VIRUS via msn/adresboek!!! (ik had hem ook!!!)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

VIRUS via msn/adresboek!!! (ik had hem ook!!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 13:44

Hoi allemaal,

Van iemand uit mijn adresboek heb ik een mailtje gekregen met een viruswaarschuwing. Ook ik had weer zoiets van 'tùùùùùrlijk!! Gaaaap....
Maar...hij zat er echt, ook bij mij, terwijl we een virusscanner hebben!! Boos!
Ik heb hem meteen verwijderd en ik zou alle msn/hotmail gebruikers (eigenlijk gewoon iedereen) adviseren om even te controleren of dit virus op de computer staat. Het is een kleine moeite en het bespaart een hele hoop gedoe. Het is heel makkelijk te verwijderen.
Succes!! Marianne


"Hallo allemaal,

Ik kreeg vandaag het onderstaande bericht, van iemand die in mijn adresboek staat.
Ook ik had dit virus reeds gekregen ondanks het permanente gebruik van een virusscanner,
maar kon het verwijderen volgens onderstaande.

Het Teddybeer virus (jdbgmgr.exe) is op mijn computer gekomen. Ik heb het gedelete en adviseer
jullie dit ook te doen aan de hand van de hieronder beschreven methode.

Omdat jullie in mijn adresboek voorkomen ben je geïnfecteerd. Dit virus is toch ondanks alle
maatregelen buiten mijn medeweten op de computer gekomen en naar jullie doorgestuurd.
Stuur dit bericht naar de personen in jullie adresboek. Ook zij zijn geïnfecteerd.

Wees er zeker van dat je dit bericht per BCC verstuurt naar iedereen in jouw adresboek,
zodat niemand uit jouw adresboek het emailadres van iemand anders kan vaststellen.

Ik heb de volgende handelingen uitgevoerd en heb het virus eenvoudig kunnen verwijderen.
Het virus (genaamd jdbgmgr.exe) wordt niet gevonden door Norton Antivirus of McAfee antivirus scanners.
Het virus zit rustig 14 dagen te wachten voordat het schade gaat aanrichten.
Het wordt automatisch verstuurd door Messenger en door het Adresboek of je nu wel of niet emails
verstuurd naar je adressen. Hier komt hoe je kunt checken of het virus aanwezig is en hoe je er vanaf kan komen.
Ga naar Start, na dan naar Zoeken/Find
Kies voor file/folders en geef de naam van het virus in = jdbgmgr.exe
Zorg ervoor dat je zeker de C schijf en alle andere harddisks controleert en alle sub-folders (directories/mappen)
Klik nu op Zoeken/Find
Het Virus heeft een icoon van een Teddybeer met de naam jdbgmgr.exe.
Open het niet!!!!!!
Ga nu, indien gevonden, naar Bewerken (boven in de menubalk) en klik Alles selecteren aan. Niet openen!!!!!
Ga nu naar Bestand/File boven in de menubalk en kies voor Verwijderen/Delete.
De file(s) wordt nu naar de Prullenbak/Recycle Bin gegooid.
Ga nu naar de Prullenbak/Recycle Bin en Verwijder/Delete het virus jdbgmgr daar ook.
Men kan ook de Prullenbak leegmaken aanklikken.
Als het Virus gevonden is bent je genoodzaakt alle personen van je adresboek hiervan op de hoogte
te brengen zodat zij dit virus ook kunnen verwijderen.
Doe nu het volgende:
a) Open een nieuw emailbericht
b) Klik op het icoon van het adresboek links naast "Aan"/"TO"
c) Kies alle namen en voeg deze toe bij "BCC"
d) Kopieer dit bericht
e) Voer bij onderwerp VIRUS in.

f) Plak dit bericht in het emailbericht .... en verstuur"

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:47

Dit is GEEN virus, dit is een bestand die op je computer MOET zitten... Heeft hier al meerdere keren op bokt gestaan, beetje jammer...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:48


ithilien

Berichten: 42
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Limburg België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:49

niet deleten. Als je dit bestand delete zul je veel problemen krijgen want is een java bestand heb je nodig voor bijna iedere site die je bezoekt

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 14:04

Citaat:
Dit is GEEN virus, dit is een bestand die op je computer MOET zitten... Heeft hier al meerdere keren op bokt gestaan, beetje jammer...


Ik ben nog niet zo lang op Bokt.... Bèètje jammer dat ik dan zo'n reactie krijg. Ik heb het goed bedoeld hoor Lips are sealed

In ieder geval bedankt...ik zal mijn adresboek maar eens op de hoogte brengen.....

Groetjes, Marianne

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:07

Idd goed bedoeld, maar wel vervelend Knipoog

Ik helaas meerdere keren per week dit soort goed bedoelde emails binnen over niet bestaande virussen, kinderen met enge ziektes, GSM's die je krijgt door een mailtje door te sturen, etc, etc.. 't zou gewoon handig zijn als mensen eerst even zouden zoeken op Internet voor ze iets dergelijks door zouden sturen Haha! Ik krijg meer van dit soort mails binnen dan mails met echte virussen. Go figure Haha!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 14:14

Ja daar heb je ook weer gelijk in. Ik stuur dus nooit van dit soort mailtjes door, omdat ik er niet in geloof. Maar deze kwam wel heel 'echt' over. Maar daar trap ik dus ook nooit meer in.....Bloos

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:44

Haha! je was niet de eniste die erin trapte hahaha

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:48

Nooit geloven, alleen je virusscanner geloven en die natuurlijk vaak updaten Lachen