hoe kan ze zo dik zijn??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

hoe kan ze zo dik zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 17:55

Me verzorgshet is ruim een half jaar geleden op een heel groot lang gezet, en is toen onwijs dik geworden omdat ze ook nog hoefbevangen (of iets anders) was en dus niet kon lopen.
Nu loopt ze al een paar maanden heel goed, en ik rij dr nu ong om de dag en de andere dag longeer ik of gewoon lopen of rennen, maar ze word alleen maar dikker en dikker Verward

ze is wel drachtig, en het veulentje word verwacht eind Juni, maar ze is echt super dik, dus ik denk niet dat ze nu al zo dik hoort te zijn...

ze loopt wel gewoon goed, en ik spring de laatste tijd ook best veel en hoog met dr, maar ze hijgt wel heel snel, ze is dan wel heel snel weer op adem...

ik snap dus niet hoe ze zo dik kan blijven.... als iemand me kan helpen, graag!!
ik zal binnekort ook fotos plaatsen waar het te zien is vergeleken met een paar maanden geleden en een jaar geleden.


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:58

Veulentjes groeien nu eenmaal in de buik, dus dat zal het dan wel zijn..als ze zo hijgt..zo ik als ik jou was maar niet zo veel en vooral niet hoog met d'r gaan springen..en zijn een heleboel risico's dan..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 18:08

oke, is het dan normaal dat ze nu al zo dik is??? ze is echt onwijs dik.....

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:24

voel eens aan de manen, als je de maankam niet bewegen kan is ze te dik en anders is het gewoon het veulen! Je kan namelijk altijd via de maankam bepalen of ze te dik zijn of niet, gaat de maankam soepel is dit niet het geval!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 18:30

oke bedankt!! ga het morgen meteen proberen Knipoog

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:49

Shetlanders hebben een enorme dikke vacht. Is het niet gedeeltelijk haar vacht die haar zo dik maakt?

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:42

shets zijn zoiezo al snel dik ik denk dat het komt door het veulen, misschien is het verstandig als je niet meer zoveel springt en ook wat minder rijden want jouw benen in haar buik zal niet zo prettig zijn met een veulen. ik hoop voor je dat het alleen het veulen is en dat alles goed gaat. ene als het veulen er is tegen die tijd zet je dan wel ff snel fotos op bokt?? is zo schattig die kleine veulentjes!!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 16:23

ze heb niet zo'n hele dikke vacht , maar daar lijkt ze natuurlijk ook al iets dikker door, bij dr schouders en kont is ze niet zo dik, dus het zal het veulentje wel zijn dan.....!
ik ga net op vakantie als er word verwacht dat ze een veulentje krijgt dus met een beetje pech heb ik niet fotos van het begin, maar daarna komen er nog genoeg

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:41

Denk je trouwens dat het slim is om met je 1.70 te gaan springen met een hoogzwangere shet?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 19:37

ik ben dan wel 1.70 maar weeg echt niet veel (50/55) dus dat kan ze makkelijk, en ik spring niet heel hoog met dr het valt wel mee, ik spring vrij laag met dr en als ik hoog spring is het maar 2/3 keer.
ik dacht eerlijk gezegd ook dat ze niet drachtig was omdat er iemand langs was geweest en die voelde en volgens haar was ze niet drachtig, maar aangezien ze nu zo'n super dikke buik heeft denk ik t toch wel......

ik ga in ieder geval wat rustiger aan met d'r doen, k denk dat ik iets teveel met dr gedaan heb afgelopen weken om het "vet" eraf te krijgen Lips are sealed Frusty

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:18

Klinkt me toch een beetje ondachtzaam in de oren! Je weet dat je zo het veulen ernstig in gevaar kunt brengen

tibetaan

Berichten: 67
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 09:40

Ook ik ben van mening dat ze waarschijnlijk dik is door het veulen. Misschien niet geheel terecht, maar ik ben van mening dat als je 1.70m bent dat wel erg groot is om te springen met een shet. En helemaal als ze zwanger is. Je kunt toch ook hele leuke andere dingen doen dan springen of rijden! Succes

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:20

mijn mening is dus ook dat je beter het springen achterwege kan laten, mijn paardje springt al een hele tijd niet meer, puur omdat ik bang ben dat er iets met het veulentje gebeurd. Maar goed dat moet je zelf weten maar als ik jou was zou ik nu gewoon rustig aan doen, als het veulen er straks is kan je nog genoeg met haar doen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:33

Als je niet zeker weet of ze drachtig is hoe weet je dan wanneer ze uitgerekend is? Kan t niet gewoon zo zijn dat ze al verder is dan jij denkt en dus daarom zo dik is? Als je t allemaal niet zeker weet zou ik oppassen met rijden als ik jou was...

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 13:07

Ze is in juli vorig jaar gedekt, dus vandaag dat ze dan is uitgerekent.
maar aangezien ik hoorde dat als je paard al erg dik is, en dan word gedekt, dat het dan niet altijd lukt, en ze was al heel dik toen ze gedekt werd!

ik ga wel niet meer springen, en minder rijden, bedankt voor jullie hulp


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, Ubermetrics, YandexBot en 30 bezoekers