Ze is er eindelijk!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Ze is er eindelijk!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-03 22:13

Nou een tijdje geleden had ik verteld dat we een paard gekocht hadden en dat ze pas een paar weken later zou komen...
Vanochtend om half 11 precies kwam ze aan in de trailer met veel gebonk. Toen ze eruit was moest ze natuurlijk even uitgebreid hinniken en een beetje kennismaken met de andere paarden. Toen hadden we haar even op stal gezet en begon ze rustig aan haar hooi..even alle dekens gepast enz...
Een tijdje later hadden we haar eventjes gelongeerd maar dat was niet zo'n succes..ze schrok af en toe een beetje van de opwaaiende plastic zeilen naast de paddock en was ontzettend druk. Nog een beetje knuffelen op stal..ze was heel lief en heeft mijn hele gezicht afgesnuffeld Haha! Daarna hebben we haar even met rust gelaten zodat ze nog wat meer kon wennen en onze tenen konden ontdooien Scheve mond want daar had ik op een gegeven moment niet zo veel gevoel meer in Haha! We zijn net om 8 uur nog even wezen kijken maar alle lampen waren al uit dus zijn we eigenlijk gelijk weer weg gegaan. Nou ik hoop dat ze vannacht een beetje goed slaapt want morgen gaan we voor et eerst rijden Lachen
Ik ben in ieder geval keiblij dat ze er eindelijk is Haha!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:15

Heel veel plezier met haar. Zou je haar niet nog een paar daagjes rust gunnen om te wennen, i.p.v meteen te gaan rijden?

Je suis Charlie.

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-03 22:25

Ja denk je dat et te snel is om dan al te gaan rijden? We vertelden aan de vorige Haha! eigenaar dat we van plan waren om vandaag even een beetje te laten wennen en misschien ff te longeren en dan morgen even kort rijden en hij was het er eigenlijk wel mee eens.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:29

Moet je zelf weten hoor...ik zou haar persoonlijk nog wat langer laten wennen. Misschien longeren. Maar ik had, dat ik mijn paard kocht, ook geen zadel voor haar, en misschien heb jij alle spullen voor haar al wel. In ieder geval succes ermee....

Je suis Charlie.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:30

Meestal wordt aangeraden om het paard een aantal dagen te laten acclimatiseren. Je paard wordt ineens in een andere omgeving geplant, moet nieuwe indrukken verwerken en dat kan soms te veel zijn. Je moet maar zo denken: als ik nu een paar dagen niet rijd, maakt dat niets uit, want mijn paard blijft nog jaaaaaren bij mij...

Ik heb mijn paarden allemaal een dag of 4 met rust gelaten. Wel in de wei gedaan en veel mee gepruld, maar niet erop gereden, tot ik voelde dat ze er aan toe waren.

Toos paardloos


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:08

Ik ben ook 2 dagen na de verhuizing op San gestapt. en dat is iets (mochten we ooit nog gaan verhuizen) nooit meer doe..
Geef hem idd maar even lekker een paar dagen de tijd. Het is en voor je paard maar ook zeker niet voor je humeur een goed idee maar je moet het altijd zelf aanvoelen natuurlijk...

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:37

Je voelt het inderdaad zelf waarschijnlijk het beste, of ze er klaar voor is, of ze al wat gewend is. Maar hoe dan ook, heel veel plezier met elkaar!


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:47

Wij zijn met Nic ook direct aan de slag gegaan. Overdag de wei op en in de avond gewoon een half uurtje wat lichte arbeid doen. Dat kan geen kwaad.
Zo komen ze direct in het ritme van alledag.

Het verschilt wellicht per paard, maar met Nic ging het perfect.

Heel veel plezier samen en laat je snel wat foto's zien???

Op zoek naar de zon!!!

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 17:23

We zijn dus gewoon de tweede dag gaan rijden zoals we van plan waren en het is heel goed gegaan hoor. Et is idd wel per paard verschillend denk ik, maar ze was heel rustig..ze moest natuurlijk wel even alles bekijken maar dat is normaal.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:01

Ik rijd ze eigenlijk altijd de dag erna en als ze vroeg komen zelfs 's avonds al Bloos Dan zijn ze soms wel wat doenig, maar dat mag van mij dan ook wel *LOL*
Ik heb het eigenlijk altijd zo geleerd op de manege waar ik begonnen ben en tot nu toe heeft het altijd prima gewerkt Haha! Die man riep altijd dat ze op concours ook niet kunnen wennen Tong uitsteken

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:42

Ik heb ook meteen gereden (buitenrit) op de dag nadat ik mijn paardje kreeg. Maar toen ging de 'ex'eigenaar (hihi) ook mee met een ander paardje, dus dat ging allemaal heel goed Haha!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:45

Gaaf hoor, een nieuw paardje.
Ik dnek ook dat het voor elk paardje verschilt hoor, hoelang ze moeten wennen.
Maar gelukkig gaat het goed Haha!.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:26

veel plezier met haar! maar denk wel dat dat gaat lukken -wink-

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:31

Hoi hoi!! Goh wat leuk voor je *LOL* ... Heb je geen foto van haar? Groetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, laura22, VosjeN, xDeena_ en 55 bezoekers