Na zeven jaar is het zover.. ik ben weer alleen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Na zeven jaar is het zover.. ik ben weer alleen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 00:11

Dat het al tijden niet goed ging tussen mijn vriend en mij hadden velen van jullie al heel lang geleden en vaak opgemerkt.
Ik heb dan ook vaak de vraag te horen gekregen wat ik in hemelsnaam bij hem deed en waarom ik er niet mee stopte
Zelf heb ik alles altijd heel realistisch ingezien, maar gaf 'm het voordeel van de twijfel. Of wist iets altijd weer goed te praten.
Vooral de laatste maanden ben ik hier ontzettend mee bezig geweest en zag ik in dat ik al heel lang niet meer gelukkig was, ik het niet meer kon opbrengen en het mij belemmerde in de rest van mijn leven.
Ik was op.. ik ben op.. ik kan niet meer. Verdrietig
Ik deed alles fout, verkeerd, stelde niets meer voor en werd cru gezegd vaak behandeld als een stuk oud vuil.

Een aantal weken geleden hebben we hier dan ook over gesproken.
Hij gaf aan zich in te schrijven bij een woningbouwvereniging en te gaan verhuizen als er tegen de tijd dat er niets verandert zou zijn tussen ons. Voor mij was het hoofdstuk daardoor als een soort opluchting gekomen.
Ik wist al dat ik niet meer wou, maar kon de moed niet opbrengen dit over mijn lippen te krijgen. Angst voor spijt. Zeven jaar is niet niets. Er is in al die jaren veel gebeurt.

Maar afgelopen week is er in mijn leven iets gebeurt waardoor er een knop bij me is omgedraaid en wat me deed inzien dat ik wél belangrijk ben! Dat ik wél iemand ben!
Iets wat uitmondde in een vervolg gesprek, en wel gisteren.
De knoop was gauw door gehakt.. het is over. Voorgoed voorbij.. Finito..
Eindelijk... heb ik zelf de energie en moed kunnen vinden om er een punt achter te zetten. Iets wat ontzettend veel pijn doet. Verdrietig
En nu... zittend achter mijn computer.. vraag ik me af hoe het nou verder moet.
Hij is hier nl. nog wel en we zijn tot 3 optie's gekomen hoe het vertrek gaat plaats vinden. Iets waar ik over na moet denken. Iets wat niet gemakkelijk zal zijn.

En nu.. voel ik me leeg.. lusteloos.. heel erg alleen.. en ontzettend verdrietig.. Verdrietig

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 00:17

Sterkte Honeybee. Lijkt me een hele lastige beslissing om te nemen. Heel veel succes met het opbouwen van een nieuw leven Lachen

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 00:18

Jemig, kop op en doe het rustig aan. Volg je eigen gevoel!

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 00:35

Dat is zeker niet niks...
In ieder geval heel veel sterkte.

Liefs Linda

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 00:41

heel veel sterkte... het is even moeilijk, maar je komt er wel!
liefs

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 00:46

De beslising om er een punt achter te zetten, doet natuurlijk vreslijk veel pijn, 7 jaar is tenslotte ook niet "niks" ! Maar je zult zien dat je hier ook veel sterker door zult worden, juist omdat je die beslissing hebt genomen!!
Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt die je kunnen/zullen steunen !!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 01:45

Hoi Sandra
Ik vind het erg knap van je dat je deze stap hebt durven nemen en dus voor jezelf te kiezen.
Ik wens je alle sterkte van de wereld toe en hoop dat jullie er op een "normale" manier uitkomen. Probeer geen ruzie te maken maar blijf wel sterk.
Heel veel sterkte de aankomende tijd en blijf vooral waken over jezelf!
*knuf*

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 08:57

De kogel is dus door de kerk. Moedig dat dit besluit genomen is, blijf sterk de komende tijd. Ik hoop voor je dat die 7 jaar draadjes tussen jullie een beetje snel slijten.

Het is dus de bedoeling dat hij vertrekt?

Beetje off: toen het (heel erg) slecht ging tussen mijn vriend en mij hebben we ook besloten om ons in te laten schrijven bij een Woningbouwvereniging. Inmiddels is het weer goed gekomen maar die inschrijving blijft wel staan, je weet mar nooit wat er nog gebeurd. Tipje misschien voor anderen?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 09:32

Sandra ik wens je heel veel sterkte. Geef jezelf de tijd om weer tot jezelf te komen. Ik wou dat ik zo sterk was als jij.. ik zou ook na 6 jaar mijn relatie moeten beeindigen maar ik heb de moed nog niet... Hou je taai en iedere dag zul je je een klein beetje beter gaan voelen.

Groetjes,
Annemieke

dreumesje

Berichten: 367
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 09:39

heeel veel sterkte, een hele moedige maar ook moeilijke beslissing. je zult straks zien dat je er sterker uit komt.
maar pijnlijk en moeilijk zal her nu zker zijn daarom nogmaals sterkte

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 09:52

Heel veel sterkte, maar wees blij dat de beslissing is genomen. Ik had uit je eerdere bericht met de vraag om inboedel al begrepen dat het niet goed ging....probeer de inboedel eerlijk te verdelen. Ik ben blij voor je dat hij aangeboden heeft om te verhuizen, want woonruimte vinden is niet niks.

Heel veel sterkte de komende tijd. En ook voor jouw schijnt er een licht aan het eind van deze donkere tunnel.....

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 10:13

Kom op he meis, jij gaat t best wel redden hoor! Na 7 jaar weer alleen zijn is natuurlijk niet gemakkelijk maar volgens mij zijn er zat mensen in je omgeving en hier op Bokt die je allemaal een beetje op kunnen vangen toch?

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 10:22

Honeybee schreef:
Dat het al tijden niet goed ging tussen mijn vriend en mij hadden velen van jullie al heel lang geleden en vaak opgemerkt.
Ik heb dan ook vaak de vraag te horen gekregen wat ik in hemelsnaam bij hem deed en waarom ik er niet mee stopte
Zelf heb ik alles altijd heel realistisch ingezien, maar gaf 'm het voordeel van de twijfel. Of wist iets altijd weer goed te praten.
Vooral de laatste maanden ben ik hier ontzettend mee bezig geweest en zag ik in dat ik al heel lang niet meer gelukkig was, ik het niet meer kon opbrengen en het mij belemmerde in de rest van mijn leven.
Ik was op.. ik ben op.. ik kan niet meer. Verdrietig
Ik deed alles fout, verkeerd, stelde niets meer voor en werd cru gezegd vaak behandeld als een stuk oud vuil.

Een aantal weken geleden hebben we hier dan ook over gesproken.
Hij gaf aan zich in te schrijven bij een woningbouwvereniging en te gaan verhuizen als er tegen de tijd dat er niets verandert zou zijn tussen ons. Voor mij was het hoofdstuk daardoor als een soort opluchting gekomen.
Ik wist al dat ik niet meer wou, maar kon de moed niet opbrengen dit over mijn lippen te krijgen. Angst voor spijt. Zeven jaar is niet niets. Er is in al die jaren veel gebeurt.

Maar afgelopen week is er in mijn leven iets gebeurt waardoor er een knop bij me is omgedraaid en wat me deed inzien dat ik wél belangrijk ben! Dat ik wél iemand ben!
Iets wat uitmondde in een vervolg gesprek, en wel gisteren.
De knoop was gauw door gehakt.. het is over. Voorgoed voorbij.. Finito..
Eindelijk... heb ik zelf de energie en moed kunnen vinden om er een punt achter te zetten. Iets wat ontzettend veel pijn doet. Verdrietig
En nu... zittend achter mijn computer.. vraag ik me af hoe het nou verder moet.
Hij is hier nl. nog wel en we zijn tot 3 optie's gekomen hoe het vertrek gaat plaats vinden. Iets waar ik over na moet denken. Iets wat niet gemakkelijk zal zijn.

En nu.. voel ik me leeg.. lusteloos.. heel erg alleen.. en ontzettend verdrietig.. Verdrietig


Hee, meis je komt er wel, je hebt gekozen voor jezelf, iets wat ik vorige week ook heb gedaan na ook een relatie van 7 jaar.....kan me dus goed voorstellen hoe jij je nu voelt.

Je moet nu een eigen leven op gaan bouwen, maar ook dat gaat je lukken.
En 7 jaar is erg lang, maar samen zijn omdat het al zo lang is ook niet goed voor je, beter nu dan over 10 jaar. Je wordt weer gelukkig, niet nu direkt, maar zeker weer dit jaar Lachen Je hebt ingezien dat jij ook belangrijk bent en die keuze heb je nu duidelijk gemaakt....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 10:42

reken er maar op dat je dus GEEN spijt zult krijgen. Dit zal je sterker maken voor situaties die je tegenkomt in de toekomst. Je hebt hier heel goed aan gedaan en het is een geluk dat er bij jou een knop omging. Bij sommigen gaat er nooit een knop om en die verliezen zichzelf.
Je moet nu even door een rottige periode heen, maar ik beloof je dit (en ik beloof alleen dingen die nagekomen worden): je komt er overheen en je zult je beter gaan voelen dan afgelopen periode!

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:01

Heel veel sterkte. Het zal een moeilijke tijd worden, maar het heeft zijn tijd nodig. Daarna zal je je inderdaad beter gaan voelen. Zoals iedereen hierboven ook al aangeeft. Blijf positief denken. Jullie zijn lang samen geweest, dus het is ook niet iets dat je zo maar even op zij kan/wilt zetten. Ik denk dat je een moedige beslissing hebt genomen & dat je voor jezelf gekozen hebt. Neem de tijd, maar spijt zal je denk ik niet krijgen. Kop op!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:55

Net als iedereen wil ik je ook heel veel sterkte wensen.
Gelukkig heb je nu een beslissing kunnen nemen !
Sterkte

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:59

HEel veel sterkte meis in de komende periode!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:26

Ik kan je alleen heel veel sterkte wensen en dat doe ik je dus ook

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:48

Verstandige beslissing Sandra!
Het is nu waarschijnlijk wel even moeilijk en er zullen ook wel periodes komen waarin het niet meevalt.
Maar als er iemand is op wie je moet kunnen bouwen en vertrouwen, dan is het wel je vriend. En dat leek me bij jou niet het geval. Iemand die je kleineert en niet in je waarde laat is jou niet waard.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:52

Ik denk dat het een verstandige beslissing is.
Heel erg veel sterkte!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:29

Als ik dit zo lees kan ik niet meer zeggen dan gefeliciteerd. Je verdient duidelijk beter, en zal uiteindelijk ook bij een beter iemand belanden.

Heel veel sterkte!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:49

Heel veel sterkte van horseless en mij!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:57

Heel veel sterkte, zoals ik je berichtjes een beetje heb gevolgd denk ik ook dat het zo beter voor je is.
Ze zeggen ook niet voor niets na regen komt zonneschijn.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:06

Sandra, je hebt voor jezelf gekozen! Dat is zo, zo ontzettend goed, van jou voor jou. Blijf dat doen en je zult zien dat je een stuk gelukkiger gaat worden. Met hem, of zonder hem...
Het is begrijpelijk dat je je nu even rot voelt, het is ook immers niet zomaar iets. Maar, je meot kennelijk eerst door een diep dal, om de overwinning van de top te kunnen waarderen. De zon gaat straks schijnen, let maar op!
Heel veel sterkte!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:12

Ben het helemaal met Dees eenz.
Dees, bedankt voor deze wijze woorden, ik kon er niet op komen.