Berichten maximaal een uur te wijzigen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 18:28

Eeeh, Kayla, vind je het erg als ik daar niet op reageer? Er worden hier dingen echt enorm uit hun verband gerukt.

Maar goed. Nee, het is geen beslissing die zomaar uit de lucht komt vallen. We (het mod team) denken hier al langer over na. We hebben de users 2 jaar de vrijheid gegeven onbeperkt berichten te wijzigen maar dat gaat steeds vaker mis. Natuurlijk zijn er een hoop mensen (het merendeel zelfs) die de 'verantwoordelijkheid' van het kunnen wijzigen aankunnen maar een kleine groep die dit niet kan verpest het in dit geval voor de anderen.

Een aantal redenen waarom de policy veranderd is:
  • Mensen wissen op deze manier berichten omdat een topic een andere kant op gaat dan gehoopt. Een van de problemen hiervan is dat het topic gewoon dood is en dat mensen niet eens meer de moeite nemen een mod te waarschuwen. Er zijn dus mensen die een topic verpesten (dus de mensen met de reacties) maar de mod ziet dit nooit omdat het topic voortijdig gestopt wordt.
  • Soms krijgen de mods wel klachten over users maar als we dan naar het topic kijken zien we een topic waarin de helft van de berichten gewijzigd is of verwijderd is waardoor we geen idee meer hebben wie nou wat heeft gezegd en de betreffende users dus ook niet afdoende op hun gedrag aan kunnen spreken.

Ja, natuurlijk is het een site voor en door de Bokkers maar het is nogal onmogelijk om iedereen te betrekken in het maken van 'beleid'. Het is vooral erg onmogelijk het iedereen naar zijn/haar zin te maken. Overigens is het leuk om te zeggen dat de users moeten kunnen beslissen maar op het moment komt er verder helaas extreem weinig uit de users wat betreft voorstellen voor verbeteringen, knelpunten of zelfs meldingen van 'foute' topics Scheve mond

Maar goed, ik sta best open voor iets als een medezeggenschapsraad (scrabble?) achtig iets. Maar hoe had je dat voor je gezien? En stel dat daar 5 users in zitten dan zijn er nog steeds zo'n 2000 users over die het niet eens kunnen zijn met het feit dat die MR het eens is met een beslissing van het mod team...

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:43

Toch moet ik zeggen dat er te vaak betutteld wordt. Nu begrijp ik het jou kind is en dat er sprake van opvoeding moet zijn. Maar ik vind dit toch wel lijken op een regulering van de vrijheid van meningsuiting. IK moet kunnen bepalen wat ik met mijn eigen tekst wil.

Laat je kind lekker kind zijn en zichzelf laten reguleren. In grijpen daar waar nodig.
Laatst bijgewerkt door Prima op 16-02-03 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:45

bart, bedankt voor je reactie. het is fout de massa aan te pakken als een selecte groep fouten maakt. dit zijn acties van individuen en zo werk je de massa van goede wil tegen je. iedereen met een management-achtergrond zal dit beamen.

ik vind het verkeerd dat beslissingen genomen worden zonder dat de gebruikers daar iets van kunnen zeggen of aan kunnen doen. ik vind het ook verkeerd dat het gewoon meegedeeld en uitgevoerd wordt, zonder enige uitleg.

het mooiste zou ik vinden als je het topic begonnen was met een kleine uitleg en een poll zodat iedereen de voors en tegens te kunnen afwegen en zo hun stem uit te brengen.

verder denk ik dat met bepaalde beslissingen die direct impact hebben op de gebruikers (zoals bans, veranderen van layout, opties, etc.) overleg moet zijn met bokkers (of vertegenwoordigers). dit werkt nl. ook in het voordeel van de regie, omdat die altijd kunnen zeggen: we hebben overlegd met jullie.

ik denk ook dat een bepaalde verantwoordelijkheid gegeven moet worden aan de gebruiker zelf. als diegene dat niet serieus neemt, dan denk ik dat de lezers zelf die poster wel op waarde kunnen schatten.

ik hoop dat we hier allemaal iets aan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:10

Superpepeijn, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij denkt dat jouw suggesties in de praktijk moeten worden gebracht, misschien kun je dat nog iets meer toelichten zodat daar geen onduidelijkheid over kan bestaan??

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:16

ik stel voor bij een MR:

-gekozen onder de bokkers, door bokkers;
-aantal MR leden is gelijk aan moderators + beheerders;
-veto-recht bij 2 personen;
-bokkers die geinteresseerd zijn kunnen inschrijven MR-lid te zijn;
-d.m.v. een poll wordt door de bokkers besloten wie in de MR komen;
-doel van de MR is een vertegenwoordigende functie en zo een dialoog met de moderators te hebben over eerder genoemde beslissingen;
-een vergaderforum dat leesbaar is voor alle bokkers over dit soort punten.

dit zijn punten die me even snel te binnen schieten. als er serieus over nagedacht wordt, wil ik me hierin verdiepen.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:41

Enerzijds vind ik het een goed plan, en anderszijds betwijfel ik dat er iets zal veranderen bij invoer van een MR. Je blijft zowiezo altijd mensen houden die het met bepaalde dingen niet eens zijn.

Ik geloof dat het voor Bart en de moddies niet te realiseren is om alle bokkers tevreden te krijgen. Maar alle kleine beetjes helpen dus ik ben benieuwt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:49

SP, ik vraag me alleen af hoe een MR heel bokt zou kunnen vertegenwoordigen. Elk forum heeft zo'n beetje zijn vaste groep bezoekers, bedoel je dan dat je die ook zou willen afspiegelen? Want wat de MR 'denkt' zou wel eens heel anders kunnen zijn dan dat de betrokkenen van een bepaald forum vinden. Om maar eens een dwarsstraat te noemen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:02

ik zou zo al 2 bokkers (geen moddies dus) hier kunnen opnoemen die in mijn straatje denken. zij zouden daarom mijn belangen kunnen vertegenwoordigen. dat betekent niet dat ik het 100% eens zal zijn met alle beslissingen die zij zullen nemen, maar het is in ieder geval een flinke verbetering met wat er nu is. iemand kan op balkenende stemmen omdat hij vertrouwen hebt in zijn persoon/ideeen, maar niet al zijn ideeen zullen altijd perfect samenvallen met die stemmer. het alternatief is iedereen mee te laten stemmen in belangrijke beslissingen (referendum) maar ik denk niet dat dat echt praktisch is.

verder, misschien is de groep die beslissingen neemt, intussen een dikke stroop geworden (allemaal bekenden, de hierarchie is duidelijk, etc.) waarbinnen moeilijk een discussie te voeren is. voor de bokkers is het onduidelijk en ze hebben het idee dat deze mensen in een ivoren toren zitten.

zie de MR als de communicatie brug tussen regie en de bokkers en als vers volk om discussies mee te voeren omtrent huishoudelijke beslissingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:07

SuperPepeijn schreef:
zie de MR als de communicatie brug tussen regie en de bokkers en als vers volk om discussies mee te voeren omtrent huishoudelijke beslissingen.

Communicatie is nog altijd iets dat 2 kanten op moet gaan en van 2 kanten moet komen. Volgens mij valt het reuze mee met een so-to-speak communicatiekloof. Het initiatief ligt namelijk ook bij de gebruikers en niet alleen bij de regie.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:15

dit topic is het bewijs dat er een communicatiekloof is. er was in dit topic alleen sprake van communicatie naar de gebruiker toe in de zin van een mededeling dat iets al doorgevoerd was dat elke boktgebruiker beinvloed. niet een "hoe-en-waarom", of "wat vinden jullie ervan als...".

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:15

BartVB schreef:
Eeeh, Kayla, vind je het erg als ik daar niet op reageer?

ja eigenlijk wel Scheve mond

Citaat:
medezeggenschapsraad (scrabble)

ehm is meer een galgjewoord, voor scrabble levert het erg weinig punten op, zijn letters van weinig punten he, of je moet toevallig 3 keer woordwaarde hebben.

En zie er nog steeds meer nadelen naar voordelen als je niet meer kan wijzigen, bovendien is het ieders verantwoordelijkheid en dingen die gewijzigd worden die worden vaak niet voor niks gewijzigd.

SP z'n idee vind ik wel ok en misschien kan er een poll over dit onderwerp komen?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:20

als communicatiekloof voorbeeld kan ik ook de ban van steef noemen.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:23

Ik vind dat alleen iemand die een forum helemaal verziekt een ban moet krijgen, bij Steef viel dat nogal mee vind ik, erg jammer dat hij nu een ban heeft. Voor hoelang is die eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:26

SP, wat bedoel je precies? Omdat jij het niet wist?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:28

aan kayla's reactie te horen ben ik niet de enige lov! en misschien is er bij meer onvrede n.a.v. die actie.

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:34

Zoals ik al zei vind ik het een onnodige actie. Blijkbaar is de perceptie van wat nodig is aan controle op dit forum verschillend. En dat zal ook altijd wel blijven denk ik. Een medezeggenschapsraad hoeft trouwens voor mij niet perse. Dat is een instrument dat je gebruikt om eenvoudiger te communiceren. Maar we hebben het hier over een forum, een communicatiemiddel bij uitstek !
Ik geef dan wel SP gelijk dat er dus NIET gecommuniceerd wordt en uberhaupt de gebruikers niet de gelegenheid krijgen om commentaar op een dergelijke ingrijpende beslissing te geven. Openheid zou op zijn minst gezegd netjes zijn. Ik begrijp wel dat de leiding geen zin heeft in al dat commentaar, maar ik heb wel het gevoel dat het nu allemaal erg eenzijdig beslist wordt.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:38

pegasus, wat ik wil is dat de bokker een flinke vinger in de pap krijgt en dat er gecommuniceerd wordt. dat kan in de vorm van polls of een MR dat maakt me niet uit.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:40

Pegasus schreef:
Openheid zou op zijn minst gezegd netjes zijn. Ik begrijp wel dat de leiding geen zin heeft in al dat commentaar, maar ik heb wel het gevoel dat het nu allemaal erg eenzijdig beslist wordt.

ga helemaal met je mee

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:16

Ik ben het eens met SP.

Bokt is inmiddels zo groot geworden en heeft een dermate actieve groep gebruikers dat het eigenlijk niet meer wenselijk is om ze buiten belangrijke beslissingen te houden. Ik denk dat het ook mogelijk is om dmv een 'medezeggenschapsraad' een vertegenwoordiging samen te stellen. De 'goeden' zullen hierin vanzelf komen bovendrijven en hopelijk heeft dit tot resultaat dat de 'goeden' minder vaak onder de 'kwaden' hoeven te leiden.
Zie het maar als een soort OR bij een werkgever. Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:22

Ben het absoluut eens met mijn etherische vriend SP.

Een medezeggenschapsraad gekozen door de bokkers,
(verkiezingscampagne? en CV, referenties)...
Wat Apple zegt Haha! Knipoog

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:47

Gekozen uit de div. forums... hmm.. niet eens een slecht idee! Ieman die de belangen van VvdV verdedigt, iemand voor ITP, KH, AM enz.
Die iemand moet dan wel het meeste van z´n postings in dat specefieke forum hebben. Ik zou bijv nooit in een MR voor FA of Western (kunnen/moeten) komen, gewoon omdat ik daar zo goed als nooit kom Lachen !

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 00:21

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het te omslachting en geen werkbare situatie denk ik. Besluitenloosheid tot gevolg. Ze kunnen hooguit een adviserend orgaan zijn denk ik. Zoals een OR.
Laatst bijgewerkt door Prima op 17-02-03 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 00:25

Je zou je kunnen opgeven om een bepaald forum te vertegenwoordigen. De moddi van dat forum maakt een poll en het stemmen (tot een bep. datum) kan beginnen!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 00:30

SuperPepeijn schreef:
als communicatiekloof voorbeeld kan ik ook de ban van steef noemen.

Is tie gebanned dan? Naar aanleiding van die laatste actie met dat gedicht van dat meisje? Want die topic was nog beyond de mesthoop verbannen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 01:05

Sterre schreef:
Gekozen uit de div. forums... hmm.. niet eens een slecht idee! Ieman die de belangen van VvdV verdedigt, iemand voor ITP, KH, AM enz.

Maar die hebben we toch al? Onder de naam 'Moderator'?
Een modje is toch ook gewoon een bokker die op een gegeven moment mod wordt? Welk verschil verwachten jullie tussen een mod en iemand uit een medezeggenschapsraad?
Ik zie zelf die 'ivoren toren' niet zo goed, maar waarom zou een moderator daar wel in gaan zitten en iemand van de medezeggenschapsraad niet?