Met biks gooien, waarom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 18:22

Mijn paard heeft de rare gewoonte om zodra hij brokjes heeft, er meteen een heleboel uit te smijten. Hij gaat ze dan weer op de grond opeten, zoekt ze uitgebreid tussen het stro (en soms zijn eigen mest als hij net onder zijn voerbak heeft gemest) en eet ze dan op. Hij is er erg druk mee. Hij eet een paar hapjes uit zijn voerbak, gooit er zoveel mogelijk uit. Hij heeft al zo'n stang in het midden van zijn voerbak, dat zou eigenlijk het morsen moeten tegen gaan maar daar werkt hij gewoon om heen. Als ik wortels ed in zijn voerbak gooi, eet hij ze wel uit zijn bak.
Ik zit er niet mee maar ik vraag me toch af waarom hij dat nou doet. Hij vindt zijn brokejes heel erg jummie dus dat is het niet.


Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 18:30

misschien verveeld ie zich anders? dat zou best kunnen. Je kunt ook een bal van soort ijzer in je stal hangen. daar kan je gras of hooi in proppen. dat is leuk, kunnen ze er tussen uit pulken.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 18:33

ja zo'n bal is echt gaaf euhm zal es opzoeken ff zoeken *op divoza.com* staat er 1 volgens mij
ik denk dat het uit verveling is mijn paard gaat ook zijn voerbak telkens verschuiven en mee rotzooien, vind ie leuk joh want dan is ie klaar maarja ik hoop dat je toch een goeie oplossing vind

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 18:41

Ik denk niet echt dat het verveling is. Hij wil ze namelijk wel zo snel mogelijk allemaal op hebben. Volgens mij vindt hij het zo lekkerder. Hij komt overigens ook ruim genoeg zijn boks uit en hij doet het altijd, ook als hij moe is.
Zo'n bal lijkt me niks, ik ken een paard die ze zo'n dingen hadden gegeven en di ewerd er helemaal saggie van, van frustratie want hij wilde zo graag eten en met die bal duurde dat zo lang. Verder lijkt het me ook niet zo fris dat zijn brokjes dan overal door de boks komen, dan gaat het echt ook door de urine en mest enzo.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 19:36

haha dat doet je paard nu toch ook al? maarja verder is et toch niet erg
hij vind het vast leuk net als mijn paard met die bak loopt te sjouwen en te bewegen en te doen

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 20:10

Nou ik zou daar niet zo moeilijk over doen , dan geef je toch gewoon zijn biks op de grond.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 21:13

Och hou op de paarden bij ons doen het ook. Eerst Primavera en nu Pliva ook. Weet niet waarom.
Wij dachten dat Priem ermee begon omdat Pliva muesli kreeg en zij biks, kon ze niet uitstaan.
En nu heeft Plief haar gewoonte overgenomen.
Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 08:45

Het maakt mij niks uit hoor, hij gaat zijn gang maar. Ik vroeg me alleen af wat de achterliggende gedachte van hem was.

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 08:52

Hoi Katrien, dat vroeg ik me dus ook al af.
Fitz doet precies hetzelfde maar wordt normaal gesproken nog enigszins tegengehouden door de morsstang.
In Almelo had hij zo'n losse voerbak en met heel veel agressie gooide hij iedere keer al het voer uit zijn bak en ging het dan later tussen het zaagsel op staan peuzelen.
Ik had toen toch wel het idee dat het een vorm van frustratie was in die kleine box die hij daar had.

Hij staat nu in een heeeeeele grote box en nu doet hij het weer niet.
Dus ik ben ook benieuwd naar de achterliggende gedachte maar hou het voor mijn eigen paard toch deels op stress.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 08:57

Ik denk dat het een beetje speeligheid is. Misschien is jouw paard wel een echte speurneus!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 08:59

Volgens mij is het gewoon hebberigheid, ongeduld dus om het rustig op te eten.
Bij stress wordt het erger (zijn ze ook ongeduldiger) dus vandaar dat het in Almelo bij Fitzroy erger was.

Navragen is beter dan afvragen.

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 15:56

Hoi Katrien !
Tsja, waarom doet-ie-dat-nou Verward
Krijgt 'ie eerst lekker eten, en dan verknoeit 'ie het.
Afijn, ik denk dat ik wel een oplossing weet, 'k heb nl. ook zo'n knoeierd op stal:
Als je een paar bakstenen in z'n voerbak doet, dan kan hij niet meer alles uit z'n bak gooien, en moet hij gaan zoeken naar z'n eten.
Wel flinke grote stenen pakken, anders worden ze zo uit de bak gegooid.
Hij doet dan wel wat langer over het eten, maar da's geen probleem, hij heeft waarschijnlijk toch tijd genoeg Lachen
Het werkt echt !
Succes ermee !

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 16:18

gooi er wat hooi in de bak dan duurd het langer dan normaal!

_________________
Doe normoal,dan dust al gek genog

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: IHWtje op 2001-07-14 17:20 ]</font>

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 16:19

en nooit geen stenen in de box daar kan hij/zij zicht aan pijn doen, dus hooi is wel het beste, ook als een paard te snel eet dan gooi je er gewoon of hooi bij in

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 16:38

Muzefee doet het met haar luzerne net andersom. Zij gooit het niet in de stal, maar als ze eet, gooit ze een groot gedeelte van de luzerne over de rand zodat ze er niet meer bij kan Verward
Ik moet dus altijd na het eten met de veger erbij langs om haar het laatste beetje luzerne ook nog te geven...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 19:42

Dus doet het ook. Is echt een smeerpeuk met eten. Laat ze ook wel eens half opgesmakt weer uit de mond vallen, dan moet ze meoite doen om de kippen erbij weg te houden (of toutie, haar stalmaatje) en dan maar weer van de grond opsmullen. Ik weet eigenlijk niet of ze het in het land ook doet. Volgens mij niet, want dan heeft ze echt kans dat Tout veel van haar jat...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 6 bezoekers