Heeft iemand hier een varkentje ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Heeft iemand hier een varkentje ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-03 20:05

Ik was vandaag in de dierenwinkel en zag dat ze kleine varkentjes verkochten. Niet dat ik er eentje hebben wil maar ik vroeg me wel meteen af hoe ze als huisdier zijn en wat voor verzorging ze nodig hebben.


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 20:40

Bij mij verzorg pony's staat er varken, harry (eigenlijk Harriette Clown ) Het is een hangbuik zwijn.
Ik weet niet hoeveel eten hij krijgt maar hij heeft een hok in een groot paarden hok waar hij uitkan om in het grote hok te lopen. Hij staat op hooi. Wel is het een probleem met drinkenbakken want ze maakt alles verrot Scheve mond En gillen kunnen ze ook flink.
Verder vind ik ze soms heel leuk enzo, maar soms ben ik haar spuigzat zit ze maar om niets te gillen of gooid ze haar bak om.
Je kan er niet zoveel mee.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 23:15

ik heb geen varken, maar vind het eerlijk gezegt wel raar dat ze bij de dierenwinkel verkocht worden. Straks denken mensen nog dat het echte huisdieren zijn, wat het gewoon niet zijn.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 23:27

wij hebben ook een hangbuikzwijn gehad. ze kunnen moeilijk alleen zijn (zijn heel sociaal), kruipen onder paardendraad door, woelen de grond kapot.

aan de andere kant: het was een heel lief beest, heel knuffelig en sociaal, at alle etensresten op, kon heel lief naar je knorren en een nest maken,
ze schijnen heel slim te zijn en kunnen geloof ik zindelijk worden....

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 23:27

aahhh das zielig!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 23:34

Kleine varkentjes kunnen erg groot worden.... en het is niet echt aan te raden om ze als huisdier te nemen...

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 23:37

wat is zielig, indies?

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 23:56

missnynke schreef:
wat is zielig, indies?


Ik denk dat Indies bedoelt dat ze het zielig vindt dat varkentjes in dierenzaken worden verkocht.

Ik vind varkentjes er leuk,maar dan voor op een (kinder)boederij!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 00:57

als ik in Groningen mijn eigen stekkie heb wil ik ook een varkentje.. of 2.... Lachen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 10:47

ja!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 11:13

Ja! varkentjes zijn zo leuk!
Maar ze kunnen inderdaad moeilijk alleen zijn en woelen de hele grond om.

Varkens zijn heeeeeeeel erg slim, je kunt ze echt van alles leren en ze kunnen ook zindelijk worden.
Ook worden ze best wel oud, ik dacht een jaar of 20.

Zo slim zijn varkens, vergeleken met de mens en andere dieren:

1. mens
2. aap
3. dolfijn
4. varken

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 11:16

mensen die in dezelfde wijk wonen als waar ik woon hebben een varken. Eerst hadden ze er 1 maar die moest door de MKZ afgemaakt worden. En later hadden ze weer een schattig biggetje. Ze schijnen er erg blij mee te zijn, ik kan me eerlijkgezegd niet voorstellen dat een varken leuk is als huisdier. Maar smaken verschillen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 11:28

Ze zijn echt ongeloofelijk slim, dat merk ik ook wel. Als zijn water bevroren was heeft hij de leidimng kapot gebeten, als ik de gieter pak om water te halen gaat hij al wachten.
Maar hij durfde nooit over het bruggetje, maar hij had dorst (had zn bak weer eens gemolt ) en liep zo het bruggetje over. Dus ik twee halster touwen gepakt 1 om zijn buik gedaan en een om zijn kont dus ik erachter beetje mennen *LOL* dat deed hij nog dondersgoed ook!
Maar er stonden ook nog van die gemeente schoonmaak mannen, dus ik stond echt voor banketstaaf Nerd Maargoed hij wou niet meer terug over de brug Boos! dus ik ben de hele middag bezig geweest om hem te vangen, komt de eigenaar met brood gaat tie er zo over


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:56

ik heb ook gebrpobeerd een tuigje om te doen, maar dan werd hij helemaal wild, kon er niet echt aan wennen....

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:55

Varkens zijn van zichzelf al zindelijk maar erg stressgevoelig, daar kunnen ze aan onderdoor gaan.
Ik vind het maar niet een varkentje in huis!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:43

Varkens vallen onder vee, mogen dus niet meer vervoerd worden, alleen naar de slacht, en moeten een oormerk. Hou daar wel rekening mee!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler, juniper, kaatje89 en 136 bezoekers