veulen!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 18:10

hoihoi allemaal, ik is happy!!!!
de bazin van india, de jaarling die ik verzorg kwam met een super idee!!
als india 3 is laten we haar dekken, ik mag de hengst uitzoeken en als ik de hengst dan betaal is het veulen voor mij....duurt dus nog bijna 2 jaar voordat we kunnen gaan dekken, maar jah, het komt wel.
ik weet denk ik ook al welke hengst ik erop zet, nonnie is het daar ook mee eens : Neron, die nrps hengst, daarom vroeg ik om plaatjes van hem, zodat zij kon zien hoe hij eruit ziet....
nou ik heb er echt heel erg veel zin in..
groetjes liselot

ps...hebben jullie dan nog leuke namen? jah ik weet het het duurt nog een tijd maar toch...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 18:39

Leuk joh! Dat wil ik ook met mijn verzorg pony doen. alleen de baas nog over halen, maar goed ze is nog maar 1 jaartje dus dat duurt nog 1 jaar voor dat het mag.
Je mag paarden/ponys toch met 2 jaar dekken of niet?
Ja ik weet niet.
Maar goed een eigen veulen is natuurlijk ontzettend tof, kan je ze lekker van alles leren! Hoe groot is je verzorg paard eigenlijk?

Claudia1

Berichten: 97
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 18:46

Echt gaaf dat jiij dat zo maar zelf mag uitmaken, tja paarden namen met de N zijn er genoeg maar ik zou zo geen mooie naam weten.


allegria
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 18:57

hoi mensen,

ik heb dat ook gedaan met een vriendin van me (de pony is van mij) en ik moet zeggen dat dat een hele leuke en fijne manier is om iemand aan een pony te helpen en om zo je pony te krijgen je moet wel goeie afspraken hierover maken zoals wie betaalt de da en de eigenaar moet zeker weten dat hij/zij het veulentje kan afstaan (heb ik geen problemen mee ook omdat het veulen bij mij blijft staan) het veulen is dinsdag 2 weken geworden en het is een schatje realiseer je wel dat een veulen opvoeden veel tijd en energie kost en je moet 3 jaar stalling betalen voor je er op kunt rijden maar verder heel veel succes met je plannetje groetjes suus ps. laat even weten of het mag of niet

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 19:12

hoihoi
ik heb al een hele mooie naam voor een hengst.....nuan. is best chique. en voor een merrie o'nelka.
als het een hengst is wat zal ik dan doen laten castreren of zal ik het een hengst laten? ligt ook aan het karakter he..maar jah duurt nog wel ff.
en ze blijven als het goe dis gewoon bij elkaar staan dussss, echt moeilijk word het denk ik nie, maar dat zien we wel.
ik ben in ieder geval blij.
groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 19:13

owjah, bij 2 mag het wel, maar we willen india eerst inrijden met bijna 3 jaar, vandaar....snap ie?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 20:56

Ik zal wel even reageren, omdat Lissy vannacht op vakantie gaat Huilen
Maar ja, ik ben dus de eigenaresse van India, die nu ruim 1 jaar oud is. Het idee kwam eigenlijk omdat Lissy zo graag een eigen pony wilde. En ze is helemaal leip van India, EN Neron. Dus vandaar eigenlijk. Ze kan nu mooi ervaring opdoen met veulens, mijne is ook nog maar 1, dus veel heeft ze niet gemist wat de opvoeding betreft. En natuurlijk maken we daar goede afspraken over. Dat spreekt voor zich. Maar het duurt nog 2 jaar voordat we India laten dekken. We willen haar eerst met 3 zadelmak maken. Als je met 2 laat dekken, kan soms wel, als het paard lichamelijk ver genoeg is, maar dan het je dus het probleem dat je ze met 3 moelijk aan het werk kan zetten. En dat ligt bij ons eigenlijk wel in de planning. En ik weet zeker dat ik het veulen af kan staat. Volgend jaar ga ik een fries erbij kopen, en 3 paarden wordt mij gewoon veels te veel.
Verder weet ik dat Liselot heel goed zelf voor een veulentje kan zorgen, dus daar maak ik me ook absoluut geen zorgen over Haha! . Ze is juist hardstikke rustig, en zal alleen dingen doen waar het paardje aan toe is. Alleen hebben we nog een probleem, wat als het een hengstje is Verward Ze kan hem laten castreren, zodat ie bij de kudde kan blijven, of in een ander landje zetten, bijvoorbeeld samen met een shetje. Als we dit goed goed geregeld hebben dat kan het wat mij betreft. Gelukkig vinden haar ouders het ook allemaal heel leuk, en helpen haar ook financieel, mocht ze het niet redden bijvoorbeeld.
Maar ik ben ook heppie hoor! Mijn lieve India wordt mama!!!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 21:00

Dus om eventjes duidelijk te zijn voor dat ik allemaal commentaar krijg: dit gaat allemaal heel doordacht, zonder dat het veulen verkocht gaat worden. Er wordt niet gedekt voor alle eventuele probleempjes, hoe klein ze ook zijn(da-kosten, wat als India iets overkomt bij de bevalling, dat soort dingen), uit de weg geruimd zijn. Haha! En op deze manier fokken kan volgens mij absoluut geen kwaad Haha!

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 21:30

je hebt helemaal gelijk.....

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, Caoilfhinn, Dunkeedoo, GoogleAdsense, Mark0919, tienus63, Vagabondo en 38 bezoekers