Mission completed - op rubberen rijlaarsjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Mission completed - op rubberen rijlaarsjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 19:40

Een jaar geleden (februari 2002) ben ik met Max begonnen in de L1. Vanaf dat moment had ik mezelf een doel gesteld namelijk de volgende winter Z-klaar zijn. Als je jezelf een doel stelt dan moet het wel een beetje een uitdaging zijn en dit vond ik wel uitdaging genoeg eigenlijk. De L tm M1 proeven vlogen we door maar de M2 was toch wel een beetje een struikelblok toen we daar in november vorig jaar in gingen starten. De eerste wedstrijd hadden we nog wel 2 winstpunten (net aan) maar daarna kwam de eerste wedstrijd zonder winstpunten. De wedstrijd daarna ging Max aan de rodeo, dus eerst maar even verder trainen. Vorige week zijn we weer gestart en gingen met 1 bijna en 1 ruime winstpunt naar huis. Vandaag moesten we weer op pad, nog 2 winstpunten te gaan. Door mijn zwangerschap heb ik af en toe nogal last van opgezette benen en ik kreeg vanmorgen met geen mogelijkheid mijn leren rijlaarzen aan. Ik had nog een paar oude rubberen rijlaarzen staan met een ruime schacht dus daar maar voor gekozen. Op stal hebben ze me gigantisch uitgelachen maar ik moest toch wat niet waar. Het zit niet echt fijn en tijdens het doorzitten zakken ze toch een beetje af. De eerste proef kwamen we goed door ondanks een paar missers (slechte keertwendingen en 1x uit contragalop vallen) gelukkig waren de andere onderdelen goed genoeg om dit op te halen en deze proef werd beloond met 159 pnt. De tweede proef liep Max werkelijk foutloos en deze werd beloond met 174 punten. Een protocol waarop geen enkele vijf stond .

Kortom ik ben helemaal happy. Allereerst omdat Max zo geweldig fijn liep en natuurlijk ook omdat ik nu de punten heb voor de Z. Maar waar ik ook erg blij om ben is dat onze merrie op haar eerste wedstrijd ooit, meteen een M1 proef, 2 winstpunten wist te scoren. Na haar ongeluk en een lange revalidatie heeft ze eerst een heel mooi veulen op de wereld gezet en nu na een paar maanden trainen deed ze zo geweldig goed haar best. 157 en 161 punten behaalde ze dus de eerste 2 winstpunten voor haar zijn binnen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:45


Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:22

Aha, rubber laarzen brengen dus geluk Knipoog
Gefeliciteerd, netjes hoor. Van jullie allebei (of eigenlijk alle 4 ehh 5, jij bent met z'n tweeën) goed gedaan. Leuk dat Jet ook zo goed ging.
Maare, was je uitdaging niet eigenlijk de kür in Wormerveer?? Knipoog Haha!
Nu nog snel een keer Z starten voor 1 april? Of na je zwangerschap in de M2 verder?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 21:36

Ja jasmijn in eerste instantie was het de kur, maar dan had ik die wp iets eerder moeten halen, een kur in elkaar zetten in 1 week wordt een beetje te veel van het goede lijkt me. Ik ga volgende week 1x Z starten voor de zekerheid, het is me nog steeds niet duidelijk hoe of de reglementen gaan worden dus ik gok het er maar niet op. Ik ben de laatste tijd nogal snel buiten adem (wordt nog wat volgende week de middendraf in een 20x60 baan ). Dus na die ene keer starten blijf ik nog zo lang mogelijk doortrainen maar even geen wedstrijden meer. En dan wordt mijn volgende missie de kur op muziek in spijkerboor in oktober Haha! .

En Lielle, ik had het rubberenlaarzen topic nog nooit gezien maar wel grappig. Nu wordt ik nooit boktsnob als ik volgende week dus mijn Z proefje met rubberen laarzen ga rijden. Maar het rijdt echt voor geen meter hoor.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:12

Ik wil mee volgende week!!! Een Z-ruiter op rubberen laarzen, dat moet ik zien Haha!

Hartstikke gefeliciteerd Astrid, lekker dat je het toch allemaal gehaald hebt, voordat je met 'paardrijzwangerschapsverlof' gaat.

En van Jet en Simone ook super gedaan, zo voor de eerste keer.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:17

Verstandig om nog een keer Z te starten. Ook in deze Paard en Sport heb ik nog niets kunnen vinden, dus dat schiet lekker op.
Ik moet donderdag naar juryledenbijeenkomst, dus misschien hoor ik dan meer, maar ik zou ook als ik jou was het risico niet nemen hoor!
En problemen met de midden en uitgestrekte draf in een 20x60 baan hoef je niet zwanger voor te zijn hoor Lips are sealed Lips are sealed Schijnheilig

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:37

Super zeg, gefeliciteerd!!

Enne... ik wist helemaal niet dat je zwanger bent.. Bloos
Hartstikke gefeliciteerd en ik heb je een PB gestuurd! Lachen

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:36

Rubberen laarzen brengen echt geluk hoor! Ik heb mn eerste wedstrijd (en de volgende paar ook vrees ik) met Maxie met de goedkoopste aigle's gereden, mijn eerste wedstrijd met Maxie (E-tje, loopt bij de 'groooote paarden')die ook nog niets had gelopen, en we hadden 162 punten met een 4e plaats. Lang leve de rubber laarzen!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:54

Lekker hoor gefeliciteerd Party!!

Ik wist ook niet dat je zwanger was Bloos Is me ontgaan denk ik...nu ik er over nadenk heb ik misschien wel iets in die richting zien staan in een topic van Eyes over een kür, maar dat weet ik niet meer...Bloos IIg heel erg gefeliciteerd Haha! Party!!

Kijk voor de nieuwe regeling op de site van de KNHS onder nieuws(heb de link net van mijn klembord gehaald...staat in topic 'wel of niet' onder wedstrijden)
Nog maar snel even Z starten dus!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:47

3 dubbel gefeliciteerd met 2 paarden en met je zwangerschap!
op rubberlaarzen wauw volgens mij ben ik zo'n snob dat ik geen eens was gegaan

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 06:54

Dank voor alle felicitaties en wat de wp regeling betreft eindelijk duidelijkheid. Ik had het overigens niet verwacht dat ze zo banketstaaf zouden gaan doen . Ik vind eigenlijk dat ze alle wp zouden moeten verdubbelen per 1 april dat zou veel eerlijker geweest zijn zeker omdat deze beslissing op zo'n laat moment komt. Maar Nimber, ben jij inmiddels nu al Z gestart Verward of moet je nu ook nog even snel, dan is het maar te hopen dat er niets gebeurd met je rijlaarzen Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:03

Hahaha geweldig geschreven! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk! En natuurlijk van harte met je wp-en en het bereiken van je doel!