Wie heeft er zijn ruiterbewijs??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Wie heeft er zijn ruiterbewijs??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 14:38

Hallo.

Wie heeft hier allemaal zijn ruiterbewijs? Ik wil dat weten omdat ik hem waarschijnlijk in mei ga halen. Maar ik wil weten of het eg moeilijk is.

Verder weet ik niet echt iets haha.

Alvast bedankt voor de antwoorden


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 14:41

Ik ga over anderhalve week examen doen iekss! Maar volgens mij is het niet zo heel moeilijk hoor. Als je een beetje een brede ervaring heb en niet bang bent moet het wel lukken! En tsja de theorie is gewoon leerwerk! Maar veel weet je al wel uit ervaring meestal. Tenminste dat was bij mij wel zo met mn koetsiersbewijs.

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 14:44

Ok heel erg bedankt. Maar ik kan wel leren, alleen heb nooit tijd. Bokt is te druk dus ik al minder moeten bokken. Maar ik wil hem zooooograag. En waarschijnlijk moet ik 2 lessen missen. IS dat heel erg? en zeg je me ook of je geslaagd bent of niet??

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 14:51

hetis niet moeilijk hoor, ik heb hem in september al weer 4 jaar...

De theorie stelt niet veel voor, als je een beetje wat van paarden weet, weet je het merendeel al... Dat neemt niet weg, dat je toch je boekej f moet doorlezen, er staan namelijk ook wel wat dingen over het verkeer in... De praktijk... was bij niet moeilijk... een sprongetje, stuk je over de openbare weg... en van de groep wegrijden, het gaat erom of jij je paard onder controle hebt. Ook kijken ze naar het op en afzadelen en op en afstijgen.... het stelt eigenlijk niets voor.

Ik heb hem dan straks al 4 jaar... nog nooit gebruikt... zonde, maar ja wel handig voor het geval dat...

....

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 14:55

Ja ik heb het alweer een aantal jaar. Denk een jaar of 7-8..
Toen was ie nog een stuk makkelijker, dat weet ik wel.

Ondertussen heb ik de 'nieuwe' methode een aantal keer gezien, waar ik zeker een voorstander van ben.
Maar als je gewoon netjes rijd en op een correcte manier met je paard omgaat kom je er echt wel doorheen.

Veel succes!!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 15:00

Ik heb hem ook, hij is echt helemaal niet moeilijk
Heb hem nu iets meer dan 2 jaar, was 11 toen ik m'n examen heb gedaan (net met de nieuwe methode)
Gewoon paar keer doorlezen, als je idd al wat van paarden weet, heb je zo alle vragen wel ongeveer.
Ik heb hem eigenlijk ook nog nooit gebruikt Haha!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 15:02

Ik heb hem alweer 10 jaar.
Het was toendertijd erg makkelijk.
Het moeilijkste voor mij was het halthouden. Mijn pony kan niet stilstaan. Haha!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 15:03

Ik heb hem in november gehaald!
we moesten er naast lopen:
Afbeelding
laten zien hoe je eraf stapt en er op stapt:
Afbeelding
er naast staan, voetje vragen laten zien wat je doet als er een steen of iets in de hoef zit:
[img]http://pic4.picturetrail.com/VOL47/892598/1627568/19589445.jpg[/mg]
stap draf en de galop, draven zonder beugels met 1 hand rijden, verlichte zit in de galop.
Geen foto!
tussen opstakels staan, (in dit geval tissen balken met dekens er over heen) met je linker han, rechter balk aanraken met je rechter hand, linker balk aan raken.
Afbeelding
springen, in draf erover heen en in galop erover.
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/marjolein%203(1).jpg[/img]
Buitenrijden:
door vlaardingen gingen we heen.. je moest weten waar je op de weg moest wat voor tekens je elkaar moet geven je moet op al het verkeer letten.. roepen waar je naar toe gaat etc dit volgt allemaal van zelf , dat leggen ze nog wel uit!
ik ben er voor geslaagd met nog een paar andere, er waren er echt een heleboel gezakt Boos!
het ligt echt ook aan je examinator!
het belangrijkste is echt dat je paard onder controle hebt, dat hij makkelijk springt.. je krijgt er 3 kansen voor lukt het niet laten ze je zaken.. tenminste dat deden ze bij ons wel.
Zeg tegen jezelf.. we gaan het gewoon doen.. er is niets moeilijks aan en maak je vooral geen zorgen.. doe wat er gevraagt word!
meer dan je best kun je niet doen Knipoog
heel veel succes Lachen

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 15:29

Ik heb ook examen nieuwe stijl gehad, heb alleen de verkeersregeles, de beenstanden en de ziektes geleerd, verder niet. Neem toch aan dat je weet dat een cap tegen de zon is en dat soort dingen Schijnheilig (was serieus een van de theorievragen, was dus niet het goede antwoord he Knipoog ). Rijden was bij ons ook erg makkelijk. Let wel op bij het buitenrijden dat je echt duidelijk met je hoofd heen en weer kijkt, aangezien de examintaoren anders niet kunnen zien of je dat wel goed doet.
Verder is het wel handig als je paard een sproingetje wil nemen ja Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:15

Ik heb mijn ruiterbewijs nu ook ong. een jaar. Viel mij echt gigantisch mee. Als je een beetje ervaring hebt, niet bang benten goed oplet wat je doet, kom je al een heel eind. Voor de theorie is een keer het boekje doorlezen ook wel genoeg overhet algemeen. Toch zakken er elke keer wleeen paar mensen... Bij ons iemand die midden op het kruispunt stil ging staan omdat ze niet meer wist waar ze heen moest.....
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:17

Ik heb mijn ruiterbewijs, 3 jaar geleden gehaald Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:18

Het hangt ook af van je examinator.De eerste keer had ik een hele strenge,die liet ons een rijproef van anderhalf uur doen.Terwijl het 20 min hoort te duren.Alles ging goed,maar ze liet ons toch zakken om een paar kleine dingen op buitenrit,dat we langfs een parkeerplaats draafden.
(waar geen auto's reden Frusty )Iedereen zakte.
Toen moest ik dus weer,en toen had ik een man,die ons een paar hele simpele dingen liet doen,en iedereen was geslaagd...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:27

Ik heb mijn ruiterbewijs ook alweer een jaar of drie geleden behaald. Ik vond het reuze meevallen.
Ik heb zelfs niet gesprongen... en toch geslaagd. Yorghos weigerde op een erg natte ondergrond 2x op een laag kruisje. Ik heb toen gezegd dat ik niet door wilde gaan omdat ik geen glijpartij of andere ongelukken wilde hebben. De examinator zei dat dat in dit geval het enige verstandige was. Veiligheid voor alles...
De rest van mijn rijproef ging prima. Ook de theorie vond ik erg meevallen.

* To Belg, or not to Belg *

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:36

Ik heb de 1e 2 delen van mijn ruiterpaspoort toen ik 7 en 8 jaar was. En toen mocht ik niet meer verder want ikw as te jong....... de leeftijds grens werd ingesteld. Nu ga ik hem de eerst zondag in de voorjaarsvakantie halen! Helemaal opnieuw........

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:55

Ik heb mijn ruiterbewijs alweer 6 jaar en toen kreeg je het min of meer bij een pakje boter cadeau!!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:05

Linda250 schreef:
Ik heb mijn ruiterbewijs ook alweer een jaar of drie geleden behaald. Ik vond het reuze meevallen.
Ik heb zelfs niet gesprongen... en toch geslaagd. Yorghos weigerde op een erg natte ondergrond 2x op een laag kruisje. Ik heb toen gezegd dat ik niet door wilde gaan omdat ik geen glijpartij of andere ongelukken wilde hebben. De examinator zei dat dat in dit geval het enige verstandige was. Veiligheid voor alles...
De rest van mijn rijproef ging prima. Ook de theorie vond ik erg meevallen.


Ik moest de tweede keer ook examen doen in een modderwei nadat het dagen had geregend,best wel glad dus.
Voor het examen zei ik tegen de examinator dat ik niet mee zou doen,
omdat je bij het halen van je ruiterbewijs oa laat zien dat je verantwoordleijkheid kan nemen en weet wat veilig en wat niet veilig is.
Hij zei dat hij me snapte,maar dat het examen gewoon doorging en dat ik dan een andere x mee moest doen.
Na lang aandringen heb ik toch meegedaan,en alles ging goed,maar hij was wel heel soepel,iedereen slaagde na een paar makkelijke oefeningen.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:08

Ik heb mijn ruiterbewijs nu zo'n beetje 23 jaar. Haha!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:28

ik heb hem twee jaar geleden gehaald, niet echt moeilijk. Ik heb hem op kamp gehaald in een week. Ik had vantevoren al wel het boek gekregen, en een beetjke doorgebladerd. Het buitenrijden was bij ons maar 10 minuten eerst een rondje zelfstandig op een parkeerplaats tegenover de manege en daarna de weg over en iedereen even voorop, van achter naar voren rijden. Er waren er wel een aantal gezakt. Maar ik vond het wel mevallen hoor. Alleen dat draven zonder beugels met een hand was moeilijk want je moest door een s van handveranderen Verward .

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:04

Ik heb mijn ruiterbewijs nu ruim een half jaar...het was niet moeilijk. Theorie had ik geen enkele vraag fout beantwoord. En de rijproef was ook niet zo moeilijk. Je moest een been van je paard optillen, opstijgen, stappen...en draven ook zonder beugels (dat duurde wel heel lang Lips are sealed ) 1 voor 1 galoperen, van de groep weg, in de verlichte zit en weer terug. Daarna een paar keer een sprongetje. Toen tussen een obstakel gaan staan (hindernis met deken erover) en met je handen de balken aan raken. Degene die geslaagt waren voor de rijproef op het terrein mochten naar buiten.

Daar moest je om beurten een klein stukje voorop, ook een stuk draf werd gedaan, maar dat was allemaal supersimpel. Kwamen we weer op de manege terug...de bak in en gaan stappen...omstebeurt moest iedereen afstijgen. Toen krijg je te horen of je gezakt was of niet, dat zei hij tegen iedereen persoonlijk
En mocht je je rijdier naar stal brengen Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:06

Ik heb het ongeveer 10 jaar...

ik hoorde alleen dat je het moet verlengen??
nou ja verder ik was 9 toen ik het haalde dus het is echt wel te doen!!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:13

Ik heb mijn ruiterbewijs nu zo'n 10 jaar. ik kreeg hem zo'n beetje kado.

Mijn fjord is niet eigenwijs, hij doet alles op zijn eigen wijze
Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish has been caught will we realize that we cannot eat money
Extra centen verdien?? Meld je dan nu aan Cash4ladies Gekkengoud

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 20:20

Allemaal bedankt he. Maar als ik op dat paardje zit waarop ik me heingeschreven ik weet niet of die wel springt. En hoe hoog moet je dan springen??

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:39

Ik heb mijn ruiterbewijs ook al een aantal jaartjes... ik heb hem direct gehaald toen ik oud genoeg was. Niet dat ik hem echt heb gebruikt, maar ja Knipoog
Ow trouwens Marfiek... die foto dat je naast je paard loopt is fout, haha, als het paardenvoorbeen naar voren gaat moet hetzelfde been van jou naar voren gaan Knipoog Goed onthouden he Knipoog zo gaat het paard minder snel op je tenen staan Haha!
Ik vond het zelf heel simpel

Druk druk druk... Knipoog

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:44

60 cm.. ik moest er 2 achter elkaar ofzo?

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:51

Ik heb hem nu ong 3 jaar. Ik heb hem op pony kamp gehaalt. En vond het toen echt hele makkelijk, ik reed toen nog maar net iets meer dan een jaar. En ze 'dumpten' me op een pony die toch wel sprong want ik had nog nooit gesprongen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Merel___, mukkes, pretty en 36 bezoekers