3x huilen en een paard gewond

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

3x huilen en een paard gewond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 19:04

Ik ben denet bij Romeo (Mijn zus dr oude pony) geweest,
Ik kwam daar aan en toen stond Patricia in de bak met haar pony April.
Ook zag ik aan de andere kant een hengst aankomen: Harry,
Want April werd gedekt.Harry werd losgelaten in de bak bij April en ging het natuurlijk meteen proberen maar April wilde niet...
Eerst rende hij rondjes achter haar aan en beet haar in dr net om haar te stoppen zodat hij erop kon springen.Even later zat hij op April en die verzette zich hevig, ondertussen had ze allemaal wonden op haar nek.\
We ging dus proberen om ze uit elkaar te krijgen, April wilde bijna door de bakdeur heenspringen zo bang was ze... Harry dreef haar in de hoek, April viel dwars door de bakrand. Het was zo erg om te zien..
Gelukkig konden we ze uit elkaar krijgen.Eerst April naar de stal en daarna Harry, April was doodsbang.Ze hebben haar gewassen met betedine en een paar dekken opgedaan.April stond veilig op stal.
Harry moest toch z'n ei kwijt en die werd in het padock gezet, gelukkig ging dat goed want aan de overkant stonden ook allemaal merrie's.
De dieren arts werd gebelt.Later ging Harry weer naar binnen.
Patricia zat inmiddels huilent in April's stal, ze vond dat het haar schult was.Ook ik begon mee te huilen.. niet om April maar om [***].
Susan (ook een meisje) die verzorgt (of heeft) een paard Whirty Dillon en die heeft helaas een peesblesure.. ze zat huilent in een stal en bleef zichzelf ook daarover schuldig maken.Even later kwam de dierenarts, gelukkig viel alles mee.Met rust en afspuiten kwam het wel weer goed.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:15

Ik vind het verhaal een beetje vaag....
Volgens mij is het echt gevaarlijk een hengst en een merrie bij elkaar los te laten. Officiele dekkingen gebeuren altijd wanneer zowel hengst als merrie vast zijn.
Maar gelukkig dat het niet zo ernstig was

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:17

Harry moest toch z'n ei kwijt en die werd in het padock gezet, gelukkig ging dat goed want aan de overkant stonden ook allemaal merrie's. .....


Waarom begrijpen vrouwen hengsten wel, maar mannen niet? Knipoog

Het is idd wel altijd angstig om zulke situaties mee te maken. Juist wanneer je zit als iets fout gaat, terwijl je er dan weinig aan kan doen.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 19:23

Yolientje schreef:
Ik vind het verhaal een beetje vaag....
Volgens mij is het echt gevaarlijk een hengst en een merrie bij elkaar los te laten. Officiele dekkingen gebeuren altijd wanneer zowel hengst als merrie vast zijn.
Maar gelukkig dat het niet zo ernstig was



Iedereen zei het al tegen haar, ze had er echt veel spijt van.ze zei dat ze haar pony noooooooooooooit meer liet dekken...

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:34

Ik weet niet hou oud je vriendin is, maar je bent zelf pas 12. Neem in het vervolg even een volwassene erbij als je een paard laat dekken. Dit is natuurlijk onverantwoord. Ten eerste moet je eerst schouwen of je merrie wel zover is. Had je dat gedaan, dan was jullie een heleboel ellende bespaard gebleven. Bovendien hou je inderdaad hengst en merrie gewoon vast als de hengst springt. Lesje voor de volgende keer hoop ik.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 20:30

ze is zelf dertien
Maar af en toe doet ze echt vage dingen...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:34

Als ik dat zo hoor was die merrie helemaal niet hengstig, of wel?
Gelukkig dat het iig nog relatief goed is afgelopen..

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:08

jeetje ik hoorde het ook net murie wat erg en hoe was het met romeo ?

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:24

Is nu ook nog veel te vroeg om een merrie te dekken, die dingen zijn niet eens hengstig te krijgen!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:51

irish_lady schreef:
Is nu ook nog veel te vroeg om een merrie te dekken, die dingen zijn niet eens hengstig te krijgen!


Dat moet je niet zeggen. Die dames van mij staan al wijdbeens voor mijn Shetlanderhengstje hoor. Als je dat niet hengstig noemt, dan weet ik het ook niet meer.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:53

Ja maar als je in februari dekt heb je dus volgend jaar januari een veulen! Dat lijkt me niet de bedoeling!

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 07:49

sorry,maar ik vind het ook wel erg dom om gewoon een engst bij de merrie los te gooien.normaal gesproken bij een dekking hoed jer gewoon allebij de paarden vast,om dit soort taferele te voorkomen

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 07:52

sorry t nog vroeg :ik bedoel natuurlijk hengst en houd je gewoon allebei de paarden vast.

dreumesje

Berichten: 367
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 09:44

beetje onverantwoord vind ik het allemaal wel, niet bepaald over nagedacht als ik dit alles zo lees

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:18

Vind het ook vreemd eigelijk dat je met die dingen bezig bent op je 13de

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:24

ik geloof dat je vriendin niet stommer had kunnen doen dan ze al gedaan heeft. Wat onverantwoordelijk en ondoordacht. Ben benieuwd wat haar ouders hiervan zullen vinden. De paarden hadden elkaar allebei flink kunnen verwonden. WAt als april achteruit had geslagen goed raak? het kan goed zijn dat april hier een trauma aan overhoudt hoor, dus geen andere paarden meer achter zich zal dulden in de toekomst. Wat een dom meisje.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:46

Ik snap ook niet echt waar die hengst nou vandaan kwam. Die heeft toch ook een eigenaar of niet??????

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:26

Ik heb wel meer dekkingen gezien hoor, waarbij de hengst in de bak bij de merrie werd gelaten. Niet in alle gevallen was dat slim maar in de natuur gebeurd het zo ook. De merrie kan niet naar de hengst slaan als je haar vast hebt?? Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:35

Sando schreef:
Ik heb wel meer dekkingen gezien hoor, waarbij de hengst in de bak bij de merrie werd gelaten. Niet in alle gevallen was dat slim maar in de natuur gebeurd het zo ook. De merrie kan niet naar de hengst slaan als je haar vast hebt?? Verward

hihihi, ik zie het al voor me dat er 2 mensen aan die achterbenen gaan hangen om te voorkomen dat ze slaat! Ik heb ook natuurlijke dekkingen gezien, de merrie van biebel werd gedekt en ook Naturel heb ik nog zien dekken. Maar dat ging heel anders. Die beesten werden niet lukraak losgegooid, maar allebei vastgehouden.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 16:09

mijn paardje hebben we ook gewoon bij de hengst in de wei gemikt hoor (oke we hebben het hier dan wel over shetlanders, maar toch). Ten eerste omdat die hengst niet helemaal te vertrouwen was en ze moesten elkaar eerst even leren kennen. Is allemaal prima gegaan hoor.
Afgelopen zomer lieten ze op school (paardenopleiding) ook gewoon de hengst en de merrie los in de bak.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:13

Polly was dat toevallig clusius alkmaar? dan hebben wij naar de zelfde dekking staan kijken!