Afstammelingen Able Albert

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-01 22:28

Hoi allemaal !
Sinds een jaar of 3 ben ik in het bezit van een schimmelruin met Able Albert als vader.
Over de hengst zelf heb ik al heel veel informatie, maar ik zou graag willen weten of er misschien Bokkers zijn die ook een afstammeling hebben.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, lijkt me leuk om eens van anderen te horen wat hun ervaringen zijn !
Ik verheug me al op jullie reakties Party!!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 20:37

Hoi,
Ik rijd een nu 11-jarige schimmelhengst en die heeft ook Able Albert als vader. Hoe is het karakter van jouw ruin?

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-01 22:18

Hey Appie !
Eindelijk iemand gevonden die ook een Able Albert-zoon heeft Party!!
Mijn paard is heel lief in de omgang, soms zelfs op het sullige af.
Hij moet altijd effe aan het werk gezet worden, is in het begin een beetje lui.
Dan moet ik hem teveel been geven voordat hij reageert, en probeert hij de oefening af te raffelen (is erg gauw tevreden over zichzelf Cool )
Als íe daar eenmaal doorheen is, dan doet hij super z'n best voor je, en gaat door totdat hij erbij neervalt.
Hij heeft een beetje een eigenaardig karakter, het is best wel een eenling; kan totaal niet met andere paarden overweg.
Toen we hem net hadden, hebben we nog even overwogen om een vriendje voor hem te kopen, maar dat hebben we maar niet gedaan omdat we niet echt het idee hadden hem daar blij mee te maken.
Hij heeft in het bijzonder de pik op vosmerries, dan gaat hij echt janken als een gillende keukenmeid.
Verder heeft hij 3 hele goede basisgangen, vooral de uitgestrekte gangen komen erg mooi uit.
Hij heeft ontzettend de neiging om veel te dik te worden, als hij de kans krijgt dan eet 'ie de hele dag door.
Wat verder nog opvalt is dat hij erg gehoorzaam is (behalve als ik er net opzit dan, dan is hij wat van de makkelijke), als ik hem 1 keer iets verbied dan zal hij het niet makkelijk weer doen.

Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd naar wat jij te vertellen hebt, ben benieuwd of er overeenkomsten zijn, ondanks het feit dat het karakter van een hengst en een ruin vaak toch veel verschilt.
Ik verheug me al op je verhaal !

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 15:20

Haai!
Ik heb ook een afstammeling van Able Albert. Het is een ruin van 13 jaar oud en hij heet Gabber. Hij is 1.72m. Ik heb hem nu 2,5 jaar.
Zijn karakter is perfect. Hij is lief, braaf, geduldig, werklustig en heeft geen stalgebreken. Hij heeft met rijden altijd ff een kwartiertje nodig om wakker te worden maar daarna is hij lekker soepel en wil hij alles voor me doen.
Ik heb alleen in het eerste jaar wat problemen met hem gehad, hij zat enorm vast in zijn rug, maar met goede begeleiding en een andere houding is dit probleem verholpen gelukkig!!
Ik hoop dat je mij iets meer kan vertellen over Able Albert, ik weet namelijk helemaal niets over deze hengst.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 19:59

Wat voor vader heeft Able Albert, was dat een Abernant?

schimmelmuts
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Afstammelingen Able Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:15

heey
ik heb ook een able albert merrie en zouw graag wat meer over hem teweten komen heb op internet gezocht maar kan noch niet echt wat vinden.

Mansolein

Berichten: 2348
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Frankrijk

Re: Afstammelingen Able Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:43

ken er een paar hele fijne paarden van. makkelijk bewegen en een goed karakter die stammen trouwens van hem af via moeders zijde. Vaders waren democraat en..... nog een weet ik even niet sorry.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:15

greetje schreef:
Wat voor vader heeft Able Albert, was dat een Abernant?


Yep, Abernant is zijn opa, Able Albert - Abwah - Abernant.

Wij hebben een 16-jarige Able Albert merrie, Isa, en haar dochter (Karandasj x Able Albert xx). Foto's staan in mijn profiel.

schimmelmuts
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:02

heej ziolette
ik heb je fotos gezien in je profiel en isa lijkt echt op op mijn schimmel able albert x lt generaal ook van 16 jaar
wat heeft isa in de sport gelopen?
groetjes

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:44

schimmelmuts schreef:
heej ziolette
ik heb je fotos gezien in je profiel en isa lijkt echt op op mijn schimmel able albert x lt generaal ook van 16 jaar
wat heeft isa in de sport gelopen?
groetjes


Niet zo veel helaas , potentie had ze genoeg maar geluk is niet haar sterkste kant. Ze was als jong paard in eigendom van een dame die aardig wat paarden voor oa de sport in eigendom had (geen onbekende in het paardenwereldje overigens). Isa werd getraind en uitgebracht door een vrij bekende ruiter, heeft daar een ongeluk gehad als 4-jarige (of iig begin 5de jaar) en is vervolgens kreupel de handel in gegaan. Ze was met 4 jaar L+3 springen en leek veelbelovend tot het ongeluk de plannen dus in de war schopte. Daarna is ze van handelaar naar handelaar gegaan en heeft een paar tussen stations gehad waar ze voor de fok en wat lesjes is gebruikt en niet meer uitgebracht.

Ik was met haar L-dressuur startgerechtigd toen ze mijn bijrijdpaard was (ze was toen 12), maar door een nieuwe blessure en haar dracht is het zover niet gekomen. Toen ze eindelijk van ons was was ze bijna 15 en hoopte ik nog minimaal een jaar de sport in te kunnen met haar, afgelopen jaar heb ik echter maar 1 wedstrijd met haar gestart en toen was het helemaal over ivm een cyste in haar hoef (trauma, niet erfelijk gelukkig). De M-knopjes zaten al op Isa, maar haar uiteindelijke sportstand is dus niet denderend: L+3 springen en B+7 dresuur, hopelijk heeft dochterlief meer geluk.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Afstammelingen Able Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:17

Vroeger heb ik op de handelsstal waar ik reed een hengst van Alble Albert zadelmak gemaakt. Hij is overigens wel kort daarop geruind.

Ik vond het echt een super paard. Qua hoogte ca. 1.65 en bruin.
Ik heb er totaal maar 10x opgezeten (hij was echt groen toen ik er mee begon) en ik heb er echt al veel mee kunnen doen. Dat paard was echt slim! Hij snapte alles bijna direct.

Ondanks dat hij zo kort onder het zadel was, heb ik toch al alleen met 'm op de weg gereden en bijna een meter onder het zadel gesprongen.
Ik was echt helemaal weg van 'm. Hij is heel snel verkocht.
Hij had wel een wat typische galop. Hij gooide z'n voorbenen erg hoog en apart op.

Hij had trouwens de "fantastische naam" Izaak. Dus mocht iemand 'm kennen, dan vind ik het leuk wat van 'm te horen.