel is dat het helemaal geen kunst is om je handen "stil" te houden, kijk maar eens op wedstrijden velen hebben geen rustige "stille hand" Wat ik hiermee bedoel is de (juiste houding van de handen) das niet makkelijk dacht ik