Purno-tinka en de havelterit

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Purno-tinka en de havelterit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 19:15

Jaja... vandaag was de boktrit te Havelte met snert, partytent, 5 paarden en 12 bokkers waaronder 1 bokker die verliefd is geworden Haha! Op Tinka wel te verstaan!!

maar goed, even vanaf het begin: vanmorgen om 10 uur heb ik mijn auto volgeladen met een gasfornuis, een partytent, 8 blikken soep en toen bedacht ik me dat er ook nog twee mensjes en paardenspullen meemoesten Verward Ook dat lukte en we reden om kwart over 11 weg uit Nijverdal om vervolgens om 10 over 12 door Naz gebeld te worden met de vraag "zijn jullie er aaaaaaaaaaaaaaaaallllll???????":D

Om kwart over twaalf was de delegatie uit Twente dus ook gearriveerd en kon er opgezadeld worden. Aangezien ik de tweede helft van Cody Tinka in mocht wijden als Purno-paard hielp ik haar even met opzadelen. De eerste kennismaking was vrij heftig, ik had gelijk een kopstoot te pakken van die dame (neeeeee.... niet van Cody, maar van Tinka )... er was ook zoveel te zien voor haar. Ik had meteen een tand door de lip, maar ach.... dat gaat wel weer over Haha!

Na een minuut of twintig was iedereen klaar met opzadelen en vertrokken vijf ruiters met vijf paarden naar de hei en vertrok de groom-delegatie naar het ontmoetingspunt om de partytent op te zetten en de soep warm te maken. Bij aankomst verliep de operatie 'partytent' zeer voorspoedig (het is een instant-tent, "just add water":D ) en kon al gauw de soep door ondergetekende warm gemaakt worden. Na goed een half uur kwam de groep bikkels al weer aan op de ontmoetingsplaats en kon er soep gegeten worden (of handen worden gewarmd aan de soepkommen Haha! ).

Na Spades de verantwoordelijkheid over de operatie 'partytent-afbraak'gegeven te hebben kon ik aan de schone taak beginnen om Tinka in te wijden in het Purno-schap en wat zag ik tot mijn groot genoegen?? Tinka had zich spontaan al getransformeerd tot Purno-paard inclusief paars dekje (thanx Marjolein!! *LOL* ) en paars strikje in de staart. Het enige wat er nog aan dat strikje ontbrak was een bordje met 'Just Married' Haha!

Onderweg moest ik dan ook regelmatig horen "kijk eens mama, dat paard heeft een strikje in zijn staart!!!" waarop moeder zei "nou.... die zal dus wel net getrouwd zijn"|o *LOL* Ik geloof dat ik wel 6 keer heb moeten horen over dat strikje.

Ik moet zeggen dat ik heel erg gecharmeerd ben van het karakter van Tinka. Marije heeft niets teveel gezegd over haar paardje. Wat een schatje is het toch!! Lovers (Tinka, wel te verstaan! Tong uitsteken ). Ze was echt superbraaf en liep werkelijk voortreffelijk en was prima onder controle te houden. Zelfs in galop was ze voortreffelijk. Sommige paden waren vrij goed begaanbaar, waardoor we dus een flink stuk konden galoperen. 't is wat.... je bent net rustig aan zondagse wandeling aan het maken en opeens komt er een meute paarden aan in galop. De mensen gingen dus erg netjes voor ons aan de kant. 't is lang geleden dat ik zo'n lekker galopje gemaakt heb Lachen

Tja.... en toen was het dus al weer voorbij.... we zijn rustig naar de trailers gereden, hebben de paarden afgezadeld en zijn gaan rijden naar.... (en dat mag iemand anders vertellen Haha! )

Dussssss...... Tinka is geslaagd... zij mag zich bij deze officieel Purno-paard noemen Haha! *dikke knuffel aan Tink* Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48200
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:22

gefeliciteerd met je nieuwe "liefde" Maarten....... Haha!:D

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:24

Ik ben wel benieuwd naar de foto's van Tinka als Purno paard Tong uitsteken

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:27

Foto's zijn onderweg Haha!
T was een super vandaag, zal later ff een verslagje tiepen!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:35

Ook wat mij betreft was het een zeer geslaagde dag.
Bij deze wil ik iedereen dan ook bedanken voor de geslaagdheid en gezelligheid.
Zoals eerder al vermeld, volgt ook mijn verslag wat later..

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:38

Maarten is verliefd *LOL*
Ik schaamde me eerlijk gezegd nogal toen ze je meteen een tand door de lip dreunde, niet echt liefde op het eerste gezicht geloof ik Bloos Haha!
Maargoed, dat mensen jullie als getrouwd stel zagen (jou en Tinka dan Tong uitsteken ) zegt alweer genoeg. Hahaha grappigste vond ik nog dat je niet eens doorhad eerst dat Tinka die strik (hoewel...strik...'t was meer een stuk scrub-spons Schijnheilig ) in haar staart had.
Ben erg benieuwd naar de foto's en ben blij dat je fijn gereden hebt! Party!!

Maarten"]
Marije heeft niets teveel gezegd over haar paardje. Wat een schatje is het toch!! Lovers
[/quote]
Dank je dank je Bloos Lovers
[quote="Maarten schreef:
(Tinka, wel te verstaan! Tong uitsteken )

Boos!

*LOL*
Hoop dat we straks een eigen forum hebben dan ga ik ook een uitgebreid verslag typen van vandaag.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:38

Ging echt super he Maarten. Ze bleef braaf in haar eigen tempo achter de rest aan galopperen. Kan me voorstellen dat je verliefd op haar bent geworden. Lovers

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:50

Tja, 't is dat Maarten op vrouwtjes valt, anders was hij al veel eerder 'in love gevallen' met Retje natuurlijk. Tong uitsteken

Maar het zag er goed uit hoor Maarten! Vooral met die strik in die staart, wat hebben we een lol gehad onderweg! *LOL*

Soep was super geregeld, de paardenwissels trouwens ook zodat Anita en Rommie de tweede helft met een compleet ander team verder moesten. Haha!

Jammer dat er zoveel ijs lag op de Genieput, ik was er graag doorheen gegaloppeerd zoals op de foto in mijn profiel, maar helaas moesten we het mountainbikepaadje bovenlangs nemen ('niet geschikt voor brede mannen en paarden'). Toch nog heerlijk gegaloppeerd, de paden waren goed berijdbaar, af en toe was het net duinzand en dat bevriest niet. Heb ook nog even geruild met Rommie, ik was toch wel heel benieuwd hoe zijn 'pony' rijdt... Lief beestje, die Stan! Cool

Anita, ontzettend bedankt voor het gidsen! Maarten, ontzettend bedankt voor het chauffeuren en natuurlijk voor de soep! En voor de rest iedereen voor zijn/haar aanwezigheid en gezelligheid! Ben ook heel benieuwd naar de foto waarop Joost en Marco laten zien hoe erg ze elkaar hebben gemist... Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 20:53

Karin schreef:
Tja, 't is dat Maarten op vrouwtjes valt, anders was hij al veel eerder 'in love gevallen' met Retje natuurlijk. Tong uitsteken


Blegh..... Ret is een vent!! Tong uitsteken Knipoog

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:12

Homiafortuna schreef:
Ze bleef braaf in haar eigen tempo achter de rest aan galopperen.

Oh lees ik hier dat ze sloom was? *LOL* Vertel!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:47

Cody"]
[quote="Homiafortuna schreef:
Ze bleef braaf in haar eigen tempo achter de rest aan galopperen.

Oh lees ik hier dat ze sloom was? *LOL* Vertel!
[/quote]

Nee niet sloom, gewoon ontzettend braaf.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:12

*lol* Die strik van TInka was echt ge-wel-dig *LOL* *LOL* *LOL* Ik vond het wel vreemd dat die er zomaar inzat trouwens, heel apart. En dat dekje ook, hoe dat nou opeens onder het zadel kwam? Verward Maargoed Tinka was een braaaaaf PurnoPaard en het was de hele middag ontzettend gezellig.
Maar waar blijft nou dat forum voor 12 personen en 5 paarden Verward ?

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:27

Wat had ik dat graag gezien. *LOL*
Het klinkt als een gezellige buitenrit.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:12

Mickey schreef:
Wat had ik dat graag gezien. *LOL*
Het klinkt als een gezellige buitenrit.


Maak je geen zorgen Mickey, daar zijn natuurlijk foto's van Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:43

Ook ik vond het een erg geslaagde dag. Jammer dat Sarah niet mee kon, maar vond het toch erg leuk!
Iedereen bedankt!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:04

Het was idd super leuk Lachen
En de kou viel best mee Haha!

Verder wil ik jullie ff wijzen op het feit dat Cody en ik het eerste ter plaatse waren *LOL*
Toch wel een vermelding waard dacht ik zo, of niet Marije? Tong uitsteken

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:07

Cody schreef:
WONDER BOVEN WONDER waren wij als eerste op de afgesproken plek (jajaja, de rij-maar-om-kabouter die met mijn hulp natuurlijk Schijnheilig in 1x goed reed!) Tong uitsteken

Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Haha!
(zie mijn eigen verslag)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:14

Hmm... volgens mij hadden Kabouter en ik dat al gepresteerd bij een eerdere rit, in Lunteren om precies te zijn. Maar de kunst van het in-1-x-goed-rijden ligt natuurlijk voor het overgrote deel aan de lieftallige (en uiteraard vrouwelijke) passagier, toch Cody?

Wel was Kabouter het eerst klaar met opzadelen. Hij kan het wel. Haha!

Kreeg overigens net een mailtje dat hij zich een soort van verslapen had vanmorgen Haha!.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:21

Karin"]
Wel was Kabouter het eerst klaar met opzadelen. Hij kan het wel. Haha!
[/quote]
Ik ben dan ook wereldkampioen "in-no-time-opzadelen"
Komt misschien ook opdat ik was minder riempjes vast hoef te maken Haha!

[quote="Karin schreef:
Kreeg overigens net een mailtje dat hij zich een soort van verslapen had vanmorgen Haha!.

Wekker was stuk Schijnheilig

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48200
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:25

Romkabouter schreef:
Wekker was stuk Schijnheilig

had je eerder naar bed moeten gaan... Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:26

Karin schreef:
Maar de kunst van het in-1-x-goed-rijden ligt natuurlijk voor het overgrote deel aan de lieftallige (en uiteraard vrouwelijke) passagier, toch Cody?

Uiteraaaaaaaaaaaaard!!!

Oja Honeybee vroeg nog: "Hadden jullie nog wat aan mijn aanwijzingen onderweg?"

Euhhh...nee?? Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:26

Ik lag al om 12 uur! Maar ja, die tijd stond op de wekker Tong uitsteken

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:27

Cody schreef:
Oja Honeybee vroeg nog: "Hadden jullie nog wat aan mijn aanwijzingen onderweg?"

Euhhh...nee?? Haha!

hahahaha, ja dat was koel *LOL*

Je moet daar en daar langs, langs de whatever wat voor winkel Haha!
Geen ideeeee, maar wel Havelte gezien Tong uitsteken

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:36

De afsluiting was ook best gaaf, wij met z'n allen in het piepkleine zaakje van de Havelter snekboer, die in een half uur z'n complete weekomzet draaide. Haha!

En ondertussen hielden we met al onze auto's en drie goed gevulde trailers de enige parkeerplaats van Havelte City bezet. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:38

Vooral de trailer van Nienke was goed gevuld natuurlijk Schijnheilig Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers